Beantwoord

SuperWifi 2 brandt week groen, daarna oranje

  • 2 December 2022
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen,

 

1 van mijn superwifi 2 punten brandt een week groen en dan  opeens oranje, ten teken dat de verbinding niet top zou zijn. Na herstarten brandt ie weer ongeveer een week groen. Waarden in mijnmodem.kpn zijn goed (55db en 1,441gbit)

iemand een idee?

 

 

icon

Beste antwoord door BruisTablet 2 December 2022, 19:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Goedemorgen,

 

1 van mijn superwifi 2 punten brandt een week groen en dan  opeens oranje, ten teken dat de verbinding niet top zou zijn. Na herstarten brandt ie weer ongeveer een week groen. Waarden in mijnmodem.kpn zijn goed (55db en 1,441gbit)

iemand een idee?

 

 

Oranje kan ook een tijdelijke situatie zijn die later automatisch wordt rechtgetrokken. Hoeft niet altijd teveel afstand te zijn.  Dit is het geval als het oranje dagen achter elkaar aanhoudt omdat het apparaat dan echt te ver weg staat. Er worden automatisch wifi kanalen gekozen door de superwifi. Sommige 5Ghz kanalen vallen in dezelfde range als radarsystemen van defensie, weersystemen of vliegtuigen.  Als er zo’n radarsignaal voorbij komt is het wettelijk verplicht om direct weg te stappen en kan het enige tijd duren voordat dit weer in gebruik genomen mag worden. 

Mogelijk speelt dit bij u ook.

Oranje is om aan te geven dat het dus tijdelijk even minder is qua snelheid maar er is nog steeds verbinding. Een mogelijkheid is om bv kanaal 36-48 met de hand in te stellen in het apparaat. Deze kanalen vallen buiten de radar serie. Nadeel is dat er dan geen flexibiliteit is van regelmatig een ander kanaal selecteren. 

Reputatie 7
Badge +6

Thx dat is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht