Vraag

Heb ik mijn Superwifi 2 te dicht bij elkaar?

  • 13 April 2024
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Superwifi 2 meldt ten onrechte dat het wifi-wachtwoord onjuist is wanneer twee sw2-punten te dicht bij elkaar staan. Wanneer ik 1 van de twee sw2-punten uitzet, verbinden mjn apparaten gewoon weer, zonder nieuw wachtwoord op te geven. Hoe kan ik dit oplossen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Je zou het hele setje even kunnen resetten met de knop op de achterkant, daarna weer opnieuw inleren. 
Maar dicht bij elkaar zetten heeft weinig zin voor de werking.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @prrrtpieptoet, welkom op onze community!
Dit hoort natuurlijk gewoon te werken, heb je de stappen doorlopen die @SaltyBart  hierboven noemt?

We hebben hier ook een handig artikel over!

 

Anders ben ik ook wel benieuwd hoe je alles aangesloten hebt zitten en wat voor (netwerk)apparatuur je verder nog gebruikt

De reset heeft geholpen, bij overlap wordt niet meer onterecht om een wachtwoord gevraagd.

Wel merk ik dat interferentie echt een dingetje lijkt. Ik heb op de begane grond aan de voorkant van mijn huis met houten vloeren box 14 staan, op de eerste verdieping aan de achterkant van mijn huis een sw2 en in het midden van de tweede verdieping (de zolder) een tweede sw2. Alles is direct op ethernetkabels aangesloten. Zonder 1 van de genoemde wifipunten is de ontvangst op de betreffende verdieping onvoldoende, maar met alledrie de wifipunten is er overlap en kennelijk interferentie. Wanneer de sw2-punten uitgezet worden, is de wifi-snelheid via de box 14 bijna 1Gbps. Met de sw2-punten aan kom ik niet verder dan 350Mbps.

Een extra access point aan de buitenkant van de achtergevel, dat bekabeld aangesloten is op de sw2 op de eerste verdieping en op een DFS-kanaal uitzendt, levert mij achterin de tuin (zo'n twaalf meter verderop) wel weer bijna 1Gbps wifi.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mijn conclusie, dat de sw2's last hebben van interferentie, juist is en zo ja, of dat op te lossen is.

Reputatie 7
Badge +20

Je kan ze wel te dicht bij elkaar hebben staan maar ook te ver weg, dat is even een kwestie van uitproberen

Reageer