Beantwoord

SuperWifi 2 wil niet koppelen met KPN Box 12

  • 24 January 2024
  • 6 reacties
  • 173 keer bekeken

Badge

Als ik de Superwifi 2 aansluit op box 12 gaat binnen 3 min. het lampje stabiel groen branden op het wifi punt.

De beide SuperWifi 2 punten terug gezet naar fabrieksinstellingen, het lampje brandt dan paars.

De box 12 teruggezet naar fabrieksinstellingen en weer geen koppeling met de box. De ge-resette wifi punten opnieuw aangesloten op de box 12. En weer naar +/- 3min brandt het lampje stabiel groen. Ze krijgen wel een IP adres en kan via webinterface inloggen op het SuperWifi punt. Maar geen koppeling en niet zichtbaar in mijn wifi netwerk omgeving.

Box 12 heeft software versie: SGEJ 1000060E.

Ter info: ik heb 2 witte Superwifi punten gekoppeld aan box 12 en deze werken goed.

Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 February 2024, 19:43

Bekijk origineel

6 reacties

Badge

Ik ben er achter gekomen waarom is SuperWifi punten niet kan koppelen aan mijn box12.

 

De 2 superwifi punten hebben firmware versie: SW2.C.23.04.26 En mijn box12 heeft firmware versie: SGEJ1000060E.

Deze beide firmware versies werken niet samen.

Werkt KPN aan een oplossing? Sinds feb. 2023 is al aangekondigd dat alle firmware voor diverse modems en wifi punten wordt vernieuwd, zodat ook de app Thuis wordt vervangen door MijnKPN.

Wanneer is dit opgelost?

 

Reputatie 3
Badge +1

Hey, probeer anders de super wifi punten op je modem aan te sluiten en dan via de console log in met het ip adres van de super wifi punt de punt handmatig te updaten :)

Hoi @Auris56 . Als je de firmware (bekabeld) gaat updaten is het belangrijk om ze minstens een half uur aangesloten te laten. Heb je dat gedaan?

Badge

Erwin:

zie mijn bericht.

Ik denk dat je het beste even kunt bellen. los van deze link, heb ik geen tips voor je:

Via 0800 0402 kan iemand desnoods, live meekijken.

 

Badge

Erwin ik blijf wachten tot mijn KPN box 12 en mijn 2 Superwifi1 punten de update de nieuwste update krijgen.

De box 12 en de 2 superwifi1 werken op dit moment goed, ook de Mesh techniek doet het goed.

Het gaat mij om Wifi6, maar dit is niet dringend.

Reageer