Beantwoord

SuperWifi doet niets meer sinds KPN Box 12 update

  • 3 September 2023
  • 28 reacties
  • 532 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Paar dagen geleden is de KPN Box 12 bij mij geupdate en sinds die tijd doet mijn SuperWifi (wit) helemaal niets meer!!

Heb dat ding een reset gegeven en aan het modem gehangen. Volgens instructie zou hij het dan weer moeten doen. Jammer dan, nada.

Het lijkt wel of iedere software update bij de KPN weer leidt tot nieuwe problemen, eerder met die KPN t.v. box dezelfde ervaringen (dus tv abo maar opgezegd), nu dus ook met SuperWifi. Fantastisch KPN, hier wordt een mens blij van, NOT. Ben zwaar geirriteerd na dit zoveelste debacle. Ik dacht dat er geen ergere provider dan Ziggo kon bestaan, maar dat heb ik dus verkeerde gedacht.

Wat nu KPN? 

Overigens geeft de KPN app aan dat ik 3 van die SuperWifi punten zou hebben, klopt ook al niet, ik heb er 2, waarvan 1 in gebruik.

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 6 September 2023, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u naar http://192.168.2.254, ziet u dat een webinterface die er ongeveer zo uit ziet?

 

Paar dagen geleden is de KPN Box 12 bij mij geupdate en sinds die tijd doet mijn SuperWifi (wit) helemaal niets meer!!

Heb dat ding een reset gegeven en aan het modem gehangen. Volgens instructie zou hij het dan weer moeten doen. Jammer dan, nada.

Het lijkt wel of iedere software update bij de KPN weer leidt tot nieuwe problemen, eerder met die KPN t.v. box dezelfde ervaringen (dus tv abo maar opgezegd), nu dus ook met SuperWifi. Fantastisch KPN, hier wordt een mens blij van, NOT. Ben zwaar geirriteerd na dit zoveelste debacle. Ik dacht dat er geen ergere provider dan Ziggo kon bestaan, maar dat heb ik dus verkeerde gedacht.

Wat nu KPN? 

Overigens geeft de KPN app aan dat ik 3 van die SuperWifi punten zou hebben, klopt ook al niet, ik heb er 2, waarvan 1 in gebruik.

 

Ik heb precies hetzelfde, ik weet en kan alleen nergens zien of ik een update heb gehad ik heb ook nog geen nieuw inlog scherm voor mijn modem, maar verder dezelfde problemen als hierboven beschreven 

@Nick83 

Bedankt voor je reactie. Ik krijg idd een dergelijke afbeelding te zien. 

Firmwareversie 23.04.32. UI versie 06-06-2023. Inloggen lukt helaas niet, ww (achterop modem) klopt blijkbaar niet. 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83

Bedankt voor je reactie. Ik krijg idd een dergelijke afbeelding te zien. 

Firmwareversie 23.04.32. 

Dan moeten de SuperWiFi's bekabeld aangesloten zijn en blijven. In ieder geval 1. Is dat het geval?

De witte SuperWiFi's werken namelijk niet samen met deze firmware versie. Dat zal waarschijnlijk wel volgend jaar worden voordat da wel weer het geval zal zijn...

@Nick83

Bedankt voor je reactie. Ik krijg idd een dergelijke afbeelding te zien. 

Firmwareversie 23.04.32. 

Dan moeten de SuperWiFi's bekabeld aangesloten zijn en blijven. In ieder geval 1. Is dat het geval?

De witte SuperWiFi's werken namelijk niet samen met deze firmware versie. Dat zal waarschijnlijk wel volgend jaar worden voordat da wel weer het geval zal zijn...

Nee, dat meen je (nou ja, KPN dan) toch zeker niet? Het werkte prima hier en door een modem update kan ik die dingen bij het grofvuil zetten? Fijn zo'n kadootje waar je na 1-2 jaar niets meer aan hebt! Mijn modem zit buitenshuis dus daarom was niet-bekabeld juist zo handig.

Nou, maar weer zo snel mogelijk retour Ziggo dus. KPN weg ermee!

Werkt SuperWifi 2 wel draadloos nog? Zo ja, dan verwacht ik toch minstens er 1 GRATIS te krijgen. 

 

Ik vind het echt te gek voor woorden, dat KPN willens en wetens de witte SuperWifi's buitenspel zet! Als de kwestie met een maandje opgelost zou zijn, had ik dat nog acceptabel gevonden. Maar een jaar???

Reputatie 7
Badge +24

U had die update ook helemaal niet horen te krijgen. Dus ik vraag me af hoe dit fout gegaan is.

U had die update ook helemaal niet horen te krijgen. Dus ik vraag me af hoe dit fout gegaan is.

Pff, nou wordt het nog erger dus. Ik kreeg tot 2x toe een smsje dat het modem in de nachtelijke uurtjes geupdate zou worden.

Dan zijn er waarschijnlijk nog meer mensen met een witte wifi die daar niets meer aan hebben door deze foute update.

Die update is waarschijnlijk ook niet terug te draaien?

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niet dat het terug te draaien is. Misschien kan een KPN medewerker er nog wat aan doen. Ik ben heel erg benieuwd naar de reactie vanuit KPN. 

Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? 

https://forum.kpn.com/settings/profile

@Nick83 Ja, forumprofiel staat ingevuld.

Bedankt voor je niet-leuke (I will not shoot the messenger😉) verhelderende antwoorden.

Ik wacht een reactie van KPN af.

@Nick83

Bedankt voor je reactie. Ik krijg idd een dergelijke afbeelding te zien. 

Firmwareversie 23.04.32. 

Dan moeten de SuperWiFi's bekabeld aangesloten zijn en blijven. In ieder geval 1. Is dat het geval?

De witte SuperWiFi's werken namelijk niet samen met deze firmware versie. Dat zal waarschijnlijk wel volgend jaar worden voordat da wel weer het geval zal zijn...

Nee hoor ik heb de eerste keer dat ik de superwifi’s (wit) aansloot een update gekregen zodat ze ook niet bedraad zouden werken en het modem gewoon als “hoofdpunt” maar na een paar weken werden ze rood en krijg ik ze niet meer werkend

Nogal flauw dit. Ik zie dat er vanmorgen wel moderators actief zijn, maar reageren op mijn topic, ho maar.😠

Reputatie 7
Badge +8

Zoals @Nick83 al opmerkte die update is helemaal niet bedoeld voor op de v12 als er witte superwifi,s bij betrokken zijn. Dus dat is duidelijk een fout. Nu lijkt het mij het beste dat kpn dus de witte voor de zwarte versie omwisselt dan is het probleem opgelost. Die software voor de witte versie is nog geen spoor van gezien. Een andere vervangende v12 gaat ook niet werken want die vliegt na aansluiten direct ook door naar de nieuwe software. Dus zolang er nog niemand reageert is voor nu de enige oplossing om een ethernet kabel naar minimaal 1 van de witte superwifis te trekken.

Hoi @BruisTablet Een kabel is geen oplossing, aangezien het modem buiten mijn voordeur staat. Mijn voordeur open laten staan omdat KPN een grote fout heeft gemaakt, lijkt mij geen optie.

Ik snap werkelijk niet hoe ze zo'n fout hebben kunnen maken. Ik zal ook zeker niet de enige zijn, waar ze die fout hebben gemaakt.

De enige nette oplossing is mij gratis de zwarte versie te sturen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie het niet gebeuren dat KPN witte SuperWiFi's voor zwarte gaat omwisselen. 

En daarnaast betwijfel ik of de nieuwe software voor de zwarte SuperWiFi’s actief uitgerold word momenteel. 

Er is wel nieuwe software voor de zwarte SuperWiFi’s. Die is naar een groepje klanten uitgerold. Dat is duidelijk. Maar of dat nu nog gebeurt ... daar lees ik eigenlijk maar weinig van.

Reputatie 7
Badge +24

Nogal flauw dit. Ik zie dat er vanmorgen wel moderators actief zijn, maar reageren op mijn topic, ho maar.😠

KPN medewerkers reageren momenteel op topics van 5 dagen oud…

Vakantie natuurlijk. Dan ligt alles 2 maanden op z'n gat. En ze hebben nog eens 2 maanden nodig om bij te werken.

Ben ik lekker mee dan!😠 Dat ding deed zijn werk prima en dan nu, bekijk het maar? Foutje, bedankt?

KPN zadelt mij op met een probleem, dan zorgen ze op welke manier dan ook maar dat het probleem ook weer opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi Carola. Zoals eerder hier in het topic al wordt gezegd zou jij die update nog niet moeten hebben gehad aangezien je een SuperWifi 1 punt hebt. Dus mijn excuses hiervoor. Er is eigenlijk maar 1 oplossing hiervoor op dit moment en dat is een SuperWifi 2 punt aansluiten. Die is geschikt voor de nieuwe software.

Dus daar ga ik m'n best voor doen. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om 'm kosteloos te sturen dus ik moet aankloppen bij collega's. Zodra ik meer weet laat ik het je weten. Nogmaals excuses!

 

Overigens geeft de KPN app aan dat ik 3 van die SuperWifi punten zou hebben, klopt ook al niet, ik heb er 2, waarvan 1 in gebruik.

 

Dit was een probleem in de Wifi Manager trouwens. Volgens mij is dat inmiddels verholpen.

Hi Carola. Zoals eerder hier in het topic al wordt gezegd zou jij die update nog niet moeten hebben gehad aangezien je een SuperWifi 1 punt hebt. Dus mijn excuses hiervoor. Er is eigenlijk maar 1 oplossing hiervoor op dit moment en dat is een SuperWifi 2 punt aansluiten. Die is geschikt voor de nieuwe software.

Dus daar ga ik m'n best voor doen. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om 'm kosteloos te sturen dus ik moet aankloppen bij collega's. Zodra ik meer weet laat ik het je weten. Nogmaals excuses!

 

 

 

Hallo @Paul_ Fijn dat je het op gaat pakken. Bedankt daar voor. En SuperWifi 2 hoeft 100% zeker NIET bekabeld te worden aan het modem? @Nick83 twijfelde daar namelijk over als ik zijn reactie goed begrijp.

Reputatie 7
Badge +25

Hi Carola. Zoals eerder hier in het topic al wordt gezegd zou jij die update nog niet moeten hebben gehad aangezien je een SuperWifi 1 punt hebt. Dus mijn excuses hiervoor. Er is eigenlijk maar 1 oplossing hiervoor op dit moment en dat is een SuperWifi 2 punt aansluiten. Die is geschikt voor de nieuwe software.

Dus daar ga ik m'n best voor doen. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om 'm kosteloos te sturen dus ik moet aankloppen bij collega's. Zodra ik meer weet laat ik het je weten. Nogmaals excuses!

Hallo @Paul_ Fijn dat je het op gaat pakken. Bedankt daar voor. En SuperWifi 2 hoeft 100% zeker NIET bekabeld te worden aan het modem? @Nick83 twijfelde daar namelijk over als ik zijn reactie goed begrijp.

Klopt. Zodra je een SuperWifi 2 punt gaat installeren (dus tijdelijk bekabeld aansluit op het modem), dan haalt ‘ie ook de nieuwe software op. Zodra dat is gebeurd kan ‘ie verplaatst worden en draadloos werken.

Hi Carola. Zoals eerder hier in het topic al wordt gezegd zou jij die update nog niet moeten hebben gehad aangezien je een SuperWifi 1 punt hebt. Dus mijn excuses hiervoor. Er is eigenlijk maar 1 oplossing hiervoor op dit moment en dat is een SuperWifi 2 punt aansluiten. Die is geschikt voor de nieuwe software.

Dus daar ga ik m'n best voor doen. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om 'm kosteloos te sturen dus ik moet aankloppen bij collega's. Zodra ik meer weet laat ik het je weten. Nogmaals excuses!

Hallo @Paul_ Fijn dat je het op gaat pakken. Bedankt daar voor. En SuperWifi 2 hoeft 100% zeker NIET bekabeld te worden aan het modem? @Nick83 twijfelde daar namelijk over als ik zijn reactie goed begrijp.

Klopt. Zodra je een SuperWifi 2 punt gaat installeren (dus tijdelijk bekabeld aansluit op het modem), dan haalt ‘ie ook de nieuwe software op. Zodra dat is gebeurd kan ‘ie verplaatst worden en draadloos werken.

Top! Helemaal happy straks als ik 'm (gratis!)in huis heb. Maar ja, ik was ook al happy met mijn oude SuperWifi... 

Begrijp echt niet waardoor die update toch bij mij is binnen gekomen. Zal ongetwijfeld helaas niet de enige zijn waarbij dit gebeurd is. Of die mensen hebben het nog niet door of ze zijn al dagen bezig om het weer in orde - proberen - te krijgen.

Bedankt, ook aan de andere gebruikers voor reactie.

Even vertellen wat ik gedaan heb. 
Ik heb het modem geherstart vanaf de mijnmodem.kpn pagina daarna kon ik de witte superwifi’s één voor één aansluiten, deze kregen eerst een update zodat ze niet bedraad hoeven aangesloten.  Het modem werkt gewoon als eerste aansluitpunt. 
nu werkt het allemaal weer zoals het de eerste keer werkte dat ik het aansloot. 
Kijken hoe lang het volhoud. 
Voor de duidelijkheid!!
De witte superwifi’s hoeven niet vervangen te worden ze krijgen gewoon een update bij het aansluiten.
Hoeft dus echt geen superwifi 2 te zijn. 
Ik heb trouwens de update voor het modem nog niet gehad ben benieuwd wat het word als die komt 😂

@HenkvanR_ Ja, die door jou gevolgde procedure is mij bekend en werkte VOOR de laatste modem update. Na die, niet voor mij bestemde, modemupdate werkt die procedure niet meer.

Aangezien je zelf schrijft dat je niet de modem update gehad hebt waar het probleem door is ontstaan, hoort jouw kwestie helemaal niet in dit topic thuis, zie de topictitel.

Dat geeft alleen maar ruis.

Reputatie 7
Badge +25

Top! Helemaal happy straks als ik 'm (gratis!)in huis heb. Maar ja, ik was ook al happy met mijn oude SuperWifi... 

Het is geregeld. Komt z.s.m. jouw kant op.

 

Begrijp echt niet waardoor die update toch bij mij is binnen gekomen. Zal ongetwijfeld helaas niet de enige zijn waarbij dit gebeurd is. Of die mensen hebben het nog niet door of ze zijn al dagen bezig om het weer in orde - proberen - te krijgen.

Bedankt, ook aan de andere gebruikers voor reactie.

Technisch verhaal. De collega's die dit hele proces inrichten en monitoren zijn op de hoogte en er worden extra controles ingebouwd bij de selectie voor de upgrades om dit tot een minimum te houden. Dus we leren er ook weer van gelukkig. Blij in ieder geval dat het voor jou opgelost gaat worden op deze manier.

@Paul_ Ik kreeg al een berichtje binnen dat hij onderweg is. Echter super (zonder wifi) snel geregeld, dank je wel.

Fijn voor andere gebruikers dat er extra controle wordt ingebouwd om dit probleem te voorkomen.