Beantwoord

Superwifi na aankoop retour gestuurd, wanneer krijg ik geld terug?

  • 26 April 2022
  • 12 reacties
  • 692 keer bekeken

25 maart j.l. super wifi besteld via de online shop. Dit heeft echter niet het gewenste resultaat (er zit niks supers aan). Deze na twee dagen retour gestuurd via antwoordnummer, precies zoals KPN dat wilt. Daarbij wordt aangegeven dat zodra het retour is, na enkele dagen het geld terug gestort wordt (€79,-). Apparatuur is 31 maart bezorgd, maar tot nu toe geen cent gezien. Wel wordt dat bedrag in mijn abonnement verwerkt, dus het is wel betaald. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren….

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 April 2022, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Yrrah56 ,

Ik adviseer je om (overdag op werkdagen) te bellen met Ceva Logistics via 070 301 39 88 want jij hebt zo te lezen de SuperWifi gekocht via de online webshop. Bij Ceva Logistics is het van belang om van tevoren jouw retour aan te melden. Hopelijk heb je dat gedaan. 

 

Toelichting : 

 

Er zijn verschillende manieren om jouw apparatuur te retourneren. Welke methode voor jou van toepassing is, is afhankelijk van de apparatuur en de situatie.

  1. Apparatuur dat je van ons in bruikleen hebt, zoals Experia Box en/of tv-ontvanger(s), ontvangen we graag retour. Je kunt de apparatuur in een willekeurige doos gratis terugsturen naar KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn.
  2. Apparatuur dat je gekocht hebt in de winkel, bij de monteur of via de klantenservice kan je retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt.
  3. Apparatuur dat je gekocht hebt via de Wifi Manager, kan je retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt.
  4. Apparatuur gekocht in de webshop Apparatuur voor Thuis kan je retourneren via Ceva Logistics. Volg hiervoor de retourstappen in de bevestigingsmail of de brief die bij de bestelling zit. Kom je er niet uit, dan kan je telefonisch contact opnemen met Ceva Logistics via 070 301 39 88.

De SuperWifi heb je gekocht en dienen dus retour gestuurd te worden via de KPN Winkel óf via Ceva Logistics, afhankelijk van waar je de SuperWifi hebt gekocht. Bij Ceva Logistics is het van belang om van tevoren jouw retour aan te melden. Op die manier kunnen wij ervoor zorgen dat jij je geld ook terugkrijgt.

Daarbij is het ook nog eens belangrijk dat je de SuperWifi binnen het zichttermijn van 14 dagen terugstuurt. Daarna kan je de apparaten ook nog terugsturen, maar krijg je geen geld retour. Dus eigenlijk een beetje zonde.

 

Bedankt voor de reactie. Echter helpt dit ook niet. Heb zojuist een meneer van Ceva, maar die heeft echter niets ontvangen, maar wist mij wel te vertellen dat apparatuur welke via een retourdoos gaat (dat kon hij wel zien), retour gaat naar Drake & Farrell in Alphen a/d Rijn.

De wifi punten zijn binnen de termijn van veertien dagen retour gegaan, zelfs binnen drie dagen na ontvangst.

Waarom is dit zo moeilijk bij KPN? Ik hoor niet anders dat het gewoon heel moeilijk gaat en zeer omslachtig is, waardoor aan duidelijkheid wel wat te verbeteren valt.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Yrrah56 ,

 

  1. Apparatuur dat je van ons in bruikleen hebt, zoals Experia Box en/of tv-ontvanger(s), ontvangen we graag retour. Je kunt de apparatuur in een willekeurige doos gratis terugsturen naar KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn.
  2. Apparatuur dat je gekocht hebt in de winkel, bij de monteur of via de klantenservice kan je retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt.
  3. Apparatuur dat je gekocht hebt via de Wifi Manager, kan je retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt.
  4. Apparatuur gekocht in de webshop Apparatuur voor Thuis kan je retourneren via Ceva Logistics. Volg hiervoor de retourstappen in de bevestigingsmail of de brief die bij de bestelling zit. Kom je er niet uit, dan kan je telefonisch contact opnemen met Ceva Logistics via 070 301 39 88.

De SuperWifi heb je gekocht en dienen dus retour gestuurd te worden via de KPN Winkel óf via Ceva Logistics, afhankelijk van waar je de SuperWifi hebt gekocht. Bij Ceva Logistics is het van belang om van tevoren jouw retour aan te melden. Op die manier kunnen wij ervoor zorgen dat jij je geld ook terugkrijgt.

 

 

OK, je schreef dat je de SuperWifi had gekocht via de onlineshop, dus vandaar mijn advies om CEVA te bellen.  

Ik ga er nu vanuit dat je de SuperWifi terug gestuurd hebt naar het antwoordnummer uit punt 1. Is dus niet helemaal zoals de procedure is. 

Het zal heus wel goed komen, maar in Alphen aan den Rijn hebben ze regelmatig een achterstand in de verwerking van de retouren. Het was dus beter geweest als je de apparatuur had ingeleverd bij een KPN-Winkel zoals bij punt 3 beschreven staat. Want dan hadden ze in de winkel meteen de administratie bijgewerkt. 

 

Zoals ik al vermeldde in mijn eerdere reactie: waarom moet het zo moeilijk? KPN werkt dus met diverse onderaannemers en maken het voor de klant zo moeilijk mogelijk om te begrijpen. Ik heb gebeld met een KPN medewerker (zal ook wel een callcentre zijn)alvorens de apparatuur terug te sturen en die heeft mij aangegeven dat ik een retour doos zou krijgen en dan het spul daar naar toe moest sturen. Dat was dus al een verkeerd advies.

Ik snap het wel dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik zal me toch gaan beraden of ik nog wel bij de KPN klant wil zijn….

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Yrrah56, welkom op het KPN Forum!

Ik zie dat @Noordzee je al uitgelegd heeft hoe retourneren bij KPN werkt. Het spijt me om te lezen dat je aan de telefoon verkeerde informatie hebt ontvangen.

Ik snap heel goed dat je alsnog graag je geld terug wilt. Ik kijk graag wat ik hierin voor je kan betekenen. Ik heb daarvoor van jou nodig:

  • Een verzendbewijs
  • Een ingevuld forumprofiel: postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer

En op welke manier kan ik dat naar jou versturen? Hier ga ik dat zeker niet doen….

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Yrrah56 
Klik de naam van de KPN medewerker @Denise_  aan en je kunt haar een privébericht sturen.
Vul het track and trace nummer ook in van je verzendbewijs

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb jouw privébericht in goede orde ontvangen. We spreken elkaar daar.

Nou, gaat lekker hier, heb nu alweer een week geleden alle gegevens doorgegeven aan Denise, maar helaas wordt hier niet op gereageerd. Het wordt tijd voor wat drastischer maatregelen. Het hele KPN abonnement staat nu ter discussie. Geduld is op, ik word hier aan het lijntje gehouden. Jammer dan, daag KPN!

 

Reputatie 7
Badge +17

Mijn excuses! Ik heb het bericht gezien, maar ben het vervolgens vergeten. Heel goed dat je opnieuw een bericht stuurt. Ik ga er nu gelijk naar kijken.

Reputatie 7
Badge +17

In de Track & Trace zie ik het volgende staan: "Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender. Bezorgd op 31 maart 21:30" Het lijkt wel alsof het pakket nooit aangekomen is. Maar omdat ik zie dat je het teruggestuurd hebt, krijg je van mij de aankoopkosten terug.
Ik heb een vergoeding van € 79,- in het systeem gezet. Je ontvangt deze als eenmalig korting op de volgende factuur. Dat zal de factuur van mei zijn.

Hallo Denise,

Jammer dat je nu weer door het stof gaat. Ik heb een behoorlijk aantal klachten op het forum gevolgd en heel vaak komt jouw naam daarin naar boven met vooral het maken van excuses. Er is een behoorlijk vergelijk te trekken met de huidige overheid, waarbij keer op keer excuses worden aangeboden, maar er niet daadwerkelijk iets aan de oorzaak wordt gedaan.

Ik ben blij met de uitkomst. Dat wel, waar die doos uiteindelijk is gebleven, lijkt dus onbekend. Wellicht een idee om daar eens onderzoek naar te doen of het geen structureel probleem is.

Groet,

Harry