Beantwoord

Krijg de internetverbinding op zolder niet op orde, ook niet met SuperWifi punt

  • 28 March 2024
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben meerder superwifi punten in huis. Tot de eerste verdieping ontvangen de wifipunten hele goed wifiverbinding tot 1733 MBPS. Op zolder is dit helaas niet zo en krijg ik maar 390 MBPS. Dit blijkt niet stabiel genoeg te zijn om met een kabel vanaf het superwifi punt naar de playstation 4 te kunnen gamen. Heeft iemand de gouden tip? 

We hebben nu allemaal superwifi 1 punten. Zou het werken om naar superwifi 2 te gaan?

Alvast bedankt.

Met vriendelijk groet.

icon

Beste antwoord door XS4-Arjan 28 March 2024, 14:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Liesje78 , heb je alle wuperwifi-punten bedraad aangesloten?

@XS4-Arjan. Er zit een superwifi met draad aan de modem en de rest gaat dan via wifi. We hebben de PS4 dan weer met een ethernetkabel aan het superwifi punt. Dit leek mij juist het voordeel van de superwifi dat je geen draden hoeft te trekken.

Reputatie 7
Badge +9

Het klopt wat je zegt @Liesje78 , de wifi punten kan je draadloos met elkaar verbinden. Maar dat gaat wel ten koste van 50% van de capaciteit. Als je 1733 kan halen op je wifi, dan is het zaak om de wifi-punten die draadloos met elkaar te verbinden te verplaatsen. Zo kan je testen en kijken wat de beste positie van deze twee punten ten opzichte van elkaar is.

Wifi is een radiosignaal en helaas vatbaar voor storingen. Niet alleen heb je last van andere wifi’s in de buurt, maar ook magnetrons in de buurt kunnen van invloed zijn op de kwaliteit van het signaal.

De 390Mbps is wel omhoog te krijgen door herpositioneren, maar verwacht geen 1733. Je haalt theoretisch maximaal 866 Mbps, maar zeer waarschijnlijk minder. Als je rond de 600 komt heb je een goede verbinding.

Bedankt @XS4-Arjan . Ik kan daarmee proberen om het beter te krijgen. Denk je dat het nog helpt om superwifi 2 aan te sluiten met WIFI 6? 

Reputatie 7
Badge +9

Wifi6 heeft theoretisch een hogere snelheid en maakt gebruik van een combinatie van uitzendbanden, dus wellicht dat het je wat extra snelheid oplevert. Zeker weten doe ik dat dan weer niet, het is met wifi niet zo hard duidelijk te maken als met een bekabelde verbinding.

Voor de beste snelheid kan je dus beter een kabel naar de zolder trekken.

Reageer