Beantwoord

SuperWifi punten niet geschikt voor Wifi 6, ik voel me bedonderd

  • 30 June 2022
  • 16 reacties
  • 218 keer bekeken

Wordt je vorig jaar nieuwe klant bij KPN, schaf je op advies van KPN 3 wifiboosters aan die geschikt zouden zijn voor WIFI6. Blijk je gewoon bedonderd te worden. De witte wifi boosters blijken helemaal niet geschikt voor WIFI6!!! En nu, zegt KPN doodleuk helaas wij kunnen niets voor u doen. Had je de specificaties beter moeten bestuderen…..

Kan je weer nieuwe WIFI boosters aanschaffen om een WIFI6 netwerk te creëren. Wat een geldklopperij!! Ga ik dus niet doen. Dan maar opzeggen en terug naar Ziggo. Wat een teleurstellend bedrijf. Slechtere reclame kan je niet maken als KPN zijnde!

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 3 July 2022, 18:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ziggo heeft nog niks met WiFi 6. Dus wat wil je daar mee bereiken? 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Wifi-6-mesh-systeem-ziggo/m-p/993554

Als u de WiFi Manager doet bij KPN kunt u de zwarte SuperWiFi’s waarschijnlijk aanschaffen voor krap 80 euro voor 2 stuks. 40 euro per stuk dus.

Dat klopt en dat was voor mij ook reden om naar KPN over te stappen. Ik hou er echter niet van om belazerd te worden.

Wellicht kijk ik nog even verder of er een andere provider is die dit kan aanbieden.

Het staat u vrij. Waarom moet u persee WiFi 6 hebben? Dat KPN een fout maakt is zeker door het verstrekken van onjuiste info. Maar het gras is bij de buren niet groener.

Ik heb een groot huis en een grote tuin. WIFI6 heeft een beter bereik. Ik ben niet opzoek naar groener gras bij de buren maar verwacht alleen dat KPN afspraken nakomt

Snap ik, alleen het leed is nu al geschied en misschien in een soortgelijke situatie te vragen of informatie zwart of wit verstrekt kan worden.

Ik denk niet dat een medewerker hier iets aan de situatie kan veranderen tenzij er zwart op wit iets in de systemen staat. Vul je profiel aan zodat kpn medewerkers mee kunnen kijken achter de schermen.

Ik heb mijn profiel aangepast. Bedankt voor de tip.

Leed is inderdaad geschiet maar ook door KPN op te lossen. Het is vrij eenvoudig om de WIFI booster om te ruilen.

Na een jaar ruilen is wel wat lastig. U kunt de wifimanager doorlopen en misschien is er dan een oplossing die goedkoper is dan helemaal zelf moeten aanschaffen.

Hallo @Waltervoeltzichopgelicht je zou de witte op Marktplaats kunnen zetten en via de wifimanager proberen om 1 of meer zwarte te kopen via de zeer schappelijke prijs van€39,95 per stuk.

Je moet wel een KPNBox12 als modem/router hebben, want die ondersteunt wifi 6 AX, heb je een ouder modem zijn alle genoemde acties zinloos.

Succes.

Hi Jan, dat is precies wat KPN aanbied. Dus nog een keer 120 EUR investeren daar waar ik vorig jaar al EUR 230 heb betaald voor 3 WIFI boosters. Is toch te gek voor woorden als er volgens de servicemonteur WIFI6 boosters aan mij zijn verkocht. Ik hoop dat je begrijpt dat ik mij besodemietert voel.

Heb al 2 weken issue met internetverbinding, glasvezel kast is al vervangen net als modem en nog steed regelmatig valt het internet uit (zo ook deze morgen). Wederom uit een online call geknikkerd. Zo kan ik niet fatsoenlijk werken. Vind mijn werkgever niet echt leuk.

Wifimanager geprobeerd en die geeft nu aan dat de snelheid van KPN tot mijn modem lager is dan gewenst. KPN moet dus eerst aan de slag. Kom niet verder met wifimanager.

 

 

Met die wifimanager krijgt u mogelijk korting op de zwarte kastjes dus vandaar onze tip. Als u belt met 0800-0402 kunnen ze lijn meten en checken of er een monteur nodig is of een reset van kpn zijn kant.

Hallo @Waltervoeltzichopgelicht 

Heb al 2 weken issue met internetverbinding, glasvezel kast is al vervangen net als modem en nog steed regelmatig valt het internet uit (zo ook deze morgen). Wederom uit een online call geknikkerd. Zo kan ik niet fatsoenlijk werken. Vind mijn werkgever niet echt leuk.

Ik ga er daarbij vanuit dat je natuurlijk bekabeld werkt en niet draadloos.

Beroepshalve heeft bekabeld werken natuurlijk altijd de voorkeur vanwege de veiligheid, stabiliteit en snelheid.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een groot huis en een grote tuin. WIFI6 heeft een beter bereik. 

Ik heb ze. Maar ik kan er niets van merken. Als je er naast gaat zitten en je doet een speedtest, dan is de snelheid hoger. Maar het bereik is niks verder dan gewoon 2,4 Ghz WiFi. En op de uiterste afstand dat je nog fatsoenlijk WiFi hebt is de snelheid ook niet hoger. Logisch ook. Want op afstand is WiFi 6 gewoon 2,4 Ghz WiFi. 

Reputatie 7
Badge +24

...

Ik heb uiteraard een bedraad netwerk voor zakelijk gebruik. Maar drop-out vindt zowel plaats voor vast als WIFI

 

"Heb al 2 weken issue met internetverbinding, glasvezel kast is al vervangen net als modem en nog steed regelmatig valt het internet uit (zo ook deze morgen). Wederom uit een online call geknikkerd. Zo kan ik niet fatsoenlijk werken. Vind mijn werkgever niet echt leuk."

Laat KPN je lijn doormeten. Ze kunnen op afstand veel zien.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Waltervoeltzichopgelicht.

Belazerd. Besodemieterd. Opgelicht… Klinkt alsof het met kwade opzet gedaan is, ik geloof niet dat we met die intentie onze klanten helpen. Ik vind het hoe dan ook jammer dat je dit gevoel hebt en je een opzegging van het abonnement overweegt.

Je bent overgestapt van Ziggo naar KPN en er is een installatiemonteur langs geweest om het één en ander te installeren. Via de installatiemonteur heb je 3 SuperWifi punten aangeschaft en afgesproken deze zelf te installeren.
Nu meer dan een jaar later geef je aan dat het advies van de installatiemonteur niet klopte en niet overeen te komen met wat je verteld is: de SuperWifi punten blijken geen Wifi 6 te ondersteunen. 

Je hebt hier al meerdere malen contact over gehad met onze klantenservice, een klacht ingediend bij onze afdeling Klantenreacties en gesproken met een collega van de afdeling Opzeggingen.
Er is al aangegeven dat het omruilen van de SuperWifi punten geen optie is. De termijn om te kunnen ruilen is ruimschoots verstreken, daar kunnen we niet omheen. Hoe vervelend en jammer ook!

Sinds februari 2022 bieden wij vernieuwde SuperWifi punten aan. Je hebt al de tip gehad om de Wifi Manager te doorlopen: je kunt ze dan aanschaffen met een flinke korting: voor €39,50 per stuk. De vernieuwde SuperWifi 2 kunnen gecombineerd worden met de SuperWifi punten die je nu hebt: het is voor jezelf een afweging maken of je er in gaat investeren en hoeveel je er dan aanschaft.

"Heb al 2 weken issue met internetverbinding, glasvezel kast is al vervangen net als modem en nog steed regelmatig valt het internet uit (zo ook deze morgen). Wederom uit een online call geknikkerd. Zo kan ik niet fatsoenlijk werken. Vind mijn werkgever niet echt leuk."

Laat KPN je lijn doormeten. Ze kunnen op afstand veel zien.


Ik zie dat er al telefonisch contact is geweest en er een melding geregistreerd in behandeling staat bij een achterliggende afdeling. Zij zullen contact opnemen voor verdere hulp.