Beantwoord

SuperWifi punten werken niet meer met de Box 12

  • 2 February 2024
  • 14 reacties
  • 191 keer bekeken

Ik heb exact dit probleem sinds gisteren. Vandaag een hele dag mee bezig geweest. Met verschillende medewerkers aan de telefoon gezeten, die ik elkaar en zichzelf tegenspreken. De ene medewerker zegt dat de witte versterkers niet werken met de v12, de andere medewerker zegt aan het begin van het gesprek hetzelfde neemt het vervolgens terug en zegt vervolgens dat ze het nooit heeft gezegd.  Alles geprobeerd vandaag, versterkers gereset, modem gereset, modem instellingen gewijzigd en dit allemaal meermaals. Ik krijg mijn 3 witte wifi versterkers niet meer aan de praat, ze blijven rood knipperen. Ze zijn er alle 3 van het ene op het andere moment mee opgehouden.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 5 February 2024, 16:14

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Bruno van V, welkom! Ik begrijp dat jij SuperWifi 1 punten hebt die niet meer verbinden met de Box 12? Dit is het geval als jouw Box 12 de nieuwste firmware heeft gekregen. Je kunt jouw eerste SuperWifi punt bekabeld aansluiten. Dan moeten ze allemaal wel werken. Is dit voor jou geen optie, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 

Hi Marcia,

Van de 3 wifi punten waren er 2 bekabeld en dat heeft tot vorige week prima gewerkt. Sinds vorige week werkte dat ineens niet meer, het leek alsof de SuperWifi 1 punten geen signaal meer uitzonden. Een van de adviezen die ik heb opgevolgd is de Box 12 resetten en de SuperWifi 1 punten resetten. En daarna heb ik ze nog ruim 20minuten aan de Box 12 laten hangen. Als ik de netwerkkabel loskoppel veranderd het lampje direct van groen naar rood. Ik heb dit protocol meermaals gevolgd.

ALs ik ze vervolgen weer bekabel krijg ik bij het ene SuperWifi 1 punt een rood lampje. Bij het andere SuperWifi 1 punt krijg ik wel een groen lampje, maar deze zend uit onder een andere netwerk naam, de originele naam van het SuperWifi 1 punt, die achterop staat.

Ik heb het forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Excuses voor de late reactie, @Bruno van V! Ik ga drie SuperWifi 2 punten voor je aanvragen, er wordt hierover nog telefonisch contact met je opgenomen binnen 3 werkdagen. Mijn collega's zullen dan nog e.e.a. met je doornemen en hopelijk wordt het op die manier dan opgelost!

Oh wauw dat zou wel heel erg prettig zijn, dank je wel!

Dit bleek toch niet accuraat te zijn, vandaag is er een monteur langs gekomen. Die is een paar uur bezig geweest en zijn conclusie bleek dat alle 3 mijn SuperWifi 1 punten om voor hem om een onverklaarbare reden niet meer werken. Tot zover niks nieuws.

Vervolgens gaf hij aan dat ik nieuwe SuperWifi 2 punten mocht afnemen tegen betaling. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Ik ga niet tegen betaling producten afnemen ter vervanging van producten die buiten mijn schuld om (maar ivm een software update van de leverancier) alle drie tegelijk kapot zijn gegaan.

Dat leek dan ook hele goede service, maar tot slot moet ik concluderen dat het tegenovergestelde waar is.

Wauw en nu zie ik ook nog eens dat de monteur mij een factuur van EUR 70 heeft laten ondertekenen zonder te zeggen dat ik EUR 70 moest betalen. Terwijl hij niks gemaakt heeft, alleen heeft geconcludeerd wat ik al wist namelijk dat mijn SuperWifi punten niet meer werken. Daar heb ik toch helemaal niet om gevraagd?

Ik voel me echt opgelicht.

Reputatie 5
Badge +5

@Bruno van V wat een ellende allemaal.. even een vraag zit je niet nog binnen garantie termijn van 2jr? En volgensmij heeft Marcia een verzoek ingediend voor nieuwe Superwifi 2 punten toch. Is dat monteurs bezoek nav haar melding? Of moet je nog benaderd worden? Anders zou ik dat afwachten en dit dan ook aangegeven, dit lijkt mij niet terecht hoe het is gegaan tot nu toe..

Hi @Steve Mnt, ik geloof dat de garantie termijn is verstreken.
De monteur is langs gekomen ivm de melding van @Marcia van KPN. Eerst leek het mij een goede service en verstandig dat ze even checken of de punten wel echt kapot zijn, daar heb ik begrip voor.  Alleen nu moet ik voor de conclusie zelf EUR 70 betalen. Dat vind ik zeer onterecht, want ik heb daar helemaal niet om gevraagd.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Steve Mnt, ik geloof dat de garantie termijn is verstreken.
De monteur is langs gekomen ivm de melding van @Marcia van KPN. Eerst leek het mij een goede service en verstandig dat ze even checken of de punten wel echt kapot zijn, daar heb ik begrip voor.  Alleen nu moet ik voor de conclusie zelf EUR 70 betalen. Dat vind ik zeer onterecht, want ik heb daar helemaal niet om gevraagd.

Doe 70€ is onderzoek tijd 45min en inclusief voorrijkosten. Die worden berekend als het probleem niet bij kpn ligt, ligt het wel bij kpn dan zou je dat normaal gesproken niet hoeven te betalen.. Heeft de monteur dit niet aangegeven? Daarbij is hij/zij nog een paar uur bezig geweest gaf je aan dat 17,50,- per 15 minuten dat die langer bezig is geweest er boven op. Normaliter wat was uiteindelijk zijn/haar bevindingen dan defect door update zoals je aangaf? Of wat anders..

Hi @Steve Mnt,
Dit monteur heeft niet benoemd dit ik EUR 70 moest betalen en heeft niet benoemd dat het probleem bij mij ligt. Op de factuur zie ik de volgende toelichting staan:

Je kan niet inloggen in de 3 sw1.
Hardware reset werkt wel
De 3 sw1 updaten ook.(blauwe led)

Maar willen niet werken in het netwerk.
2 behouden zijn eigen wifi (we2...)
1 word gezien in het netwerk, maar geen wifi. Deze 3 werken niet zonder utp.
De led`s gaan rood branden.
Kortom, deze 3 zijn niet meer bruikbaar.

Uit deze omschrijving maak ik op dat de wifi punten niet meer werken, dat wist ik al. Ik heb niet gevraagd om een monteur, die is bij mij langs gestuurd.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Bruno van V, wat een gedoe weer.. Ik ga erachteraan om je alsnog 3 SuperWifi 2 punten te krijgen en vergoed de 70 euro! Normaliter komt er inderdaad een monteur, maar in dit geval was al gezegd dat de SuperWifi 1 niet meer werken en vervangen moeten worden. Een monteur was echt niet nodig. Excuses hiervoor!

Hi @Marcia van KPN,
Dank je wel voor je aanhoudende support, dat is erg prettig.
Laten we hopen dat het hiermee wordt opgelost!

Hi @Marcia van KPN ,

 

We hebben afgelopen weekend de nieuwe Superwifi 2 punten ontvangen. Wifi werkt door het hele huis weer super goed.

Nogmaals bedankt voor de support!

Reputatie 7
Badge +30

Top! Jij bedankt voor je geduld :-).

Reageer