Beantwoord

SuperWifi V1 werkt niet in combinatie met KPN Box 12

  • 25 April 2024
  • 17 reacties
  • 86 keer bekeken

Reputatie 1

Wifi in de huiskamer en 1e verdieping fantastisch. Speedtest geeft 200Mb aan. De superwifi v1 brengt het signaal niet van de huiskamer naar de kelder en de zolder. Ook geprobeerd met een utp 5e kabel naar de kelder en de zolder geen verbetering. Speedtest 5mb. Via de KPN app alle testen laten uitvoeren, geen resultaat. Wie snapt het nog? 

icon

Beste antwoord door Nick83 25 April 2024, 20:13

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke firmware heeft u op de KPN Box staan?

Reputatie 1

V12.C.23.15.06

Reputatie 7
Badge +24

V12.C.23.15.06

Die versie had u niet horen te hebben in combinatie met de witte SuperWiFi. De witte SuperWiFi zal nu niet automatisch de WiFi naam en wachtwoord overnemen van de KPN Box. Hij zal nu een ander WiFi netwerk uitzenden. Das niet handig.

U kunt het wel werkend krijgen. Maar dan moet de SuperWiFi bekabeld aan gesloten zijn. En u zult zelf de SuperWiFi in moeten stellen zodat de WiFi naam/wachtwoord hetzelfde is als dat van de KPN Box. Weet u het ip adres van de SuperWiFi?

Een 2de SuperWiFi kan wel draadloos verbonden worden met een eerste SuperWiFi. Maar ze zullen dan wel in de nabijheid van elkaar moeten staan. Als u de ene in de kelder wilt zetten en de andere op zolder, dan is dat dus niet het geval.

Reputatie 1

Ik heb net iets ontdekt!!! De superwifi die in de benedenverdieping staat en met kabel is verbonden met het modem werkt toch wel maar met de naam en het wachtwoord wat achterop de superwifi staat. Dit is wat je al schreef, niet handig. Het ip-adres zal wel terug te vinden zijn maar weet ik nog niet

 

Reputatie 1

Het IP-adres heb ik achterhaald, kon ik vinden door in te loggen in het modem.

Reputatie 7
Badge +24

Het IP-adres heb ik achterhaald, kon ik vinden door in te loggen in het modem.

Jep 👍

Als u dat op de adresbalk van de browser invult, dan kunt u er op inloggen.

U gebruikt het admin password wat achterop de SuperWiFi staat.

Reputatie 1

Inloggen lukt niet, ik krijg de melding VERKEERD PASSWORD

Dan kun je het modem wachtwoord proberen @Christoffelhendrik 

 

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt het admin password van achterop de SuperWiFi? 

 

Reputatie 1

Inloggen is eindelijk gelukt, nu moet ik een veiliger wachtwoord aanmaken. Is dat op dit moment wel nodig? Is het volgende wat ik moet doen de namen overnemen van wifi uit het modem?

 

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen is eindelijk gelukt, nu moet ik een veiliger wachtwoord aanmaken. Is dat op dit moment wel nodig?

Ja helaas zit er niks anders op.

Is het volgende wat ik moet doen de namen overnemen van wifi uit het modem?

Jep.

 

Reputatie 1

Ik ga er morgen mee verder, bedankt zover

Reputatie 1

Ik heb de namen weer terug gezet omdat er anders een conflict met box12 ontstaat. Ik gebruik de superwifi’s met hun oorspronkelijke naam en wachtwoord 

Ik zou wel heel graag willen weten welke firmware er wel op de Box 12 hoort te staan als ik gebruik maak van SuperWiFi v1. De huidige firmware is: V12.C.23.15.06

 

Zover ik begreep kan alleen KPN de firmware updaten dus zalen wel geen oplossing zijn. Dat zou misschien betekenen dat ik toch voor SuperWiFi v2 zal moeten gaan en de v1 verkopen.

En zal de installatie van de v2 wel probleemloos gaan?

Wie kan hier iets over zeggen?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de namen weer terug gezet omdat er anders een conflict met box12 ontstaat.

Hoe merkt u dit? Welke problemen heeft u in de situatie dat de namen hetzelfde zijn? U heeft uiteraard toch ook het wachtwoord gelijk gemaakt? 

Ik heb de namen weer terug gezet omdat er anders een conflict met box12 ontstaat. Ik gebruik de superwifi’s met hun oorspronkelijke naam en wachtwoord 

Ik zou wel heel graag willen weten welke firmware er wel op de Box 12 hoort te staan als ik gebruik maak van SuperWiFi v1. De huidige firmware is: V12.C.23.15.06

 

Zover ik begreep kan alleen KPN de firmware updaten dus zalen wel geen oplossing zijn. Dat zou misschien betekenen dat ik toch voor SuperWiFi v2 zal moeten gaan en de v1 verkopen.

En zal de installatie van de v2 wel probleemloos gaan?

Wie kan hier iets over zeggen?

Het is de bedoeling dat KPN met een update voor de Box 12 en de SuperWiFi 1 (wit) komt waardoor de wifipunten weer probleemloos met de box kunnen samenwerken. Wanneer dat is, is echter nog niet bekend. SuperWiFi 2 (zwart) kan wel goed met de Box 12 samenwerken.

Reputatie 1

Ja over die update heb ik gelezen dat er problemen mee waren en dat ze dit nog niet hebben opgelost. Dus voorlopig maar afwachten vrees ik. 

Ik weet niet meer precies wat het probleem was van gelijke namen maar wel kreeg ik een melding van een conflict, dus heb ik de namen maar weer terug gezet. Maakt verder niet heel veel uit, ik gebruik nu de naam en ww van de master superwifi door het hele huis. Heb jij SW v1 of v2?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja over die update heb ik gelezen dat er problemen mee waren en dat ze dit nog niet hebben opgelost. Dus voorlopig maar afwachten vrees ik. 

Ik weet niet meer precies wat het probleem was van gelijke namen maar wel kreeg ik een melding van een conflict, dus heb ik de namen maar weer terug gezet. Maakt verder niet heel veel uit, ik gebruik nu de naam en ww van de master superwifi door het hele huis. Heb jij SW v1 of v2?

Beide. Maar ik heb nu geen KPN Box meer.

Reageer