Beantwoord

SuperWifi versterker na 33 uur op rood in combinatie met Box12

  • 31 December 2021
  • 16 reacties
  • 340 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds maandag heb ik het zwarte modem 12.Nu heb ik 1 wifi booster aanhangen bekabeld en boven staat een bekabelde 2de wifibooster.Bij elkaar heeft hij het 33 uur gedaan

Toen stond alles op rood🤬Goed alles gerest  stekker eruit .ik denk zelfs dat er een update is geweest,want gisteren was het lamp blauw.Al.met al gisteravond te lang mee bezig geweest. Vanochtend was deze blauw paars.Maar niets doet het.Hoe kan ik er voor zorgen dat de wifibooster weer gewoon groen worden en blijven.Heb kabels getrokken een switch ertussen gezet.Ik weet ondertussen niet meer wat ik nog meer kan doen#moedelooshetnieuwejaarin😢

icon

Beste antwoord door scutec 12 January 2022, 11:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 2

Sinds maandag de zwarte modem 12 ingeinstalleerd.Ging goed.2 kabels getrokken van boven naar 2 slaapkamers.Op 1 kamer booster nr 2 gezet bekabeld.Booster 1 bekabeld aan het modem.Het heeft het zeggen en schrijven 33 uur gedaan. Toen al 2 booster rood.Samen met een  vriend alles opnieuw opgestart,gereset,aan/uit,stekker in uit. Booster 2 helemaal van de stroom.af. Heel de avond mee bezig geweest😢Toen was booster blauw.Naar bed gegaan ,want hij zou update.

Vanochtend was het blauw paars.Nu alles uit de stekkers gehaald.Beneden wel wifi maar boven weinig tot niets.

Heb wel 3 dvs tv kastjes boven.Hoe krijg ik de wifi booster weer aan het werk?

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

 

Badge +19

En je hebt het echt over de ronde witte super wifi's van kpn? Om misverstanden te voorkomen :wink:

Reputatie 2

Hoi Joep.

Ja de twee ronde wifiboosters

Badge +19

En ze zijn allebei met een kabel aangesloten direct op het modem en niet via een draadloos verbindingsset? Sterker nog je hebt geen draadloze verbindingsets in huis?

Reputatie 2

Hoi Joep.Ja de eerste hangt bekabeld aan het modem.En de tweede staat op een slaapkamer sinds woensdag bekabeld.

ik heb wel 3 dvs voor de tv.Maar die hebben het altijd gedaan

Badge +19

Ik ga je toch vragen om te testen om die even weg te halen.  Allemaal! Dus het modem rechtstreeks in het stopcontact.  Ik zeg niet dat die problemen geven maar kan namelijk wel. Effe testen :wink:

Reputatie 2

Hoi,

Ik ben hier echt een leek in maar het modem zit rechtstreeks in het stopcontact...

Badge +19

Ok maar dan toch even die draadloze verbindingssets er even uit halen.

Reputatie 2

Oke...maar vindt u het goed dat ik dat morgen of zondag doe.Zit ondertussen ook nog in de voorbereidingen voor vanavond.

maar als ik ze eruit haal welke stappen moet ik daarna ondernemen??

Badge +19

Ja natuurlijk.  Snap ik helemaal.  Je zou dan de super wifi's kunnen resetten. Ben benieuwd hoe het afloopt.  Fijne avond!!

Reputatie 2

Oke ga ik dat zo snel ik kan proberen

Fijne jaarswisseling

Reputatie 7
Badge +17

Hi @wendyvk1976! Is het gelukt met de laatste tip van @Joep1965 om de verbinding van de SuperWifi op groen te houden?

Reputatie 2

hal die Joep.

Nope heeft jiets geholpen.Nu komen er nieuwe wifiboosters…

Nu schiet de tv iedere dag wel een keer op foutcise 303.Ik word hier zo gek van

Reputatie 7
Badge +17

@wendyvk1976 ik snap goed dat als dingen niet werken dat dit meer dan vermoeiend is. Laat even weten of de nieuwe wifi versterkers het antwoord zijn. Zo niet dan gaan we hier verder om alsnog alles werkend voor je te krijgen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +17

@wendyvk1976 heb je ondertussen de versterkers binnen? En werkt hiermee alles weer goed?

De oplossing hiervoor is waarschijnlijk om de WLAN-verbinding tussen de diverse KPN apparaten (modem en WiFi punten) te blokkeren. Ik heb/had denk ik hetzelfde probleem en een oplossing gevonden zoals onderstaand beschreven die voor mij werkt, zodra tenminste de SuperWifi punten wel geconfigureerd zijn en draadloos werken.

Daarvoor moeten eerst de draadloze zgn. “MAC adressen bekend zijn” (ziet er ongeveer zo uit:  8e:a2:34:6c:86:f2). Elk netwerk apparaat moet minstens één MAC adres hebben en voor elk SuperWiFi punt zijn er zelf 4: Twee MAC adressen voor WLAN verkeer (2,4Ghz en 5Ghz), één voor bekabelde verbinding (LAN) en een “OWL-id”, een soort algemeen MAC adres wat waarschijnlijk afwisselend wordt ingevuld voor een van de andere en eigenlijk altijd gebruikt wordt. De twee WLAN MAC adressen en het OWL-id zijn te vinden op een webpagina van het modem. Je kunt daarbij door alles eerst draadloos te verbinden. Als de SuperWiFi's dicht genoeg bij het modem staan hoef je daarvoor alleen de kabel eruit te halen. Na een tijdje zullen ze dan vanzelf met het modem verbonden zijn. Dan ga  je met de webbrowser naar https://mijnmodem.kpn/ en inloggen (standaard wachtwoord staat op een sticker achter op het modem). Ingelogd zie je een grafisch overzicht van het modem en alles wat het modem “ziet”, zoals de twee WiFi punten (bij draadloze verbinding zijn de groene lijntjes gestippeld, en oranje bij een slechte of matige verbinding):

Klik dan op het icoontje van één van de WiFi punten en je ziet de gegevens ervan, waaronder 3 MAC adressen:

Noteer van beide SuperWifi punten (hier WiFiExtender-…. genoemd) nauwkeurig de reeksen achter 2.4Ghz Mac Adress en 5Ghz Mac Adress (eventueel in Windows Kladblok met kopiëren en plakken).

Klik dan op “Home” (icoontje helemaal bovenin) en daarna in het overzichtsscherm (eerste plaatje) op het icoontje van de KPN box. Je krijgt dan onderstaand scherm met als kopje erboven “Wi-Fi   2.4GHz & 5GHz” (hier niet zichtbaar):

Klik dan bovenin op “Mac filter” en selecteer “Deny”, vul een voor een bij MAC address de gevonden waarden in (behalve het OWL-id) van elk WiFi punt en klik op “Add”. Klik als alles is ingevuld op “Apply” en herhaal dit hele stuk in het “5 Ghz” submenu (net boven “MAC Filter”, linksboven). N.B. in het plaatje hieronder staan hier nog twee andere adressen, dat zijn die van mijn SuperWiFI LAN-aansluitingen, maar dat is waarschijnlijk niet nodig. Die zijn ook wat lastiger te vinden als de SuperWiFi's eenmaal geconfigureerd zijn. 

Als dit gedaan is kun je uitloggen, de WiFi punten uitzetten (NIET resetten!), de kabel aansluiten en een voor een weer aanzetten. Je kunt dan na een aantal minuten (opstarten duurt best lang) zien dat de lampjes op het SuperWiFi punt na een paar minuten langzaam en dan snel knipperen weer continue groen branden en na inloggen op het modem zien dat de aansluiting via Kabel en “excellent” is (geen stippellijntjes).

Ik heb pas weer een werkende bekabelde verbinding nadat ik dit gedaan heb. Als ik bovenstaande blokkering (deny) niet doe werkt ineens NIETS meer op het netwerk zodra ik een van de SuperWiFi kabels aansluit. Ik denk dat dit een foutje is in de configuratie van de SuperWiFi's. Ik WEET dat bij de SuperWiFi's het OWL-id als MAC adres op een of andere manier voor zowel het LAN als ook het WLAN wordt gebruikt. Dat is een soort trucje wat door KPN wordt uitgehaald, maar dit is blijkbaar zeer riskant. Het is op zich niet erg om voor twee netwerkverbindingen hetzelfde MAC adres te gebruiken, maar dat kan echter niet gelijktijdig! Er zou op de WiFi punten eigenlijk een voorziening moeten zijn dat de onderlinge WiFi verbinding wordt uitgeschakeld zodra de kabel is aangesloten en vice versa. Dit lijkt echter niet zo te zijn.