Beantwoord

Superwifi werkte perfect nu heb ik slecht bereik in huis

  • 8 March 2024
  • 9 reacties
  • 39 keer bekeken

Superwifi ( wit) een jaar geleden gekocht werkte altijd super door het hele huis.

Maar de afgelopen 2 wk is het drama slecht bereikbaar.

Er is in huis niks veranderd al meerdere keren de wifi manager geprobeerd geen probleem gevonden modem opnieuw opgestart.

Maar het signaal is gewoon heel slecht.

icon

Beste antwoord door N.N. 8 March 2024, 15:22

Bekijk origineel

9 reacties

Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing @Geen 5.1 geluid bij neflix :

 

Heb ik al allemaal geprobeerd!!

Maar het signaal blijft slecht 

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en waar staat deze, in de meterkast of elders?

Waar staat het wifipunt, hoever van de modem en bekabeld of draadloos aangesloten? @Geen 5.1 geluid bij neflix 

 

Experia box v10 in meterkast

1 e verdieping superwifi direct op een utp kabel naar de modem 

Bij een V10 behoort de wifi (automatisch uit te zijn bij aansluiting van KPN wifipunten en heb je minimaal 2 wifipunten nodig voor een goed bereik. 1 wifipunt om de uitgevallen wifi van de modem op te vangen en een wifipunt voor uitbreiding van het wifi-bereik @Geen 5.1 geluid bij neflix 

Hij heeft gewoon dik 1,5 jaar prima gewerkt.

En van de een op de andere dag geen bereikbaar toch vreemd.

Hij heeft gewoon dik 1,5 jaar prima gewerkt.

En van de een op de andere dag geen bereikbaar toch vreemd.

Misschien heeft de wifi van de V10 per abuis toch aangestaan en is nu uitgezet, zoals het hoort. De Wifi van de V10 kan (nog) niet samenwerken met de wifipunten van KPN @Geen 5.1 geluid bij neflix 

Nee ook niet daar heb ik ook naar gekeken.

Dan kunnen de lokale omstandigheden veranderd zijn, wifi wordt steeds drukker.

Staan in het wifipunt de wifi-instellingen zo veel mogelijk op AUTO, zie onderstaand voorbeeld voor de meest optimale instellingen:

optimale instellingen

kijk voor bij de instelling van het 5GHz-kanaal, zet die zoals het hier staat, alles auto - geen weer, dat houdt in dat alle kanalen gekozen kunnen worden, uitgezonderd de DFS-kanalen, die  door diverse radarsystemen  gebruikt worden, zo heb je altijd een vrij kanaal dat niet gestoord kan worden. @Geen 5.1 geluid bij neflix 

Reageer