Vraag

SuperWifi wordt regelmatig oranje en daarna groen knipperen

  • 1 June 2023
  • 13 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb in huis drie super WiFi punten. Deze moet ik heel vaak opnieuw toevoegen aan mijn netwerk. In het begin doen ze het dan goed, na een tijdje gaan ze oranje branden en op een gegeven moment groen knipperen. De punten worden niet verplaatst dus aan de afstand kan het niet liggen. Iemand een tip?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zijn ze bekabeld aangesloten? Zo nee, dan is de tip: bekabeld aansluiten. 

Ja, bij resetten zijn ze bekabeld!

Reputatie 7
Badge +24

Ja, bij resetten zijn ze bekabeld!

Ja... maar daarna? Houd u ze bekabeld aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u?

Expedia box v10a

Net verbind ik een super WiFi punt, dat gaat prima, ik zet hem op de juiste plaats en er wordt geen punt gevonden

Badge +19

Wat is de afstand tussen het modem en het wifipunt?

Reputatie 5
Badge +5

Is er op de plaats waar je het wifi punt uiteindelijk zet nog wel een fatsoenlijk wifi  signaal van de experia v10a over waar het wifi punt mee kan werken? Zo nee verplaats het Wifi punt dichter bij de experia v10a 

De afstand is ongeveer 10 meter, dus dat zou moeten kunnen. En op de plek van het WiFi punt is nog voldoende WiFi signaal 

Reputatie 7
Badge +24

De afstand is ongeveer 10 meter...

Als er in die 10 meter ook nog muren of vloeren zitten, dan is die afstand gewoon te groot.

Badge +19

De afstand is ongeveer 10 meter, dus dat zou moeten kunnen. En op de plek van het WiFi punt is nog voldoende WiFi signaal 

Misschien dat je met de 2.4ghz band die 10 meter haalt maar de 5ghz band gaat dat nooit halen.  Maw het wordt nooit stabiel. Maximaal een meter of 6 en dan moeten er niet teveel muren tussen zitten.

Er zit geen enkele muur tussen, maar is van de ene kant van de woonkamer naar de andere. Als het te ver is, dan is het toch gek dat het langere tijd goed kan gaan en dan ineens eruit klapt?

Badge +19

Dat is wel vreemd ja. Helemaal opnieuw beginnen is dan nog de enige optie. Dus modem resetten,  SuperWiFi's resetten en één voor één weer aansluiten. 

Reputatie 7
Badge +13

Is het nog gelukt met de tips die je gekregen hebt @mdoeve? Anders kun je ook altijd even een kijkje nemen op onze kennisbank of bellen met 0800-0402 voor directe ondersteuning.Â