Vraag

TV via SuperWiFi valt weg na aansluiten Hue Bridge

  • 29 January 2022
  • 16 reacties
  • 627 keer bekeken

Ik heb al een poosje super WiFi, deze werkte altijd naar behoren. 
Sinds 2 weken heb ik een hue bridge, deze heb ik in de modem van de super WiFi moeten pluggen. Sindsdien heb ik nu al dagelijks last dat mijn WiFi wegvalt waardoor ik geen TV en internet heb. Even later is het weer verholpen maar irritant is het wel. Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Heb je bridge aangesloten op een super wifi???

Ja deze is door een kabel verbonden met de modem van de KPN

Badge +19

Bijzonder want ik dacht dat de super wifi maar één poort had/heeft.

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me het beste om die Hue gewoon rechtstreeks op de Experiabox of KPN Box aan te sluiten. Als die onvoldoende poorten heeft, dan plaatst u een switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Bijzonder want ik dacht dat de super wifi maar één poort had/heeft.

Hallo @Joep1965 , dat klopt ook, dan heeft @Hue bridge stort super WiFi vermoedelijk de super wifi ergens draadloos staan of hij/zij legt het niet goed uit.

 

@Nick83 @Joep1965 Misschien leg ik het niet goed uit, maar ik heb de bridge rechtstreeks in de Experia Box van de KPN geplugd.

En sinds deze er in zit heb ik regelmatig storing, beeld tv blijft stil staan en de WiFi (internetverbinding) is dan verbroken.

Hallo @Hue bridge stort super WiFi , is de KPN tv decoder rechtstreeks met een kabel aan het modem verbonden, of anderszins?

 

@JanD nee deze is via (super)WiFi (schotel) verbonden.

maar ook de internet site’s via iPad of telefoon doen het dan niet. Dus is echt het WiFi signaal die verstoord wordt

Reputatie 7
Badge +24

@JanD nee deze is via (super)WiFi (schotel) verbonden.

Ja ... dat kan. Maar word officieel niet ondersteund. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 @Joep1965 Misschien leg ik het niet goed uit, maar ik heb de bridge rechtstreeks in de Experia Box van de KPN geplugd.

En sinds deze er in zit heb ik regelmatig storing, beeld tv blijft stil staan en de WiFi (internetverbinding) is dan verbroken.

Als u de bridge weer los koppelt doet de tv het weer goed?

@Nick83 ja dan is het probleem opgelost maar ik wilde juist mijn hue lampen met spraakherkenning koppelen.

 

Reputatie 2

Je kan de Hue bridge ook op een ander kanaal zetten. Mischien helpt dat.

Ga daarvoor via de Hue app naar instellingen dan bridge instellingen en kies daar een ander zigbee kanaal.

@Arnold21 bedankt voor je tip, ik heb dit nu gedaan. Ben benieuwd of dit helpt. Ik kom hier op terug of het probleem verholpen is.

@Arnold21 verschillende kanalen uitgeprobeerd, allen slecht. Tijdens de hapering een Speedtest gedaan van m’n internetsnelheid. Schrikbarend, ik heb/had een snelle glasvezelverbinding maar deze is zo goed als nihil.

denk dat ik die bridge er maar uit trek en mijn lampen maar met de hand ga bedienen. Dure grap geweest.

Reputatie 2

Dat is jammer,dat het niet geholpen.

Heb hier zelf ook al een paar jaar bijna alle verlichting vie Hue. En nog nooit geen verstoring door de bridge gehad. Hij hangt zelf op 50cm van de box12. Maak ik de bridge stroomloos veranderd er niks aan signaal.

Maar goed daar heeft u niks aan.

Het is zo dat zigbee ook op de 2.4Ghz zit en niet op de 5Ghz. Dus op de 5Ghz zouden de superwifi moeten werken mits ze dichtbij genoeg staan.

Wat voor modem heeft u?

Als het de box 12 is, dan even kijken als wifi 6 aanstaat.

Zo ja die uitzetten. Super wifi werkt niet goed met wifi 6.

In theorie zou die zelf moeten terugschakelen, maar dat doet de bos niet goed. Krijg zelf ook problemen met box 12 en wifi6 aan. Zet ik die uit krijg ik weer goed contact met de superwifi. 

@Arnold21 Ik heb nog de Experiabox V10 geen box12 dus kan dit even in mijn achterhoofd houden mocht dit blijven.