Vraag

Verbinding tussen twee laptops valt weg na roaming (V10 + SW)

  • 25 February 2022
  • 10 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik heb een Experia box V10 en twee SuperWifi punten in een appartement. Het eerste SuperWifi punt (“Primair”) is verbonden met de Experia Box, en de tweede (“Meterkast”) staat in de meterkast.

Ik heb twee laptops. Met beide heb ik een uitstekende verbinding naar de Experia Box en naar internet. Als ik ermee door het huis loop schakelt de verbinding praktisch zonder vertraging om van het ene naar het andere wifi punt. Precies zoals ik verwacht.

Ik kan ook pingen van de ene laptop naar de andere. Maar als één van de laptops overschakelt naar een ander wifi punt valt de verbinding weg. Na 5 minuten is dat nog steeds zo.

Ik kan nog wel vanaf beide apparaten de Experia Box pingen.

Als ik weer terugloop schakelt de laptop over na het eerste wifi punt (Meterkast) en komt de verbinding terug.

Mijn verwachting is dat de wifi verbinding tussen twee apparaten in het thuisnetwerk in stand blijft bij omschakelen van wifi punt.

Dit lijkt me een bug in de SuperWifi punten.

Wie heeft ook dit probleem?

En weet iemand een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Joep Jansen, welkom op het KPN Forum!

Als ik het goed begrijp, kunnen jouw laptops elkaar niet meer bereiken als 1 van de laptops verbindt met een ander wifipunt. Klopt dat?

Gebeurt dit altijd bij een wisseling van wifipunt, ongeacht het apparaat?

Of gebeurt dit alleen bij 1 van de laptops als deze verbindt met een ander wifi punt? Bijvoorbeeld altijd als laptop1 op wifipunt1 zit en laptop2 op de Experia Box en je dan laptop2 wisselt naar wifipunt2.

De verbinding tussen beide valt weg als laptop2 verbonden was met wifipunt2 en vervolgens verbindt met wifipunt1, terwijl laptop1 nog op wifipunt2 zit.

Hierbij is wifipunt1 rechtstreeks met de Experia Box verbonden, en wifipunt2 via een draadloze  5Ghz verbinding.

Als laptop1 via ethernet is aangesloten op wifipunt2 blijft de verbinding in stand.

Ook als laptop1 via een ethernet switch (dus niet draadloos) is verbonden met de Experia Box blijft de verbinding in stand. 

Het lijkt erop dat de verplaatsing niet doorgegeven wordt aan draadloos met wifipunt2 verbonden stations.

Reputatie 7
Badge +17

Oké, helder. Ik herken dit eerlijk gezegd niet. Ik wil dit daarom graag laten uitzoeken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

Reputatie 7
Badge +24

U maakt toch geen gebruik van het gastennetwerk mag ik hopen? 

Kunt u eens een schema maken van uw netwerk? Want ik lees dat er ook ergens een switch zit?

@Denise_  ik heb mijn profiel aangepast.

Hierbij een globaal schema van het netwerk.  Zoals gezegd, de verbinding tussen laptop 1 en laptop 2 valt weg nadat laptop 2 verbindt met SuperWifi punt 1. Vanaf beide laptops kan ik wel steeds de Experia Box pingen.

Als ik laptop 1 via ethernet aansluit op SuperWifi punt 2 blijft de verbinding in stand.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Blijft u op beide laptops wel internet houden?

Ja, de internet verbinding blijft in stand. Het wifi signaal is goed.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de schets van jouw netwerk en de gegevens. Ik ga dit intern doorzetten. Als ik meer weet kom ik bij je terug.

Reputatie 7
Badge +17

@Joep Jansen Mijn collega's hebben het probleem kunnen nabootsen. Ze gaan ermee aan de slag. :blush: Hoe lang het gaat duren, weet ik alleen niet.

Fijn! Ik hoop op een spoedige oplossing.