Vraag

Verhuisd, maar SuperWifi werkt niet meer op mijn nieuwe adres

  • 29 December 2021
  • 11 reacties
  • 167 keer bekeken

ik ben verhuisd naar mijn nieuwe woning en heb de super wifi van mijn oude adres meegenomen naar mijn nieuwe adres maar na aansluiten op de router pakte de super wifi het wifi van mijn oude adres op en dus geen internet meer.

weet iemand hoe ik mijn super wifi kan aansluiten op de nieuwe router en dat het dan ook daadwerkelijk werkt ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Maak je bij het nieuwe adres ook gebruik van KPN en dus een modem van KPN ? 

Het is overigens niet gek dat deze het oude Wifi oppakken want zo zijn ze meegenomen met deze gegevens er nog in. 
En dit werkt wel gewoon maar dan met uiteraard de oude gegevens. 

Als dit een KPN router is dan zullen deze na een Reset van het gehele systeem de nieuwe gegevens ophalen.
Als dit geen KPN Lijn en daarbij dus geen KPN router is zal je deze zelf een andere naam en wachtwoord moeten geven indien gewenst en dit kan het makkelijkste met de “KPN Thuis” app. 

Op mijn nieuwe adres heb ik van kpn de v10 en op mijn oude adres had ik de v10a

ik heb een kpn abonnement die ik meegenomen hebt van het oude naar nieuwe adres,dus die loopt door.

dus ik dacht waarschijnlijk te simpel

hoe krijg ik de super WiFi aan de praat op mijn nieuwe modem?

Reputatie 7
Badge +9

Op mijn nieuwe adres heb ik van kpn de v10 en op mijn oude adres had ik de v10a

ik heb een kpn abonnement die ik meegenomen hebt van het oude naar nieuwe adres,dus die loopt door.

dus ik dacht waarschijnlijk te simpel

hoe krijg ik de super WiFi aan de praat op mijn nieuwe modem?

Als je de SuperWifi zal aansluiten dient de 1ste fysiek met kabel gekoppeld te zijn, een eventueele 2de en 3de kunnen draadloos aangesloten worden .
 

Als je er zeker van wilt zijn dat het goed loopt, sluit ze eerste allemaal bij het modem met een kabeltje aan en geef ze een reset, laat ze daar ong 20 a 30 min staan om lekker hun ding te doen ( synchroniseren etc ). 
Hierna kan je er 1 laten staan en alle andere ontkoppelen en draadloos in uw woning plaatsen. 
Advies is hierin meestal zal je op 1 per woonlaag uitkomen de V10 is er geen 1 van de  X  

Dus uiteindelijk 1 dichtbij het modem met kabel aangesloten laten alle overige kunt u naar bovenstaande dan draadloos wegzetten met bovenstaande locatie advies.

Gedaan zoals je zei

gele kabel in modem en dan reset van de superwifi 

na 5 minuten internet te hebben op de goede internet verbinding gaat het ineens weer over op de oude WiFi van het oude adres🥴

Ik het modem weer moeten resetten 

mij snap het ff niet meer

Reputatie 7
Badge +15

@pinkeltje8 Wat vreemd dat je oude verbinding steeds weer terugkomt. 

En als je de Superwifi punten eens loskoppelt van het modem, hierna het modem reset. Wacht tot het modem weer opgestart is en hierna de Superwifi punten weer aansluit? 

Ontstaat dan weer dezelfde situatie? 

Ja helaas dezelfde situatie,ben in staat de superwifi door het raam te keilen😡

Reputatie 7
Badge +10

Even voor mijn beeld. De v10 geeft wifi zoals het achterop staat? En de Superwifi’s komen met de oude wifi van de v10a? 

Maar dan kun je dus verbinding toch? Dan kun je ook inloggen of de thuisapp gebruiken om je wifigegevens aan te passen naar wat jezelf wil.

 

pakte de super wifi het wifi van mijn oude adres op en dus geen internet meer.

Hoezo geen internet meer? Weet je het wachtwoord niet meer?

 

Verschil is wel dat bij een v10a alle Superwifi’s draadloos konden. V10a blijft zelf ook wifi geven.

Bij een v10 moet er 1 bekabeld blijven. Wifi van v10 gaat uit.

Ja hij verbind wel maar geeft telkens het oude netwerk weer en dus valt de WiFi eruit

Ik heb alles al geprobeerd , word er tureluurs van 

Reputatie 7
Badge +10

Op zich is het logisch. De Superwifi’s zijn ingesteld op de v10a en dus dat wifinetwerk (VRV..)

Als je die op de v10 aansluit (1 Superwifi), en de wifi van de v10 (H369..)  uit zet, ben je je dus automatisch verbonden met dezelfde wifigegevens als in je vorige huis. Hoeft niemand iets in te stellen, blijftvalles gelijk.

Reputatie 7
Badge +8

Ja hij verbind wel maar geeft telkens het oude netwerk weer en dus valt de WiFi eruit

KPN slaat wifi gegevens per apparaat op. Blijkbaar is er iets gehusseld tijdens die verhuizing wat hardnekkig stand houdt.

Zowel de V10 als de superwifi sturen berichten met wifi gevens naar een centraal systeem op het moment dat er een wijziging plaatsvindt in deze apparaten. Tevens wordt het weer teruggezet in het geval er iets gereset wordt naar fabrieksstand.

 

Echter los hiervan halen de superwifi,s ook nog eens de wifi gegevens direct uit de V10 als deze gereset zijn zonder tussenkomst van het centrale systeem.

Wat hier gebeurt is het volgende:

Stel V10 wifi heeft een opgeslagen waarde "A" en de superwifi heeft de opgeslagen waarde "B".

 

Op dit moment zit je dus met 2 wifi netwerken A & B. Als je nu de superwifi gaat resetten naar fabrieksstand dan gaat deze waarde  "A" ophalen van de V10.  nu lijkt het even correct te werken. Enige tijd later maakt de superwifi echter contact met het centrale systeem en daar staat waarde "B". De superwifi wordt nu overschreven hiermee en op dat moment zit je met 2 verschillende wifi netwerken.

 

(Met waarde A & B wordt bedoeld de wifi netwerknaam en het bijbehorende password)

De oplossing hiervoor is dat de superwifi de waarde "A" (van de V10) moet sturen en opslaan op het centrale systeem. Om dit te bewerkstelligen moet er op de superwifi worden ingelogd ipv op de V10.  In het geval van windows ga naar windows file explorer en zoek bij netwerk omgeving naar het icoon van de superwifi.

Door dubbelklikken kan er verbinding gemaakt worden. Door hierop in te loggen (mbv het wachtwoord van de blauw knippernde superwifi) is het instellingenmenu van de superwifi zichtbaar. Hier gaat het om de wifi netwerk naam en het bijbehorende password.

Door deze gegevens nu aan te passen naar exact hetzelfde wat in gebruik is op de V10 wordt de superwifi geforceerd om deze aangepaste gegevens door te sturen naar het centrale systeem.

 

Bij de V10a en de V12 zou dit allemaal wat minder omslachtig moeten verlopen omdat deze modems wel synchronisatie staan met de superwifis.