Beantwoord

VPN werkt niet in combinatie met mijn Wifi versterkers

  • 2 April 2024
  • 7 reacties
  • 51 keer bekeken

Hallo, sinds de kpn update kan ik beneden waar de modem staat wel inloggen op de vpn en boben waar de schortels zitten niet, hoe kan ik deze weer werkend krijgen

Ā 

icon

Beste antwoord door wjb 3 April 2024, 14:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom op de KPN Community @Luciano VW!

We denken hier graag met je mee. Om dat te kunnen doen: deel je meer informatie met ons? Welke apparatuur (modem/wifi versterkerd/etc) heb je en hoe is alles aangesloten? Welke VPN gebruik je en wat gebeurt er als je boven probeert te verbinden? Deel ook de foutmelding, als je deze te zien krijgt. Alle details zijn welkom, zo is het voor anderen makkelijker om je op weg te helpen.

Reputatie 7

In aanvulling op het bericht van Alexandra.Ā Kan je boven zonder VPN wel op Internet komen?

Hallo Alexandra, ik heb de zwarte 12B modem met de super wifi versterkers. Beneden waar de modem staat kan ik dus probleem, kan ik zo inlogen op de VPN. Boven staan de wifi versterkers (met een directe kabel vanuit de modem) en daar kan ik niet inloggen op de VPN. De foutmelding is dat het te lang duurt om aan te melden en daardoor wordt de poort dicht gegooid. naar mijn weten is er voor de VPB geen specale handeling nodig in het modem, ben 6 maanden ben geleden overgestapt (zonder extr ahandeling te moeten verrichten).

Ā 

bedankt alvast

Ik kan boven wel op het internet komen, heeft ook de juiste constante snelheid.

Reputatie 7

Hmmm, de verbinding tussen de ā€œsuperā€WiFi en de V12 is er dus wel.

Ik zie dan ook geen voor de hand liggende oorzaak van het feit dat het via een ā€œsuperā€WiFi niet lukt om de VPN verbinding op te zetten terwijl dat via de V12 zelf wel lukt.

Reputatie 7
Badge +19

HĆØ wat gek @Luciano VW. Net als @wjbĀ zie ik ook niet een voor de hand liggende oorzaak voor waarom de VPN alleen via SuperWifi niet werkt.

Je kunt proberen om je SuperWifi een schone installatie te geven. Maar aangezien je modem en SuperWifi wel beide werken en verbinding hebben, weet ik niet of dit verschil maakt. Je zet de verbinding in ieder geval opnieuw op, mocht er toch ergens een miscommunicatie in de verbinding zitten, kan 't zijn dat het daarmee opgelost is.

Reputatie 5
Badge +3

Ben ik nu gek? Je zet via de box een VPN-sessie op en dan zou je wifi verkeer niet via de VPN gaan?

Ik ken de V12 niet, maar via de wifi van de vpn-client op mijn Asus router had ik een tunnel via mijn V8 naar eenĀ VPN-server in verweggistan. En alles wat ik wou zien en zo werkte perfekt. Alsof ik lokaal in het buitenland was. Net zoals de VPN-client op mijn device (pc/tablet/smartphone). Ik heb zo 2-3 jaar naar allerlei dingen gekeken die normaal in NL niet beschikbaar zijn wegens "rechten".

Reageer