Beantwoord

Vraag over Box 12 en gebruik van M4 Deco

  • 30 November 2022
  • 5 reacties
  • 1670 keer bekeken

Beste Forumleden of TD KPN,

 

Ik heb zojuist een nieuw KPN Glasvezel abonnement afgesloten, waarbij een V12 ExperiaBox wordt geleverd.

Nu wil ik deze modem in bridgemodus hebben zodat ik mijn eigen routernetwerk kan gebruiken (TP Link M4R Deco), nu heb ik begrepen dat de V12 niet in Bridge kan, maar dat het wifi signaal gewoon uitgezet moet worden, ik ben deze werkwijze niet gewend (voormalig Ziggo), Mijn vraag is nu werkt alles gewoon het zelfde als bij Ziggo? Kan ik gewoon de normale dingen doen als Casten? ( Ik gebruikte een Chromecast dongle om de TV app van Ziggo boven te streamen, wilde geen box aanschaffen of huren)

Ik weet dat de TV Box beneden direct met een UTP vanuit de V12 Experiabox aangestuurd moet worden ( moet deze dan op Poort 1 en mijn router netwerk op Poort 2?) 

Als het mij toch te ingewikkeld wordt dan denk ik eroverna om toch te annuleren.

 

Ik hoor het graag,

 

Groet Mark.

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 November 2022, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Mark J als je je eigen mesh-set wilt gebruiken is dat geen probleem, om wifi-verstoring te voorkomen is het dan wel beter om de wifi op de KPN-router uit te schakelen.

Er is geen poort-voorkeur (meer) waarop de andere bekabelde devices aangesloten moeten worden, mag willekeurig.

 

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Vanaf Ziggo naar KPN met 3x M4 deco. Loop er nu tegenaan dat ik bepaalde dingen niet meer kan zoals mijn PC benaderen vanaf mijn tv's (alles bekabeld). Mijn PC zit bekabeld achter 2 deco's en dan komt de Modem 12 waarop mijn tv weer gekoppeld zit. Ook kan ik vanaf mijn telefoon mijn pc niet meer benaderen. De bekabeling heb ik hetzelfde gelaten als bij de Ziggo connect box.

De klantenservice ondersteund dit niet in tegenstelling tot Ziggo. De technische afdeling wil ook gewoon niet helpen. Als je hierover geadviseerd wilt worden moet je een extra abonnement afsluiten… Ben geneigd de boel weer in te pakken en terug te sturen.

Hallo @Maurice075 de kans is groot dat je jouw eigen apparatuur even moet resetten naar fabriekswaarden. waarschijnlijk hebben zij nog de IP-waarden van Ziggo in het geheugen zitten en de IP-range die KPN hanteert is anders.

Het beste kun je de wifi van de KPN-modem uitschakelen en je eigen apparatuur in AP-mode aansluiten op het modem, dan moet het goed kunnen werken als 1 geheel.

Succes.

 

Hallo @Mark J als je je eigen mesh-set wilt gebruiken is dat geen probleem, om wifi-verstoring te voorkomen is het dan wel beter om de wifi op de KPN-router uit te schakelen.

Er is geen poort-voorkeur (meer) waarop de andere bekabelde devices aangesloten moeten worden, mag willekeurig.

 

Goedemiddag Jan, dank voor je reactie, zojuist Ziggo opgezegd, ik moet zelf UTP trekken vanuit de meterkast naar woonkamer, ik ga daar een cat6 kabel voor gebruiken met speciale mantel voor vochtige ruimtes (buitenkabel) ik mag aannemen dat dat geen probleem is voor de experiabox 12 en TV ontvanger? Of is een 5e voldoende voor tv signaal?

Hallo @Mark J , cat5e is voldoende, cat6 is toekomst bestendiger