Vraag

Waar kan ik de SuperWifi-punten het beste plaatsen in combinatie met mijn Experia Box V10?

  • 22 December 2021
  • 3 reacties
  • 223 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Aansluiten Super Wifi

 

Dit is op dit moment de situatie thuis. Alles bekabeld aangesloten.

In de meterkast (MK) begane grond zit de Experia V10.

 

MK-----utp---setupbox---TV huiskamer

MK-----utp---setupbox---TV slaapkamer 1e verdieping

MK-----bezet

MK-----utp---netgearswitch---1e verdieping----- Pc1 en Pc2

                                         ---2e verdieping------Pc3 Zolder

                                         ---vrij

WIFI op zolder , 2e verdieping, is gewoon slecht, benedenverdieping in huiskamer goed, 1e verdieping redelijk. Ik wil het nu in een keer goed doen, dus dacht ik om 3 superwifi’s aan te schaffen.

 

A-Kan ik de 1e super wifi achter de netgearswitch  op de 1e verdieping zetten en daarna 1 in de huiskamer en 1 op de 2e verdieping (zolder)?

 

B-Of moet de 1e superwifi altijd op de benedenverdieping bijvoorbeeld in de MK staan? De 2e op de 1e verdieping en de 3e op de 2e verdieping.

 

Bij optie B moet ik dan nog een switch aanschaffen?

 

Ik hoor graag van jullie of mijn mogelijkheden juist zijn of dat jullie nog een betere oplossing hebben.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Één in de woonkamer en op iedere verdieping is het beste. Als je een switch gaat gebruiken let dan op igmp snooping.  Dat moet de switch ondersteunen.  Dit is een goeie!! Je kan ook op marktplaats kijken if je drie experia wifi's kan vinden. Dat is de bekabelde uitvoering.  Werken perfect. 

Reputatie 2
Badge

Joep1965 Dank voor je antwoord. Ik heb nog een vraagje: Kan ik de 1e SW op de 1e verdieping zetten? Daar heb ik nog 1 poort vrij op mijn switch. Daarna 2e benedenverdieping (woonkamer) en 3e op zolder? Of geeft dat problemen? Anders moet ik nog een switch bij kopen en daarop de TV en de SW aansluiten in de huiskamer.

 

Reputatie 2
Badge

Iemand een antwoord op mijn laatste vraag? Morgen kan ik de superwifi's ophalen.