Vraag

Wachtwoord nodig voor Experia WiFi

  • 16 March 2023
  • 6 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik heb een Arcadyan Experia wifi bedraad aangesloten in mijn tuinhuisje. De utp kabel komt rechtstreeks van mijn V10 modem in het woonhuis.

Als ik het wifipunt aansluit en contact probeer te maken zie ik dat de Experia wifi een wifi signaal afgeeft onder de naam van het individuele Experia wifi punt, niet onder de ‘normale’ netwerknaam van het V10 modem.


Maar om te verbinden met het wifipunt moet ik een wachtwoord invoeren. Dat is niet het reguliere ww van het V10 (huis) wifi netwerk en ook niet de ‘wireless key’ die op de sticker van de Experia wifi staat. Weet iemand welk ww hier te gebruiken?

 

Dank!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Mafala, welkom! De Experia Wifi moet wel de wifi van de V10 overnemen. Heb je de mogelijkheid om de Experia Wifi eens los te koppelen, te resetten (door het resetknopje) en daarna opnieuw te verbinden? Ik ben benieuwd of ‘ie daarna de wifi van de V10 wél automatisch overneemt. 

Hi Marcia, dank hiervoor! Helaas werkt het niet, de losse experia blijft om een ww vragen.

ik heb de losse experia ook los gekoppeld en direct, bedraad, verbonden met de V10. Toen werkte de experia direct. Terug in het tuinhuis moest ik weer een ww invullen.

 

groeten

Reputatie 7
Badge +24

ik heb de losse experia ook los gekoppeld en direct, bedraad, verbonden met de V10.

Wat bedoelt u hier mee? In uw tuinhuis is die toch ook direct bedraad verbonden? Alleen de kabel is langer, maar daar merkt die niets van.

Hoeveel heeft u er? Heeft u nog andere WiFi punten? Want als u 1 Experia WiFi aansluit in het tuinhuis gaat WiFi op de Experiabox uit. Dan heeft u dus geen WiFi meer in huis...

Hi Nick, klopt. Dus daarom ben ik bang dat er iets mis is in die lange kabel. Al zendt de experia in het tuinhuis wel een signaal uit.

ik heb op de v10 nog 2 andere experia WiFi’s aangesloten en die werken prima.

Reputatie 7
Badge +24

Verbind uw pc of laptop in uw tuinhuis eens rechtstreeks met de kabel. Dan weet u of die werkt.

Goede tip! Ga ik doen