Vraag

WIFI manager werkt niet. Melding: De Wifi manager doet het even niet, probeer het later nog eens

  • 23 February 2022
  • 9 reacties
  • 776 keer bekeken

Reputatie 2

Heel irritant is dit:

Ik zie overal advertenties op mijn mobiel, op tv en internet, dat Kpn de geweldige WIFI manager heeft ontwikkeld.

Heb deze Wifi manager al 4 keer in 4 dagen opgestart en dan moet je dus inloggen en dan krijg je de melding: De Wifi manager doet het even niet, probeer het later nog eens.  Dank u wel KPN voor dit fantastische tool, dat het dus nooit doet.

Hoe los ik nu mijn WIFI problemen: TRAAG, VALT TELKENS WEG, nu op?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend is, @Tommie12345.

We zien er meerdere meldingen over binnen komen en hebben intern navraag gedaan of er problemen bekend zijn met de Wifi Manager. Daar hebben we nog geen terugkoppeling op gehad.
Ik heb een aantal vragen: 

  • Heb je meerdere vaste diensten gekoppeld aan MijnKPN?
  • Heb je de Wifi Manager geprobeerd op meerdere apparaten? Geschiedenis en cache geleegd van de browser en apparatuur opnieuw opgestart?
  • Het modem al eens herstart? (minimaal 2 minuten van het stroom af gehaald)
  •  Ik kan de Wifi Manager wel opstarten, ik log in MijnKPN, geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken klik op “verder” en vervolgens op ‘start”.
    Bij welke stap in de Wifi Manager krijg je de foutmelding te zien?
  • Welke internetsnelheid meet je nu via Test je (glasvezel) internetsnelheid? Graag een bekabelde meting uitvoeren en een meting via wifi.
  • Tot slot de vraag hoe jouw thuisnetwerk er nu uitziet? Welk type modem heb jij en welke apparaten zijn verbonden met het modem?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden: we denken graag met je mee om jouw wifi verbinding stabiel en snel te krijgen! 

 

Admin: In dit topic lees je precies hoe de Wifi Manager werkt.

Reputatie 2

Ik word hier zo moe van.

Nu moet ik weer van alles controleren en ik heb daar geen tijd voor,  en beantwoorden en ik weet nu al wat het resultaat is: De wifi word niet beter, met ander woorden, het probleem blijft.

Toen bij de installatie, was de Wifi snelheid perfect, ik moest wel weer 200 extra betalen, maar daar is al een ellenlange discussie over gevoerd en de klant heeft altijd ongelijk.

De problemen die wij hebben, zijn ontstaan nadat er een KPN busje op onze oprit stond (onbevoegd ) en ergens vlakbij in een Kpn kast aan het afstellen en meten was. 

Zoek uit wat er toen gedaan is aan die KPN kast en herstel het probleem, dan zijn wij beiden weer blij

Reputatie 2

Graag wil ik toch wel een reactie? want de problemen met Wifi zijn nog niet opgelost

Reputatie 7
Badge +16

Je geeft aan dat je problemen ervaart met de wifi en dat de Wifi Manager niet werkt, dan denken wij graag met je mee om het op te lossen, @Tommie12345. Om tot de kern te komen, heb ik je een aantal vragen gesteld. Zo kunnen we zaken uitsluiten en hopelijk tot een oplossing komen. 

Reacties en een insteek als: 

Ik word hier zo moe van.

Nu moet ik weer van alles controleren en ik heb daar geen tijd voor,  en beantwoorden en ik weet nu al wat het resultaat is: De wifi word niet beter, met ander woorden, het probleem blijft.


Hoewel wifi tegenwoordig nét zo belangrijk is als bekabeld internet, is het niet per se net zo 'plug and play'. Een goede wifi verbinding is afhankelijk van vele factoren en je zult dus ook per huishouden moeten kijken wat je nodig hebt voor een stabiele wifi verbinding. 
 

en de klant heeft altijd ongelijk.

 

Zoek uit wat er toen gedaan is aan die KPN kast en herstel het probleem, dan zijn wij beiden weer blij


Dit helpt jou en mij niet verder. Antwoorden op de vragen wel :wink:. Tips en informatie kun je ook vinden in het onderstaande topic:

Of neem rechtstreeks contact op met onze klantenservice:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
Reputatie 2

Toch nog maar eens geprobeerd, die geweldige WIFI manager en ook nu weer de volgende opmerking op mijn scherm:

Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet.

We hebben meteen een bericht gestuurd naar onze collega's. Die gaan het zo snel mogelijk oplossen.

Probeer je het over een paar uurtjes nog een keer?

 

Zo schiet het natuurlijk niet op

Reputatie 2

Nogmaals een aantal keren de wifi manager opgestart, maar hij doet het niet.

Waarom zou ik het totale abonnementsgeld betalen als ik een Wifi heb die heel traag is en die vaak wegvalt. Kpn levert een dienst die niet volledig is, dus is de dienst niet het volledige abonnementsgeld waard. 

Hopelijk gaat KPn nu eens snel reageren en iets doen, want anders storneer ik het abonnemenstgeld om de maand.

KPN graag hoor ik hoe we het Wifi probleem gaan oplossen???

Reputatie 2

Wat ik ook doe, die wifi manager werkt gewoon niet

Admin: Reactie afgesplitst en verplaatst naar je eigen topic

 

Reputatie 2

Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend is, @Tommie12345.

We zien er meerdere meldingen over binnen komen en hebben intern navraag gedaan of er problemen bekend zijn met de Wifi Manager. Daar hebben we nog geen terugkoppeling op gehad.
Ik heb een aantal vragen: 

  • Heb je meerdere vaste diensten gekoppeld aan MijnKPN?  Ja, mobiel en internet en tv en vaste telefoonlijn
  • Heb je de Wifi Manager geprobeerd op meerdere apparaten? Geschiedenis en cache geleegd van de browser en apparatuur opnieuw opgestart? Ja
  • Het modem al eens herstart? (minimaal 2 minuten van het stroom af gehaald) Ja
  •  Ik kan de Wifi Manager wel opstarten, ik log in MijnKPN, geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken klik op “verder” en vervolgens op ‘start”.
    Bij welke stap in de Wifi Manager krijg je de foutmelding te zien? Meteen nadat ik op START wifi manager heb gedrukt.
  • Welke internetsnelheid meet je nu via Test je (glasvezel) internetsnelheid? Graag een bekabelde meting uitvoeren en een meting via wifi. Rond de 50 MB op laptop en rond de 15 Mb op mobiel
  • Tot slot de vraag hoe jouw thuisnetwerk er nu uitziet? Welk type modem heb jij en welke apparaten zijn verbonden met het modem? Alles is in november 2021 geinstalleerd en dus nieuw

Ik ben benieuwd naar je antwoorden: we denken graag met je mee om jouw wifi verbinding stabiel en snel te krijgen! 

Hierbij stuur ik de antwoorden en heb net nogmaals Wifi manager geprobeerd en het werkt niet.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Tommie12345, om je goed te kunnen helpen en het forum overzichtelijk te houden, heb ik je reactie naar je eigen topic verplaatst. 

Als je de foutmelding ‘de Wifi Manager doet het even niet’ te zien krijgt, raad ik je het volgende aan. Deze melding kan je zien als je meerdere abonnementen aan jouw KPN ID gekoppeld hebt. Soms verslikt de Wifi Manager zich hierin en zie je vervolgens deze foutmelding. Heb je meerdere abonnementen gekoppeld aan jouw KPN ID? Je kan dat controleren door met jouw KPN ID in te loggen op MijnKPN.

Je kunt als test ook een nieuw KPN ID aanmaken met een ander e-mailadres. Log vervolgens in in MijnKPN en koppel jouw Thuis abonnement er aan. Probeer het daarna nog eens.