Beantwoord

Wifiversterkers knipperen soms continu groen

  • 1 March 2024
  • 8 reacties
  • 123 keer bekeken

Hallo, ik ben ongeveer 8 maanden geleden naar KPN gekomen. De wifi is gewoon normaal maar soms stopt de wifiversterker ermee en knippert ie continu groen voor ongeveer 10/20 secondes. Ik heb veel forums gezien en ik zie dat dit vaak gebeurd en vroeg mij af of er een fix hiervoor zou zijn, ik heb al paar dingen geprobeerd zoals de wifiversterkers weer in de modem stoppen maar niet veel verschil. Dit probleem speelt zich al af sinds ik KPN heb.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 4 March 2024, 11:22

Bekijk origineel

8 reacties

Welk merk en type versterkers heb je @Oscar1974 ?

 

KPN box 12 en KPN superwifi punten (die zwarte variant)

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Oscar1974,

Hoe merk je dat de Wifiversterker er mee stopt? Puur doordat het lampje dan knippert? Of merk je dat de wifi ineens niet goed meer is? 

Je hebt meerdere punten als ik het goed begrijp, speelt dit op 1 van de punten of is het overal tegelijk mis? Een groen knipperend lampje houdt in dat het punt aan het opstarten is óf dat er een verbinding op wordt gebouwd, beide zouden niet van toepassing moeten zijn aangezien je de punten al geruime tijd in gebruik hebt. Ik wil je dan ook aanraden om het volgende artikel eens goed te bekijken: 

SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje 

Reputatie 7
Badge +20

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik hoop dat je er uit bent gekomen met behulp van het artikel. Anders hoor ik het graag!

Ik denk dat de wifi gewoon opnieuw de verbinding opbouwd. Ik heb de eerste en tweede methode van die link geprobeerd, de eerste deed het maar voor een paar weken daarna verbreekt het internet weer na 2/3 uur. Komt het misschien van de afstanden van de Superwifi punten?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, heel fijn dat de eerste methode in ieder geval voor een paar weken verbetering gezorgd heeft! Als je die methode nu nog een keer uitvoert, is het dan ook weer goed @Oscar1974?

Je kunt altijd testen of het een verschil maakt als je de SuperWifi punten -tijdelijk- op een andere plek neerzet, het hoeft daarbij niet eens om de afstand te gaan maar puur om een andere locatie. 

Ik heb de eerste methode geprobeerd maar het ziet er naar uit dat dit eenmalig was, ik zal even kijken of het beter zal zijn als ik hem op een andere plek zet maar ik heb deze ook nodig voor het ethernet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben heel benieuwd of het op een andere plek beter zal gaan, hoor het graag als je dit hebt kunnen testen!

Reageer