Vraag

Wifiversterkers vallen zo nu en dan uit, hoe kan dit?

  • 25 February 2024
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Mijn buurman heeft een glasvezel abo. Modem en één van de wifi-schoteltjes staat bedraad in de meterkast.
Vier meter verder staat in de woonkamer een tweede schotel niet bedraad. Afscheiding tussen meterkast en woonkamer is een gipsstenen muurtje van 10 cm dik. De schotel in de woonkamer valt zo nu en dan uit.

Ik vraag me af waar deze schotel zijn wifi signaal vandaan haalt. Vanuit het modem ?
Of synchroniseert deze met de wifi schotel in de meterkast ? Is het beter de wifi schotel in de woonkamer ook bedraad uit te voeren ?

In deze kamer is een TV aanwezig met bekabeld internet. Kan ik daar een switch aanbrengen om het wifi punt ook aan te sluiten.

Ik hoor het graag

Gijs


6 reacties

Badge +19

Is het een wit of een zwarte versterker? De zwarte heeft twee poorten en dan zou een switch niet nodig zijn.

Reputatie 1

Het is een wit schijfje van  ongeveer 15 cm doorsnee met 1 RJ45 aansluiting en een power aansluiting

Badge +19

Dan is een switch wel nodig. Let op de switch moet Igmp snooping ondersteunen. Deze is bijvoorbeeld prima geschikt. 

En de modem is waarschijnlijk een V10, waar de wifi van uit is als KPN-punten worden aangesloten, vandaar natuurlijk dat er 1 in de meterkast bij de modem staat. @Gijs47 

 

Reputatie 1

Het is inderdaad een V10. Als daarvan de WiFi uit staat betekent dat dan dat de WiFi schotel in de kamer info krijgt van de bedrade WiFi schotel naast het modem?
Dat het dan soms mis gaat, komt dat door een slecht of onderbroken signaal en kan een vaste verbinding via bovengenoemde switch dit voorkomen ?

Het meest optimaal is het 2e wifipunt ook bekabeld aan te sluiten @Gijs47 

Reageer