Ziggo (Smart)Wifi pod koppelen aan KPN Box 12

  • 10 November 2022
  • 15 reacties
  • 2739 keer bekeken

Ben onlangs overgestapt op KPN glasvezel. De basis werkt goed, echter krijg ik de ziggo wifi pod die ik nog heb niet aan de praat. De Smart wifi app van ziggo is meteen gedeactiveerd en de pod zelf is niet zichtbaar binnen wifi netwerk/kpn app.

Wie weet hoe dit opgelost kan worden?

PS. Er is mij verteld door de verkoper van KPN dat deze opstelling wel moet kunnen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Hoi @Roste81, welkom op het forum en welkom bij KPN! Alle merken van Wifi versterkers kunnen op de KPN Box 12 worden aangesloten en werken. Ik ben niet heel bekend met de Wifi pods van Ziggo, maar wat ik er over lees werken ze automatisch samen met het Ziggo modem. Wij hebben andere firmware in onze modems, dus ze werken niet automatisch samen. Ze zullen dan handmatig moeten worden ingesteld. Hoe dat precies gaat weet ik niet, ik ken de apparaten daar niet genoeg voor. Ik verwacht dat dat in een handleiding van de Wifi pods wordt toegelicht.

Die Ziggo dingen zijn waarschijnlijk nog gekoppeld aan je oude Ziggo abonnement. Zolang dat het geval is ga je ze nooit aan de praat krijgen. Ze moeten dan nog ontkoppeld worden:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-apparatuur-kopen-via-Marktplaats-Lees-eerst-dit/td-p/1064551

 

Reputatie 7

Dank je @PeterG, dat was ik niet tegengekomen maar het is een hele goede toevoeging zo te zien! 😀

Bedank voor jullie reacties @Jasper en @PeterG .

Ik heb in ieder geval de vraag uitgezet om de pod te ontkoppelen.

Blijft waarschijnlijk de uitdaging om deze aan de praat te krijgen nog wel even staan. Maar goed, stap voor stap. :)

Beste @Roste81 is het nog gelukt om de ziggo smart wifi pods te koppelen aan de KPN modem? Wij overwegen over te stappen en het zou fijn zijn als we de 3 pods waarvan we eigendom zijn kunnen activeren en aansluiten op KPN. Als het gelukt is, kan je uitleggen hoe je het gedaan hebt?

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Roste81 is het nog gelukt om de ziggo smart wifi pods te koppelen aan de KPN modem? Wij overwegen over te stappen en het zou fijn zijn als we de 3 pods waarvan we eigendom zijn kunnen activeren en aansluiten op KPN. Als het gelukt is, kan je uitleggen hoe je het gedaan hebt?

Waarschijnlijk hoef je die pods enkel te resetten naar fabrieks instellingen en op zn minst 1 van de pods bedraad aan te sluiten op je kpn modem let er daarbij op dat de wifi op je kpn modem dan uit staat. 

Hoe moet je de pod dan aansluiten op de KPN modem? Enig idee. Bij ziggo had je een eenvoudige app die je stap voor stap door het process loodst. Als we overstappen, weet ik dat we onze pods moeten laten ontkoppelen.. maar dan… ben duidelijk geen techneut. 

Reputatie 5
Badge +5

Die sluit je aan met een internet kabel

Ik weet ook niet wat voor pods het zijn en of er Ethernet lan poorten op zitten een foto van voor en achterzijde van pods helpt. 

 

We hebben 3 van deze pods, moeten in het stopcontact en je kan ze bekabeld aansluiten of via wifi. Bij ziggo link je het en activeer je ze via hun app. Dus de grote vraag is hoe te koppelen als we overstappen naar bijvoorbeeld KPN. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik weet niet of dit powerline repeaters zijn of een mesh wifi systeem. 

Hoi @E Tempelman ,

De Ziggo Plume pods werken enkel op een Ziggo Connectbox , niet op andere modems en/of providers.Ook niet als je de pods bekabeld aansluit.

 

Ontkoppelen is mogelijk, mits de pods gekocht zijn.Je kunt ze dan aan een andere Ziggo klant met een Connectbox verkopen of geven.

 

De Deco M4's van Ziggo werken overigens wel op elk modem en/of provider.Net als Superwifi's van KPN.Wel dient de wifi op het modem dan uitgezet te worden en minstens één versterker bekabeld aangesloten te worden.

@E Tempelman  het klopt idd wat @martijn197108  zegt

Ik had wel de modem laten resetten, maar het is uiteindelijk niet gelukt m aan de kpn box te koppelen. Uiteindelijk geb ik m kunnen ruilen met iemand die ziggo had en van die deco's. Daar was hij minder tevreden over. Maar die werken bij mij juist weer perfect. Overigens heb ik de kpn modem wifi ook nog gewoon aan staan.

Gr.

Fijn dat het bij jou op die manier is opgelost , @Roste81 !Zelf gebruik ik ook bij KPN de Deco M4's en dat werkt ook perfect.

Ik adviseer nog wel om de wifi van het modem uit te zetten.Dit vanwege onnodige stoorsignalen.

@martijn197108 . Ik heb mn 1ste versterker op de 1ste verdieping (bekabeld) dus vandaar dat ik beneden gewoon de wifi van modem gebruik. En boven werken ze zelfs beiden. Met prima snelheid. Heb snelheden niet vergeleken, maar voor mij werkt t zo goed. 😁

Dan is het prima natuurlijk @Roste81 🙂