Blije Vrouw: tevreden over KPN

  • 11 September 2020
  • 32 reacties
  • 500 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedemiddag ik kom even wat positiviteit posten.

2 September is mijn glasvezel aangesloten.

Ik had zelf extra stopcontacten geplaatst zodat de monteur snel aan de slag kon.

Als je 20 jaar klant bent geweest van Ziggo en soms op foras leest hou je toch een beetje je hart vast Gaat het wel goed? Komt de monteur wel opdagen? Krijgt hij mijn internet wel aan de gang? enz. Enz.

Nu ik kan jullie melden dat de monteur 👨‍🔧 snel klaar was en puik werk heeft geleverd. 

Ik wilden het modem in de huiskamer en niet in de meterkast, na overleg hadden we snel een plan en kon het worden uitgevoerd zo als ik voor ogen had! 
Aardige fatsoenlijke man met gratis wat ondersteunende  tips. 
 

Mijn Internet werkt prima  was niet veel gewend bij Ziggo 

Ben bij KPN voor 50 Mbits gegaan maar krijg meestal meer!

 

Boven ben ik niet echt tevreden omdat daar veel schommeling in de snelheid zit hopelijk lossen ze dat ook snel op!


Kortom mensen er is vaak meer goed dan slecht nieuws en dat mag ook wel eens worden gepost! 
Groetjes allemaal en een fijn weekend.

 


 



 
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Cristien, wat leuk dat je de moeite neemt om je ervaringen te delen! Fijn om te lezen dat het naar tevredenheid geïnstalleerd is. Hoe staat het nu met het internet boven? Je kunt altijd de Wifi Manager eens doorlopen. Wellicht verbetert de wifi zo nog voor jou. Daarnaast hebben we ook nog een topic voor oplossingen en verbeteringen bij trage wifi. Misschien haal je daar ook nog iets uit :-). Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden. 

Wi-Fi is sowieso niet heel erg stabiel: het is afhankelijk van veel verschillende omgevingsfactoren (buren, muren, ((gewapend)beton vloeren, magnetrons, enz.). Hoe verder je van een Wi-fi punt afzit (of hoe meer obstakels er tussen zitten) hoe lager en instabieler de snelheid. Daar kan KPN ook niet direct iets aan doen, behalve de mogelijkheden die Marcia_ al aangeeft. Ik probeer zoveel mogelijk alles via een kabel aan te sluiten, maar voor tablets en slimfoons is dat natuurlijk niet zinvol/mogelijk.

Ben over WiFi boven niet tevreden. Te veel gestotter. Het gaat op en neer. Geen buren en dunne muren. Wat kan ik nog doen om het te verbeteren? Zie foto wat ik gebruik. Eerste verdieping geen zolder. En voornamelijk in de nacht gebruik

 

Badge +19

Dit zijn niet de meest ideale dingen voor wifi. Het beste is een kabel trekken naar boven en daar een wifi punt plaatsen of investeren in de KPN super wifi's.

Dat dacht ik al. Maar de monteur zei dat het prima kon. Ik was een week te laat om die WiFi punten te krijgen. Daar ga ik niet in investeren omdat ze hebben gezegd dat WiFi in mijn huisje prima zo kon.

Ik had die dingen al gekocht en om nog meer uit te geven terwijl de meeste nieuwe klanten het gratis krijgen voel ik niets voor in Sept. ben ik een jaar lid dus dan ga ik verder kijken als het internet boven niet beter wordt.

Verder eerlijk is eerlijk als je van Ziggo komt is de KPN aan te bevelen zeker als ze die WiFi punten gratis geven. Helaas willen ze van mij €95 en dat doe ik niet. 😂

 

Ben over WiFi boven niet tevreden. Te veel gestotter. Het gaat op en neer. Geen buren en dunne muren. Wat kan ik nog doen om het te verbeteren? Zie foto wat ik gebruik. Eerste verdieping geen zolder. En voornamelijk in de nacht gebruik

 

Heb je ze wel volgens de regelen der kunst aangesloten?

  • “Deel” geen stopcontact, laat het eventueel naastgelegen stopcontact vrij
  • Plaats de DVS niet in een verlengsnoer, een verlengsnoer in de DVS mag wel

Of volgens Apparaathulp DVS - Draadloze Verbindingsset 1200 - Aansluiten - Verbinden met een tv-ontvanger | KPN (gaat over het aansluiten van een tv-ontvanger, maar de instructie voor het aansluiten van powerline adapters staat er ook in). En verder kun je last hebben van storingsbronnen zoals dimmers en LED-lampen; uiteindelijk loopt het signaal over hetzelfde lichtnet als waar die lampen en dimmers en zo op zijn aangesloten.

Ben over WiFi boven niet tevreden. Te veel gestotter. Het gaat op en neer. Geen buren en dunne muren. Wat kan ik nog doen om het te verbeteren? Zie foto wat ik gebruik. Eerste verdieping geen zolder. En voornamelijk in de nacht gebruik

 

Ik denk dat die rechtse met 3 kabelaansluitingen boven is geplaatst en dat de WiFi ervan niet altijd even goed met de WiFi van je ExperiaBox beneden samenwerkt. Waarom precies, hangt af van wat voor namen die WiFi punten hebben.

Is er maar 1 naam voor zowel beneden als boven?

Of 2 namen?

Of 3 namen? Meer zou niet het geval kunnen zijn.

@tmoesel  3 namen en de monteur van KPN  heeft alles aangesloten. Hij was er toch en had tijd over😀 Het was zijn advies om het te zo te doen.

@Henk2304  ook dat is oké 

Geen dimmers of led lampen boven alleen een TV en een hue op de overloop

@tmoesel  3 namen en de monteur van KPN  heeft alles aangesloten. Hij was er toch en had tijd over😀 Het was zijn advies om het te zo te doen.

Dat is inderdaad denk ik ook het meest gunstigste in deze situatie. Het zit dan zo:

ExperiaBox 2.4GHz en 5GHz : SSIDnaam1

TP-Link 2.4GHz : SSIDnaam2

TP-Link 5GHz : SSIDnaam3

De ExperiaBox en TP-Link hebben voor zover ik weet geen overleg over wanneer een smartphone tussen 1 van de 3 namen zou moeten wisselen. Dat bepaalt een smartphone zelf, echter de ExperiaBox heeft ook een bepaald algoritme aan boord op grond waarvan die een smartphone tussen 2.4GHz en 5GHz kan wisselen, maar dan op nog steeds dezelfde naam (SSIDnaam1). Als je van beneden naar boven gaat, kan het zijn dat de ExperiaBox een smartphone overzet van 5GHz naar 2.4GHz (SSIDnaam1). Terwijl het kwa principe beter zou zijn dat je boven direct op SSIDnaam3 (5GHz) over gaat.

Dit is nogal gissen dat het zo gaat, kan ook nog wat anders aan de hand zijn, maar dit is wel een bekend euvel. Als de TP-Link een Superwifi punt zou zijn van KPN, die dus wel samenwerkt met de ExperiaBox, zou dit probleem niet mogen optreden.

Je kan helaas de 2.4GHz en 5GHz van de ExperiaBox niet scheiden, anders zou je wat meer opties hebben.

Een mogelijkheid zou zijn om in de TP-Link voor zowel 2.4GHz als 5GHz dezelfde naam te gebruiken en ook zelfde als die van ExperiaBox (SSIDnaam1). Dan zou een smartphone beter met de situatie om kunnen gaan, maar is niet zeker, ligt aan meer factoren of het daardoor beter wordt.

Andere mogelijkheid is om het zo te laten kwa namen en dan steeds handmatig het beste te selecteren, misschien doe je dat nu ook wel af en toe, dus boven in de buurt van de TP-Link SSIDnaam3 selecteren.

@tmoesel  klopt ik wissel nu ook. Maar krijg er de hik van (net als mijn WiFi)😩 kleine moeite voor de #KPN om dit netjes op te lossen. Een tevreden klant is een blijvertje. 
Nieuwe klanten krijgen de WiFi punten gratis, ik greep er net naast😩

Als ik het niet in de gaten heb gaat iPad of iPhone over op 4G en dat zou niet nodig moeten zijn
 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je hier al behoorlijk wat goede tips hebt gekregen, @Cristien! Ik wil alleen ook nog even de Wifi Manager delen. Als je minder dan 20 Mbit/s haalt, dan krijg je daar Experia Wifi's aangeboden. Die moet je inderdaad bekabeld aansluiten, maar die kan je dan boven neerzetten. Ik kan je helaas niet van gratis SuperWifi punten voorzien :-(.

Kan toch wel gratis worden hoor @Cristien , Even die wifi manager doorlopen, zoek een punt waar je onder de 20 Mb blijft en doorloop het hele riedeltje, met goed gevolg krijg je de experia WiFi aangeboden.

Enige wat ik je kan aanraden, trek kabels als je ze krijgt en doe die nare TP dingen in de verkoop, alle ellende, nu ook bij jou en zal bij de magenta net zo’n drama worden als je besluit daar heen te gaan zijn de linken naar die TP link dingen, is het net niet.😻

Ik zie dat je hier al behoorlijk wat goede tips hebt gekregen, @Cristien! Ik wil alleen ook nog even de Wifi Manager delen. Als je minder dan 20 Mbit/s haalt, dan krijg je daar Experia Wifi's aangeboden. Die moet je inderdaad bekabeld aansluiten, maar die kan je dan boven neerzetten. Ik kan je helaas niet van gratis SuperWifi punten voorzien :-(.

Die WiFi manager al tig tal x gedaan. Kom redelijk vaak op de 5/15 uit. Ben Er mee gestopt omdat het op en neer gaat. Ik wil geen bekabeling meer. 

Kan toch wel gratis worden hoor @Cristien , Even die wifi manager doorlopen, zoek een punt waar je onder de 20 Mb blijft en doorloop het hele riedeltje, met goed gevolg krijg je de experia WiFi aangeboden.

Enige wat ik je kan aanraden, trek kabels als je ze krijgt en doe die nare TP dingen in de verkoop, alle ellende, nu ook bij jou en zal bij de magenta net zo’n drama worden als je besluit daar heen te gaan zijn de linken naar die TP link dingen, is het net niet.😻

Ik kreeg drie x die kabel dingen aangeboden. Was wel van plan Magenta te nemen. Beneden is KPN echt geweldig dat houdt mij nog tegen te gaan. TV super, internet meer dan ik betaal maar pfff boven  is het vaak (niet altijd prut) 

Dat kabel gebeuren zie ik niet zo zitten, maar goed jij hebt wel ervaring. Ik ga kijken wat ik kan doen.  😂👍🏻 Juist in de nacht moet het bij mij goed werken. 

Dank! 

Ik zie dat je hier al behoorlijk wat goede tips hebt gekregen, @Cristien! Ik wil alleen ook nog even de Wifi Manager delen. Als je minder dan 20 Mbit/s haalt, dan krijg je daar Experia Wifi's aangeboden. Die moet je inderdaad bekabeld aansluiten, maar die kan je dan boven neerzetten. Ik kan je helaas niet van gratis SuperWifi punten voorzien :-(.

Die WiFi manager al tig tal x gedaan. Kom redelijk vaak op de 5/15 uit. Ben Er mee gestopt omdat het op en neer gaat. Ik wil geen bekabeling meer. 

Je kan zo’n Experia Wifi e.v.t. wel op de TP-Link boven aansluiten met een kort kabeltje. Dan wel de WiFi van die TP-Link uitzetten. Dan heb je een door KPN/ExperiaBox aangestuurd WiFi. Ik ga er wel van uit dat de snelheid door die TP-link en het 230V lichtnet dan wel stabiel boven de 20Mbps zit. Dat zou je eens een keer met een kabeltje aan laptop aan die TP-Link boven kunnen meten.

Ik zie dat je hier al behoorlijk wat goede tips hebt gekregen, @Cristien! Ik wil alleen ook nog even de Wifi Manager delen. Als je minder dan 20 Mbit/s haalt, dan krijg je daar Experia Wifi's aangeboden. Die moet je inderdaad bekabeld aansluiten, maar die kan je dan boven neerzetten. Ik kan je helaas niet van gratis SuperWifi punten voorzien 😞.

Die WiFi manager al tig tal x gedaan. Kom redelijk vaak op de 5/15 uit. Ben Er mee gestopt omdat het op en neer gaat. Ik wil geen bekabeling meer. 

Je kan zo’n Experia Wifi e.v.t. wel op de TP-Link boven aansluiten met een kort kabeltje. Dan wel de WiFi van die TP-Link uitzetten. Dan heb je een door KPN/ExperiaBox aangestuurd WiFi. Ik ga er wel van uit dat de snelheid door die TP-link en het 230V lichtnet dan wel stabiel boven de 20Mbps zit. Dat zou je eens een keer met een kabeltje aan laptop aan die TP-Link boven kunnen meten.

Mmmmm het proberen waard. Overstappen is ook zo’n gedoe maar heb mijn buik vol van dat gewipwap.

 

 @Marcia_  De Wifi Manager gebruik ik vaker. Kom redelijk vaak in het rood uit. Maar omdat het internet wipt is het de tweede of derde keer weer even goed. Het is te lastig om te blijven testen en je krijgt dan ook geen versterker. En heb het twee x weggeklikt met mijn domme kop. Ik was net bij de KPN en nog niet bekent met alles.🤣 

 

Werken die super WiFi punten ook bij TM? Of alleen bij KPN?

en krijg ik nog korting als ik er twee koop?

Werken die super WiFi punten ook bij TM? Of alleen bij KPN?

Ja, als je er 2 hebt, dan kunnen ze onderling samenwerken, dat is waar het grote gemak en waarde in zit. Ze werken niet samen met de Zyxel router die je bij T-Mobile in bruikleen krijgt, dus daarvan zou je dan de WiFi moeten uitzetten, anders blijft er geharrewar.

Als je bij KPN een V10a bruikleenrouter hebt, werkt die samen met superWiFi punt(en). Een V10 niet, daarvan moet de WiFi dan uit. Een V12 weet ik zo niet uit m’n hoofd.

en krijg ik nog korting als ik er twee koop?

2 is 149 i.p.v. 199

 

Het wordt wel een beetje korte termijn / huur versus lange termijn eigen spullen. Dit is al veel vaker op fora aan de orde geweest. Die superWiFi punten betalen nieuwe klanten zelf, want ze krijgen dan geen korting. Bij T-Mobile moet je iets dergelijks huren, dus na 2 jaar ofzo zelfde bedrag alleen bezit je ze dan nog steeds niet. Een losse set ergens in een webwinkel kopen i.p.v. iets van je provider kopen/huren kan ook, zal wat duurder zijn wellicht. Maar dan is de WiFi in de bruikleenrouter van de provider overbodig, terwijl die ‘gratis’ is.

@tmoesel 👍🏻👍🏻👍🏻 Top ik begrijp het helemaal! 
dank je! 

@Cristien Ikzelf zou voor iets anders kiezen als je ze wilt betalen/kopen, geen KPN superwifi of huur zyxels bij TM.

De TP link deco schijnen het goed te doen, heb je zelf de controle over de instellingen, en als je toch overstapt naar TM zit je niet aan de KPN uitgeklede firmware vast.

Ook nog eens in de aanbieding: https://www.coolblue.nl/product/761432/tp-link-deco-m5-multiroom-wifi-3-pack.html

Reputatie 7

Ja, of trek de Deco m4's bij Ziggo vandaan voor 99,95,.. Wel iemand uit je fam met een ziggo klnr laten bestellen :yum:

Wacht amazon zit er alweer onder,.. 

@Cristien Ikzelf zou voor iets anders kiezen als je ze wilt betalen/kopen, geen KPN superwifi of huur zyxels bij TM.

De TP link deco schijnen het goed te doen, heb je zelf de controle over de instellingen, en als je toch overstapt naar TM zit je niet aan de KPN uitgeklede firmware vast.

Ook nog eens in de aanbieding: https://www.coolblue.nl/product/761432/tp-link-deco-m5-multiroom-wifi-3-pack.html

Mmmmm dat lijkt mij inderdaad een beter plan. Ik ga morgen even kijken. 🙏 👍🏻

Ja, of trek de Deco m4's bij Ziggo vandaan voor 99,95,.. Wel iemand uit je fam met een ziggo klnr laten bestellen :yum:

Wacht amazon zit er alweer onder,.. 

Mmmm dat scheelt veel geld. Klanten nummer heb ik wel.. ik duik er morgen even verder in.

Maar werkt het ook bij TM enz.?

Heb nu veel tips.hartelijk dank allemaal

Ja hoor, ze werken achter elke router dus ook bij TM zou wel de WiFi op de router uitzetten voor een optimale werking.

Ik vind dit in mijn mailbox. @Marcia_ 

Ontdek jouw aanbod in Mijnkpn

Sinds kort ben je klant bij ons. En omdat wij het belangrijk vinden dat je je thuis voelt, krijg je van ons iets extra’s. Kies uit verschillende extra diensten met 3 maanden gratis. Je mag er ook meerdere kiezen. We geven je een maand van tevoren een seintje als de korting afloopt. Geniet ervan!
 

Ik snap dat de KPN graag  wil dat ik dat ik extra pakketten koop, maar wat ik niet snap is dat de KPN niet liever echte tevreden klanten heeft. Thuis voelt iemand zich pas als overal  “het internet goed werkt”En niet dat diezelfde klant elke avond/nacht zijn WiFi moet testen en resetten met de wonder app!

😊

Nee Thuis ben ik nog steeds niet in de slaapkamer omdat ik er nu weer €100 tegen aan moet gooien om in de slaapkamer van dat gewip af te komen. (Hahahahahha) ik bedoel internet gewip 😂 
Fijne avond allemaal