De Grote KPN F1 Competitie #1

  • 15 March 2022
  • 538 reacties
  • 5056 keer bekeken
De Grote KPN F1 Competitie #1

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

538 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Wat een drama dit. De rode brigade maakt er een puinhoop van. Ik zal zo dadelijk de uitslag van dit weekend posten. 

Reputatie 7
Badge +19

Zijn we weer na een raceweekend. De grote F1 kenner van het Forum heeft het gepresteerd om laatste worden. Hij wist wel de bonusvraag van de safetycar goed te beantwoorden. We zagen enkel een virtuele safetycar. De auto zelf is niet de baan op geweest. 

Uitslag
1: ​​​@PeterG 9 punten 
2: @Christian_ 8 punten
3: ​​​​​@Bram_ 6 punten
4: ​​​@joop2011 & @Jeroen_dB & @Chrizziey 5 punten
​​5: ​​​​​@ArjanL3 & @Tympie 3 punten
6: ​​​@Jasper 2 punten

Van harte gefelic@PeterG  met de overwinning! In de top lopen Chrizziey en Tympie weer uit op Jasper! 
 

Dank je, @Jeroen_dB . Blij dat ik me heb laten overhalen weer mee te doen. En gelijk een beetje ingehaald weer 🙂. Hoe is de puntentelling eigenlijk?

Reputatie 7
Badge +19

We zijn er ook blij mee @PeterG . Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. 

  🙂. Hoe is de puntentelling eigenlijk?

Je krijgt 3 punten voor een goed voorspelde plek van de coureur. 1 punt als je er 1 plek naast zit. De bonusvragen leveren elk 2 punten op. In een optimaal ingeleverd lijstje scoor je dus 15 punten voor de top 5 correct en nog 6 extra punten voor alle bonusvragen goed. 


Nog wel leuk statistiekje: De forumleden met de meeste winnende voorspellingen staan niet bovenaan in de stand. @Jasper heeft al 4x de GP winst gepakt maar staat "slechts" derde. @ArjanL3 heeft 3 overwinningen te pakken maar staat op geruime achterstand van de kop van het klassement. 

Reputatie 3
Badge

Zat eigenlijk een beetje met de regenkwalificatie in mijn hoofd, en had niet verwacht dat de Ferrari,s het zo slecht zouden doen. Je ziet ook nu weer dat je eigenlijk de vrije trainingen helemaal niet hoeft te kijken om een voorspelling te doen. Hopen dat we het na de zomerstop beter gaan doen 😁 fijne vakantie allemaal

Reputatie 7

Zijn we weer na een raceweekend. De koploper in onze forumstrijd heeft het gepresteerd om laatste worden. 

Ik ben al heel lang niet meer koploper hoor 😅 Die eer gaat al een flink aantal weekenden naar zowel @Chrizziey als @Tympie

Hopelijk is er na de zomerstop nog wat eer te behalen, maar ik heb al wat gekke OOTB box voorspellingen in gedachten die me niet gaan helpen vermoedelijk 😁

Reputatie 7
Badge +19

Zijn we weer na een raceweekend. De koploper in onze forumstrijd heeft het gepresteerd om laatste worden. 

Ik ben al heel lang niet meer koploper hoor 😅 Die eer gaat al een flink aantal weekenden naar zowel @Chrizziey als @Tympie

Hopelijk is er na de zomerstop nog wat eer te behalen, maar ik heb al wat gekke OOTB box voorspellingen in gedachten die me niet gaan helpen vermoedelijk 😁

Ik heb de post aangepast 😂😘

Reputatie 7
Badge +25

Ik sta iig nog boven @Marcia_ en @Shyrin_

Reputatie 7
Badge +30

Knap van jou!

Reputatie 7
Badge +16

Ik sta iig nog boven @Marcia_ en @Shyrin_

Das nog een beste prestatie! Die zijn moeilijk bij te houden laatste tijd 😁.

Reputatie 4
Badge +2

Zat eigenlijk een beetje met de regenkwalificatie in mijn hoofd, en had niet verwacht dat de Ferrari,s het zo slecht zouden doen. Je ziet ook nu weer dat je eigenlijk de vrije trainingen helemaal niet hoeft te kijken om een voorspelling te doen. Hopen dat we het na de zomerstop beter gaan doen 😁 fijne vakantie allemaal

De Ferrari's waren gewoon goed (vooral Leclerc) alleen 

Strategie was ramp (te snel op de andere medium en vooral de harde band)

Reputatie 7

Ondertussen doet Alpine haar best om de Ferrari strategie te laten vergeten. Alonso gaat naar Aston Martin, de Alpine teambaas (Otmar Szafnauer) die zegt 'ik kan Alonso niet bereiken, hij zit vermoedelijk op een jacht tussen de Griekse eilanden’, maar ondertussen post Alonso een filmpje op Instagram dat hij gewoon thuis in Oviedo is.

Alpine kondigt aan dat Piastri hem vervangt, Piastri zegt dat dat niet waar is. Het is bijna precies dezelfde situatie als met Alex Palou in Indycar….

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Ondertussen doet Alpine haar best om de Ferrari strategie te laten vergeten. Alonso gaat naar Aston Martin, de Alpine teambaas (Otmar Szafnauer) die zegt 'ik kan Alonso niet bereiken, hij zit vermoedelijk op een jacht tussen de Griekse eilanden’, maar ondertussen post Alonso een filmpje op Instagram dat hij gewoon thuis in Oviedo is.

Alpine kondigt aan dat Piastri hem vervangt, Piastri zegt dat dat niet waar is. Het is bijna precies dezelfde situatie als met Alex Palou in Indycar….

 

 

Wie weet hebben nog stoelendans in 2022

Reputatie 7
Badge +19

Na enkele weken in de zon gebakken te hebben zijn we er weer! Deze spannende competitie gaat weer verder met een race dit weekend.

We kennen het riedeltje vast nog wel. We zoeken de top 5 van de einduitslag en er zijn 3 bonusvragen.

Top 5 uitslag
1
2
3
4
5

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt op de 11de plek?
2: Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag?
3: Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag? 

@Paul_ @joop2011 @Jasper @PeterG @Chrizziey @Jeroen_dB @Bram_ @Tympie @ArjanL3 @Christian_ 

Deadline voor het lijstje: zaterdag 27 augustus 16:00

Reputatie 7
Badge +25

Top 5 uitslag
1 Max
2 Leclerc
3 Hamilton
4 Sainz
5 Perez

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt op de 11de plek? Vettel
2: Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 2
3: Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag? Leclerc

Reputatie 7
Badge +9

Ik mag op z'n minst hopen dat de race iets spannender wordt dan vorig jaar 😂

Reputatie 7
Badge +20

Top 5 uitslag
1 Max
2 Perez
3 Leclerc
4 Sainz
5 Hammilton

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt op de 11de plek? Alonso
2: Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 2
3: Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag? Max

 

@Raymondt 

Ik hoop ook dat hij veel spannender is dan in 2021😉

 

En daarna volgende week ZANDVOORT😊😊😊😀

Reputatie 7
Badge +9

Laat ik trouwens ook eens een voorspelling doen. Niet dat het halverwege het seizoen nog veel zin heeft, maar ik kan op z'n minst nog eens een poging doen @Marcia_ en @Shyrin_ voorbij te gaan 😋

Top 5:

1: Verstappen
2: Sainz
3: Perez
4: Leclerc
5: Russel

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt op de 11de plek? → Schumacher
2: Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? → Niet.
3: Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag?  → Carlos Sainz

Reputatie 7
Badge +19

Supertof @Raymondt. Je kan nog altijd gaan voor de dagzeges! 

Reputatie 7

Ik mag op z'n minst hopen dat de race iets spannender wordt dan vorig jaar 😂

Dat zou wel fijn zijn! Maar laten we voorzichtig zijn: laten we hopen op een race die meer dan 3 ronden is en ze niet allemaal achter de SC blijven rijden 😂

 

En hierbij mijn voorspelling voor dit weekend, met de verschillende gridstraffen gaat de startopstelling heel anders zijn dan we gewend zijn en de race hopelijk ook met inhaalacties van de toppers die hun normale plek proberen terug te vinden.

 

België 2022

Top 5 uitslag

  1. Carlos Sainz
  2. Sergio Perez
  3. Lewis Hamilton
  4. Max Verstappen
  5. George Russell


Bonusvragen:

  1. Welke coureur eindigt op de 11de plek? Pierre Gasly
  2. Hoe vaak komt de Safety Car het circuit op tijdens de race op zondag? 2x
  3. Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag? Carlos Sainz
Reputatie 7
Badge +19

België 2022

Top 5 uitslag

  1. Carlos Sainz
  2. Hamilton
  3. Verstappen
  4. Perez
  5. George Russell


Bonusvragen:

  1. Welke coureur eindigt op de 11de plek? Pierre Gasly
  2. Hoe vaak komt de Safety Car het circuit op tijdens de race op zondag? 1x
  3. Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag? Carlos Sainz
Reputatie 4
Badge +2

België 2022
Top 5 uitslag

Perez
Sainz
Verstappen
Russel
Alonso

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt op de 11de plek? Stroll
2: Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 1x
3: Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag? Verstappen

Reputatie 4
Badge +2

 

En hierbij mijn voorspelling voor dit weekend, met de verschillende gridstraffen gaat de startopstelling heel anders zijn dan we gewend zijn en de race hopelijk ook met inhaalacties van de toppers die hun normale plek proberen terug te vinden.

Ongeveer de halve start veld heeft een gridstraf lol wordt leuke start opstelling zondag.

Reputatie 3
Badge

Top 5 uitslag

1 Sainz

2 Russel

3 Perez

4 Verstappen

5 Hammilton

 

Bonusvragen:

1: Welke coureur eindigt op de 11de plek? Alonso

2: Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag? 2x

3: Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag? Verstappen

B.M.

Top 5 uitslag
1 Hamilton 
2 Sainz
3 Russell
4 Verstappen 
5 Leclerc

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt op de 11de plek?
2: Hoe vaak komt de safetycar het circuit op tijdens de race op zondag?
3: Wie rijdt de snelste tijd in Q1 op zaterdag

1: Gasly

2: 1 x

3: xxx