Oproep: Boycot het WK in Qatar

  • 8 November 2022
  • 85 reacties
  • 1354 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Wow, dat bedoel ik dus met "geweten". 

Maar waarom maak je het persoonlijk? Dat vind ik dan een beetje jammer. Ik ben niet vies van een discussie maar die stopt wel als men aan mij persoonlijk gaat wrikken. 

Maar goed iedereen zijn mening. Doe wat je moet doen. 😉

Zeker wel, maar de mensenrechten zijn een politiek iets.

Wow, dat bedoel ik dus met "geweten". 

Precies, mensenrechten zijn universeel (Universele Verklaring van de Rechten van de Mens) . Het wordt pas politiek als overheden gaan tornen aan die verklaring en er hun eigen interpretatie aan geven. 

Hoi Allemaal,

BRON:
https://februaristaking.nl/spreker/gedichten-voorgedragen-door-joost-prinsen/

(zonder titel)

Toen ze de communisten kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik was geen communist
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik was geen vakbondslid
Toen ze de Joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood
toen ze de katholieken kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen katholiek
Toen kwamen ze mij halen
En er was niemand meer om iets te zeggen


 

Reputatie 7

Wow, dat bedoel ik dus met "geweten". 

Maar waarom maak je het persoonlijk?

Dat is niet "persoonlijk" maar een trigger om mensen tot nadenken aan te zetten.

Reputatie 7
Badge +16

Wow, dat bedoel ik dus met "geweten". 

Maar waarom maak je het persoonlijk?

Dat is niet "persoonlijk" maar een trigger om mensen tot nadenken aan te zetten.

Of graag je mening willen doordrukken😉.  Ik zal zeggen laat iedereen vrij hier in zijn keuze te maken. En ja ik kijk het wel, omdat ik voor sport kijk. 

 

Zeker wel, maar de mensenrechten zijn een politiek iets.

Wow, dat bedoel ik dus met "geweten". 

Precies, mensenrechten zijn universeel (Universele Verklaring van de Rechten van de Mens) . Het wordt pas politiek als overheden gaan tornen aan die verklaring en er hun eigen interpretatie aan geven. 

Klopt, ik heb bij nader inzien het woord '’Politiek'’ verkeerd ingezet. 

Reputatie 7

Of graag je mening willen doordrukken😉.  Ik zal zeggen laat iedereen vrij hier in zijn keuze te maken.

Ook ik laat uiteraard iedereen vrij om zijn/haar eigen keuze te maken maar dat weerhoudt mij natuurlijk niet om te trachten die keuze te beïnvloeden.

Dat heeft dus niets te maken met "een mening door willen drukken" maar alles met het "proberen tot inkeer te laten komen".

Gaat dan ook iedereen al zijn via AliExpress gekochte meuk weggooien, gaat ook iedereen alles boycotten waar ook maar 1 onderdeel inzit geproduceerd in China of gebouwd in China, dan klapt Apple en vele merken met hun.

 

Is het goed wat daar is gebeurd nee. Maar de mensheid is doorgaans behoorlijk hypocriet dus is iets in het eigen belang knijpt men snel een oogje dicht.

 

Waar is een soortgelijk topic betreffende de winter spelen van Beijing?

 

Meneer Blatter heeft uiteraard een dikke laag boter op zijn hoofd het heeft hem heel wat steekpenningen opgeleverd om dit WK destijds wel toe te wijzen.

 

Genoeg dorpen in Nederland waar men ook nog steeds zo denkt zoals de uitspraak van die ambassadeur.

Reputatie 7

Gaat dan ook iedereen al zijn via AliExpress gekochte meuk weggooien, gaat ook iedereen alles boycotten waar ook maar 1 onderdeel inzit geproduceerd in China of gebouwd in China, dan klapt Apple en vele merken met hun.

Het zou inderdaad goed zijn als we de maakindustrie weer meer terughalen of dat we er minstens op toezien dat de mensenrechten daar (beter) gerespecteerd worden. Ook hier is geld helaas weer de drijfveer.

 

Genoeg dorpen in Nederland waar men ook nog steeds zo denkt zoals de uitspraak van die ambassadeur.

Helaas wel en ook t.a.v. de achterliggende oorzaak heb ik zo mijn bedenkingen. Als ik de historie van de afgelopen eeuwen bekijk dan heeft die wel meer misstanden in stand gehouden. We zien gelukkig wel een gestage afname van het aantal mensen dat nog steeds zo denkt.

Nogmaals gaat de situatie in Qatar veranderen als er in Nederland honderdduizenden mensen niet kijken?

En het is allemaal zo dubbel. De oproep om niet te kijken, komt veelal van mensen die toch nooit of vrijwel nooit naar voetbal kijken. Maar gaan diezelfde mensen de komende winter ook de verwarming uitzetten als blijkt dat het gas dat hiervoor wordt gebruikt uit Qatar komt? Of laten zij de auto voor de deur als blijkt dat de olie om benzine of diesel te maken uit bijvoorbeeld Qatar of Saoudi Arabië komt? Of zetten zij het KPN internetmodem en de KPN decoder uit als blijkt dat de stroom die hiervoor gebruikt wordt, is gemaakt met gas dat uit Qatar komt?

Reputatie 7
Badge +16

Precies, dan kan je alles wel gaan verwachten.  Mensen gaan ook nog steeds op vakantie naar landen waar de boel ook verre van op orde is. Denk zo blijven we bezig.

Denk dat je meer een statement maakt als er niemand naar de stadions komt.  Maargoed ik denk dat ik wel op de radar sta van de verklikkers van de gratis trip naar Qatar. 

Nogmaals gaat de situatie in Qatar veranderen als er in Nederland honderdduizenden mensen niet kijken?

En het is allemaal zo dubbel. De oproep om niet te kijken, komt veelal van mensen die toch nooit of vrijwel nooit naar voetbal kijken. Maar gaan diezelfde mensen de komende winter ook de verwarming uitzetten als blijkt dat het gas dat hiervoor wordt gebruikt uit Qatar komt? Of laten zij de auto voor de deur als blijkt dat de olie om benzine of diesel te maken uit bijvoorbeeld Qatar of Saoudi Arabië komt? Of zetten zij het KPN internetmodem en de KPN decoder uit als blijkt dat de stroom die hiervoor gebruikt wordt, is gemaakt met gas dat uit Qatar komt?

Heb ik daar een keuze in dan? Dat is net zoiets als kiezen voor groene stroom/gas terwijl je niet kunt zien waar die in je stopcontact/gaskraan precies vandaan komt, ook al kies je - zoals ik - voor een “groene” energieleverancier. Het individueel niet meer aanschaffen van producten "Made in” is wel een persoonlijke keuze, net zoals de tv niet op een voetbalzender zetten.

Reputatie 7

Dat is net zoiets als kiezen voor groene stroom/gas terwijl je niet kunt zien waar die in je stopcontact/gaskraan precies vandaan komt, ook al kies je - zoals ik - voor een “groene” energieleverancier. 

Het bewust kiezen voor een "groene" energieleverancier is mijns inziens wel het beste wat je kunt doen. Vraag is wel of de leverancier zijn beloften ook daadwerkelijk nakomt. Zo zou ik 100% groene stroom moeten krijgen met mijn Hollandse wind & Zon van Eneco maar kan ik natuurlijk niet zien of dat ook werkelijk gerealiseerd wordt.

Met onze zonnepanelen wekken we een gedeelte van ons verbruik zelf op en dankzij onze warmtepomp verbruiken wij op jaarbasis minder dan 200m3 gas.

 

Dit zijn welbewuste keuzen en die maak ik ook als het gaat om het wel of niet kijken naar het WK voetbal. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die maar roepen dat er toch niets verandert maar nogmaals verandering begint bij jezelf en als maar voldoende mensen verandering nastreven dan volgen de commerciële instellingen en politiek vanzelf. Ze zullen wel moeten.

Of graag je mening willen doordrukken😉.  Ik zal zeggen laat iedereen vrij hier in zijn keuze te maken.

Ook ik laat uiteraard iedereen vrij om zijn/haar eigen keuze te maken maar dat weerhoudt mij natuurlijk niet om te trachten die keuze te beïnvloeden.

Dat heeft dus niets te maken met "een mening door willen drukken" maar alles met het "proberen tot inkeer te laten komen".

En dan zeggen “gruwelijke hekel aan mensen die maar roepen…”

Aparte toon om mensen te willen overtuigen. 

Reputatie 7

Of graag je mening willen doordrukken😉.  Ik zal zeggen laat iedereen vrij hier in zijn keuze te maken.

Ook ik laat uiteraard iedereen vrij om zijn/haar eigen keuze te maken maar dat weerhoudt mij natuurlijk niet om te trachten die keuze te beïnvloeden.

Dat heeft dus niets te maken met "een mening door willen drukken" maar alles met het "proberen tot inkeer te laten komen".

En dan zeggen “gruwelijke hekel aan mensen die maar roepen…”

Aparte toon om mensen te willen overtuigen. 

Bij veel mensen werkt dat "wakkerschudden" heel goed. Het is vaak juist heel effectief om een beetje te schofferen want dat blijft wel hangen, heeft impact en lokt reacties uit waardoor mensen ook over het onderwerp gaan nadenken.

100% Groene stroom bestaat niet punt. Wat we doen is de energie maatschappijen sponsoren bij de aanleg van windparken en zonneparken meer niet. De opwekking is groen dat is het enige.

Zolang niet alle electra 100% 'groen' wordt opgewekt is de elektra wat onze huizen zo grijs als maar kan. Het belangrijkste is dat eerste rijtje 28,4% fossiel. Hoe zijn die cijfers van de andere energie bedrijven? Geen enkele energie leverancier kan mij garanderen dat wat mijn huis binnenkomt 100% groen is.

 

@wjb schreef je in een ander topic niet dat je nu verplicht werdt toch maar je woning met gas te verwarmen omdat dit goedkoper zou zijn dan je warmtepomp? Of gebruik je toch je warmtepomp? 

 

Wat in Qatar en die Nederlandse dorpen wordt gezegd over mensen met een bepaalde levenswijze heeft helemaal niks met politiek te maken kortom dat zal echt nooit veranderen.

We kunnen ook de andere kant op doorslaan. Acceptatie is goed, maar gekleurde zebrapaden gaat mij te ver. Of die hossende meute op boten, dat werkt bij mij juist averechts.

 

De overleden bouwvakkers bij de bouw van die stadions is al genoeg reden om vraagtekens te zetten bij de aanwezigheid van het Oranje elftal. Daar gaat het al fout.

@wjb Wat is dit nu weer voor een uitspraak dat je een gruwelijke hekel heb aan personen die roepen dat er toch niets verandert?

Eigenlijk zeg je hiermee dat je een gruwelijke hekel hebt aan een andersdenkende dan jou. En als ik het persoonlijk zou willen maken (wat ik overigens niet doe) dan zeg je dus letterlijk dat je een gruwelijke hekel aan mij en vele andere forumgebruikers hebt.

Het lijkt mij dat iedereen een eigen menig mag hebben en als je een dergelijke discussie begint dan moet je ook open staan voor de meningen van anderen. En dan passen uitspraken als een gruwelijke hekel hebben niet in een dergelijke discussie.

100% Groene stroom bestaat niet punt. Wat we doen is de energie maatschappijen sponsoren bij de aanleg van windparken en zonneparken meer niet. De opwekking is groen dat is het enige.

Zolang niet alle electra 100% 'groen' wordt opgewekt is de elektra wat onze huizen zo grijs als maar kan. Het belangrijkste is dat eerste rijtje 28,4% fossiel. Hoe zijn die cijfers van de andere energie bedrijven? Geen enkele energie leverancier kan mij garanderen dat wat mijn huis binnenkomt 100% groen is.

Nee, wat je huis binnenkomt kan overal vandaan komen, tenzij je natuurlijk zonnepanelen hebt, en zelfs dan. Het enige wat een "groene” energieleverancier je kan "garanderen” is dat ze net zoveel groene energie (laten) opwekken als jij afneemt. Het is per slot van rekening maar één stroom- en één gasnet.

 

Maar goed dit topic gaat eigenlijk over het niet kijken naar een voetbalwedstrijdje ergens in een racistisch, mensenrechtenschuw land.

 

 

Maar goed dit topic gaat eigenlijk over het niet kijken naar een voetbalwedstrijdje ergens in een racistisch, mensenrechtenschuw land.

En wij zijn in Nederland niet racistisch en houden we ons hier echt zo nauw aan die mensenrechten? 

Nee we houden graag die schijn op de realiteit is anders.

 

 

Maar goed dit topic gaat eigenlijk over het niet kijken naar een voetbalwedstrijdje ergens in een racistisch, mensenrechtenschuw land.

En wij zijn in Nederland niet racistisch en houden we ons hier echt zo nauw aan die mensenrechten? 

Nee we houden graag die schijn op de realiteit is anders.

Precies, en daarom kijk ík niet! Ook niet als de regering (dus incl. ZM) wel gaat.

Reputatie 7

Het enige wat een "groene” energieleverancier je kan "garanderen” is dat ze net zoveel groene energie (laten) opwekken als jij afneemt.

Precies, dat is ook waar het om gaat, dat jouw energieleverancier minimaal net zoveel groene stroom levert als dat door haar klanten gecontracteerd is.

Het maakt daarbij niets uit of die groene electronen bij jou binnenkomen of bij jouw buurman die helemaal geen groene stroom contract heeft.

 

 

 

Maar goed dit topic gaat eigenlijk over het niet kijken naar een voetbalwedstrijdje ergens in een racistisch, mensenrechtenschuw land.

Nou, wij Nederlanders kunnen er ook wat van hoor. Denk maar eens aan al die slachtoffers van de toeslagenaffaire. Daar ging de overheid ook racistisch en mensenrechten onterend over de schreef. Dus als je zo hard van de toren over anderen wil blazen dan moet je eerst de eigen zaakjes goed op orde hebben.

Reputatie 7

Precies, en daarom kijk ík niet! Ook niet als de regering (dus incl. ZM) wel gaat.

Ik mag hopen dat onze, regelmatig niet uit zijn woorden komende, koning een dergelijke verplichting bespaard zal blijven.

Ik denk dat Nederland er verstandig aan doet om net als België te kiezen om alleen een (kleine) delegatie te sturen als het Nederlands elftal de halve finales bereikt en dat ook alvast te communiceren.

Het enige wat een "groene” energieleverancier je kan "garanderen” is dat ze net zoveel groene energie (laten) opwekken als jij afneemt.

Precies, dat is ook waar het om gaat, dat jouw energieleverancier minimaal net zoveel groene stroom levert als dat door haar klanten gecontracteerd is.

Het maakt daarbij niets uit of die groene electronen bij jou binnenkomen of bij jouw buurman die helemaal geen groene stroom contract heeft.

Wel als die 'groene' elektronen niet eens het Nederlandse net op gaan maar direct worden verkocht naar .....  vul maar in. Waar komen de meeste zonnepanelen vandaan oh ja dat andere land wat het niet zo nauw op heeft met mensenrechten. Het hele productie proces is al niet duurzaam, het is dat de panelen een redelijke levensduur hebben.

 

 

Reputatie 7

Daar ging de overheid ook racistisch en mensenrechten onterend over de schreef. 

Precies en dat is dan ook precies zo'n onderwerp waar er gelukkig mensen zijn die zich er wel tegen uiten. Als er geen mensen zouden zijn opgestaan dan zou die hele toeslagenaffaire wellicht nog ergens in een afgesloten laatje hebben gelegen.

Als je dingen wilt veranderen dan zal je je nek uit moeten steken en dat is wat ik hoop en eigenlijk ook weet, dat heel veel mensen dat gaan doen.

Reputatie 7

Wel als die 'groene' elektronen niet eens het Nederlandse net op gaan maar direct worden verkocht naar .....  vul maar in.

Nee hoor, dat maakt helemaal niets uit, zolang ze in totaal maar meer groene stroom levert dan dat haar klanten gecontracteerd hebben.

 

Waar komen de meeste zonnepanelen vandaan oh ja dat andere land wat het niet zo nauw op heeft met mensenrechten.

Die van mij komen uit Duitsland, alleen mijn omvormer komt uit China.

Mijn telefoon komt ook uit China veel componenten die in mijn oven, magnetron, (vaat)wasmachine, droger, auto, etc. etc. zitten komen ook uit China. Keuze is er wat dat betreft niet want wij hebben het omwille van geld laten gebeuren dat de maakindustrie naar China verhuisd is.