Oproep: Boycot het WK in Qatar

  • 8 November 2022
  • 85 reacties
  • 1354 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

En of mensen wel of niet naar het WK voetbal gaan kijken dat moet een ieder voor zich beslissen. 

Maar je gaat een stap te ver om personen als gruwelijke mensen te bestempelen als zij wel kijken omdat zij van mening zijn dat niet kijken toch niets aan de situatie in Qatar verandert.

Ik verwacht dat een grote meerderheid - ook echte voetbalfans - niet zouden kijken als ze van te voren weten dat de situatie in Qatar 180 graden zou draaien. Maar je moet wel een heel erg grote liefhebber van sprookjes zijn als je dat echt gelooft.

Reputatie 7

En of mensen wel of niet naar het WK voetbal gaan kijken dat moet een ieder voor zich beslissen. 

Klopt, ik hoop ze alleen te beïnvloeden.

 

Maar je gaat een stap te ver om personen als gruwelijke mensen te bestempelen ...

Heb ik mensen als gruwelijk bestempeld dan?

Wow, jij weet teksten wel mooi te verdraaien.

 

Maar je moet wel een heel erg grote liefhebber van sprookjes zijn als je dat echt gelooft.

En daar staan wij dus blijkbaar heel anders in het leven. Jij denkt ach er varandert toch niets en dus ga ik me er ook maar niet druk om maken terwijl ik juist wel aandacht vraag opdat verandering in gang gezet wordt.

Daar ging de overheid ook racistisch en mensenrechten onterend over de schreef. Dus als je zo hard van de toren over anderen wil blazen dan moet je eerst de eigen zaakjes goed op orde hebben.

Het gaat er niet over wat een ander doet.
Het moet gaan over wat jij er aan wil doen.
En helemaal niets doen is zeker ook een optie.

Als jij elke nacht met een vrolijke glimlach in je bed stapt, is dat toch ook prima.

En als er ooit iemand vraagt "Wist jij dat ook”
Dan heeft onze gezamenlijke geschiedenis daar wel een antwoord op.
" … …. .. ….. ……. ”
Mijn variant op die scherpe woorden, is dit liedje dan maar

Reputatie 7
Badge +12

@wjb hoewel je echt terechte punten aansnijdt vraag ik me af wat je met dit topic wilt bereiken. Ik zou 100% achter een boycot van welk elftal dan ook staan, maar vraag me oprecht af wat het doel is van niet kijken als kijker. FIFA heeft de uitzendrechten al verkocht aan de NOS dus die hebben het geld al binnen. 

Hoewel ik om persoonlijke redenen waarschijnlijk bij binnenkomst van Qatar zal worden opgepakt door hun middeleeuwse wetten zal ik waarschijnlijk wel gaan kijken ondanks dat ik nou niet echt een voetballiefhebber ben. Vindt het WK en EK namelijk altijd wel leuk.

Reputatie 7

...maar vraag me oprecht af wat het doel is van niet kijken als kijker. FIFA heeft de uitzendrechten al verkocht aan de NOS dus die hebben het geld al binnen. 

Lees de laatste zin van deze reactie dan nog eens.

Dan heeft een advertentie in alle landelijke dagbladen veel meer effect dan dit forum.

Reputatie 7

Dan heeft een advertentie in alle landelijke dagbladen veel meer effect dan dit forum.

Klopt.

Reputatie 7
Badge +16

Heb ik mensen als gruwelijk bestempeld dan?

Nee volgens mij niet. Dat stukje mis ik schijnbaar ook even. Behalve dat je twijfelt of mijn geweten wel schoon is, heb ik niks gelezen over gruwelijk.

Reputatie 7

Behalve dat je twijfelt of mijn geweten wel schoon is, heb ik niks gelezen over gruwelijk.

En ook dat heb ik niet geschreven, maar dat had ik eerder al duidelijk gemaakt.

Reputatie 7

AD: Nederland heeft totaal géén zin in het WK: ‘De voetbalfan zit in een spagaat’

Goedemorgen Liefhebbers en anderen.

BRON: NRC
Steeds weer kiest de FIFA de kant van Qatar
Of deze. OOK:NRC
levens geruïneerd: de verhalen van de arbeiders in Qatar

Amit Ale Magar

Nog 8 nachtjes slapen.
Veel kijkplezier wens ik iedereen

Hoe blokkeer ik een forumdeel, bijvoorbeeld de huiskamer, zodat ik daar de berichten niet meer van zie?

Wat een flauwekul zeg. Een van de opperposters van dit forum dropt een subject en diegene die zijn oren daar niet laat hangen krijgt een veeg uit de pan. Maar we hebben wel weer onze deugvinkjes kunnen zetten. Argentina 1978 revisited. Maar ja, daar hebben we dan wel weer een koningin aan overgehouden. Dat paps het mede faciliteerde dat tegenstanders met groot gemak het vliegtuig uit werden gekieperd zijn we al weer vergeten Dat was toen joh.

Reputatie 7

AD: Qatarese villa’s zitten vol verkapte slaven: ‘Als ik naar buiten wil, wordt mijn werkgever boos’

 

Gelukkig hebben ze het in hun eigen land een stuk beter 😐

 

 

 

Hoi,

Waar komen al die boten vandaan ?
Van ons toch

Leuk bedacht,maar zo werkt het niet. Een groot deel van " onze schepen” worden allang niet meer gesloopt in die landen, maar b.v. in Turkeye. Maar niemand kan mij of enkele andere westerling in de schoenen schuiven dat ik het slopen in Bangladesh mogelijk maakt. Dat doen ze daar zelf! En als dat anders moet dan gaat het tijd kosten.

Oh wat waren goed bezig in Afghanistan totdat we er met onze staart tussen de benen uit werden gejaagd. Jaren van inmenging en het het opleggen van onze westerse normen en waarden zijn in minder dan een jaar door dorpsoudsten en warlords teniet gedaan. Niks meer over gebleven van onderwijs voor meisjes etc. Gewoon alles weer bij het oude omdat ze het zo gewend waren.

 

Moeten we dan ook KPN maar verzoeken de Prime Video app te verwijderen en een abonnement op die dienst opzeggen?

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2204873-werkomstandigheden-amazon-doen-denken-aan-een-aziatische-sweatshop

 

Ik snap de gedachte van dit topic. Maar het is ook water naar de zee dragen.

Hoi @Galdor68.

Al het kwaad in de wereld is niet te bestrijden.
Ik heb in ieder geval geen Prime en koop ook niets bij Amazon.
Iedereen mag zelf zijn keuzes maken, gelukkig maar.

Er zijn zaken die gewoon niet goed voelen, en als na het voelen. mijn overdenken mij gelijk geeft.
dan kan ik het gewoon laten.
Een ieder moet met zijn eigen geweten dealen.
Of niet. Die afwegingen kan ik voor een ander niet maken, wel attenderen.
 

Hoi @Galdor68.

Een ieder moet met zijn eigen geweten dealen.
Of niet. Die afwegingen kan ik voor een ander niet maken, wel attenderen.
 

En daar gaat het om. Ik zal er weinig van zien omdat ik niks om voetbal geef of sport in het algemeen.

Mogelijk zullen er iets minder mensen kijken, maar lang niet zoveel minder als de topic starter mogelijk hoopt. En zodra Oranje er uit ligt zal het aantal kijkers hoe dan ook wel afnemen.

Reputatie 7

EenVandaag: 'Massaal juichend dit WK kijken is ongepast': helft vindt dat gemeenten geen grote schermen moeten plaatsen voor WK Qatar

 

BRON: Volkskrant: Opinie: Waarom je niet naar het WK voetbal in Qatar moet kijken

Reputatie 7
Badge +8

Of alleen het kijken of juist niet kijken naar de WK ook maar enig effect heeft op de Emir van Qatar, de FIFA of de KNVB, ik betwijfel het.

Wat ik persoonlijk een verheugende ontwikkeling zou vinden is wanneer de sponsoren van de KNVB, met een helder statement zouden komen en duidelijk afstand nemen van de misstanden, uitwassen en beledigende uitlatingen van Qatarese voetbalbazen rondom het huidige WK. En hopelijk doet goed voorbeeld volgen.

Daarom deze oproep aan KPN: maak een gul gebaar aan de nabestaanden van de werknemers die in Qatar het leven hebben gelaten of gehandicapt zijn geraakt, bijvoorbeeld het bedrag dat KPN jaarlijks aan de KNVB overmaakt.

Men doet er werkelijk van alles aan om het maar op een feest te doen lijken.  Arbeidsmigranten verkleed als WK-fan in Qatar: 'Doorgestoken kaart' | RTL Nieuws

Reputatie 7
Badge +16

Of alleen het kijken of juist niet kijken naar de WK ook maar enig effect heeft op de Emir van Qatar, de FIFA of de KNVB, ik betwijfel het.

Wat ik persoonlijk een verheugende ontwikkeling zou vinden is wanneer de sponsoren van de KNVB, met een helder statement zouden komen en duidelijk afstand nemen van de misstanden, uitwassen en beledigende uitlatingen van Qatarese voetbalbazen rondom het huidige WK. En hopelijk doet goed voorbeeld volgen.

Daarom deze oproep aan KPN: maak een gul gebaar aan de nabestaanden van de werknemers die in Qatar het leven hebben gelaten of gehandicapt zijn geraakt, bijvoorbeeld het bedrag dat KPN jaarlijks aan de KNVB overmaakt.


Wat vindt KPN van het WK in Qatar?

KPN steunt het Nederlandse voetbal. Van de Eredivisie tot de KNVB. Daarmee steunen wij onder meer Oranje, de Leeuwinnen en e-Oranje. Dat doen wij, omdat we er in geloven dat sport verbindt. KPN is géén sponsor van het WK, de FIFA of Qatar. De keuze van de FIFA om het WK te organiseren in Qatar is in onze ogen terecht kritisch ontvangen, ook door de KNVB.

Wij steunen de inzet van de KNVB om de deelname van Oranje aan het toernooi aan te wenden om de mensenrechtensituatie en arbeidsomstandigheden in Qatar bespreekbaar te maken, en te helpen verbeteren. Uiteraard voor zover dit in het vermogen van een voetbalbond ligt.

Onze activiteiten richten zich op het thuis beleven van dit evenement. Dat past ons bedrijf en de diensten die we leveren: Internet en TV. Zo kan iedereen in Nederland die dat wil dit evenement met elkaar beleven: thuis, bij de buren of in de kroeg. Om die reden werken we ook mee aan het fan-evenement ‘Huis van Oranje’, dat georganiseerd wordt door de KNVB in samenwerking met een groot aantal partijen. Zo kunnen wij Oranje op afstand steunen en hier in Nederland het toernooi beleven.
Bron

Reputatie 7

Daarom deze oproep aan KPN: maak een gul gebaar aan de nabestaanden van de werknemers die in Qatar het leven hebben gelaten of gehandicapt zijn geraakt, bijvoorbeeld het bedrag dat KPN jaarlijks aan de KNVB overmaakt.

Dat is juist wat er niet moet gebeuren want daarmee zeg je feitelijk tegen de FIFA en Qatar "Geen probleem dat jullie er een puinhoop van hebben gemaakt, wij plakken wel een pleistertje". Dat is een vrijbrief om het de volgende keer maar weer zo te doen en op die manier wordt er helemaal niets geleerd. Er zijn maar twee partijen die dit recht moeten zetten en dat zijn Qatar en de FIFA, niemand anders.

Voor dit sportevenemt is het uiteraard te laat, maar we moeten dit sportevenement wel aangrijpen om een keihard statement te maken dat wij (de bevolking) het niet eens zijn met de gang van zaken.

Reputatie 7

AD: Nederlander heeft geen zin in WK in Qatar en volgt Oranje hooguit thuis vanaf de bank