Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5456 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!

Toon eerste bericht

431 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Wat is het boek waarvan jij vindt dat iedereen dit gelezen moet hebben? 

Dat is ‘de wand’ van Marlen Haushofer. Het gaat over een vrouw die in een huisje in de Alpen zit, op een dag wakker wordt en er ineens een onzichtbare wand is, waardoor zij helemaal alleen verder moet leven. Het klinkt een beetje sci-fi, maar het is juist een heel mooi, prachtig boek. Ik lees het elk jaar wel een keertje opnieuw. 

 

Vraag: smeer jij je voldoende in met zonnebrandcrème, helemaal als het zo warm/zonnig is?

Reputatie 7
Badge +20

Vraag: smeer jij je voldoende in met zonnebrandcrème, helemaal als het zo warm/zonnig is?

 

Smeren doe ik heel goed. Is heel belangrijk om goed voor je lichaam te zorgen, want die zon kan nare gevolgen hebben. Zo had een vriend van mij steeds last van zijn huid maar smeerde niet, is hij bij de dermatoloog geweest, appelboor erin en wat op kweek gezet. Het was net geen huidkanker gelukkig. 

 

Ben je met dit weer meer een binnen- of een buitenmens?

Reputatie 7
Badge +7

Dat is zonder twijfel The Shining van Stephen King. Briljant geschreven, je loopt bijna zelf in het ondergesneeuwde Overlook hotel in the Rocky Mountains.

@Marcia_ lees dan ook eens het boek Gevangen van Stephen King.

Het andere uiterste in het heden in NL. Hoe houden jullie het hoofd koel thuis in deze hitte?

Het andere uiterste in het heden in NL. Hoe houden jullie het hoofd koel thuis in deze hitte?

Bij mij thuis valt de hitte op zich nog wel mee, maar ik heb wel een ventilator staan.Maar in de auto, die de hele dag buiten in de zon staat, is het als je er net instapt echt niet te houden.Gauw raampje opendraaien en dan gaat het wel.

 

Nieuwe vraag:

Heb jij een airco in jouw huis en/of auto?Of beide misschien zelfs?

Reputatie 7
Badge +7

Ik had twee reactie over het hoofd gezien 😅 sorry.

@Bart_Z met dit weer een buitenmens. Al is het soms ook wel lekker om even naar binnen te vluchten. Overdag natuurlijk aan het werk (vaak vanuit huis) of klantbezoek. Ik zoek nog een baas waarbij ik vanaf het zwembad kan werken 😎😁

De volgende reaguurder mag reageren op de vraag van @martijn197108 voordat het weer mis gaat.

Reputatie 7
Badge +30

Geen airco, ik red het met goed de zonwering dicht en ramen/deuren open en dicht op de juiste momenten. Gecombineerd met het hebben van een woning die uitstekend geïsoleerd is (en geen auto).

 

Ik ben in afwachting tot ik vrij ben straks om 22:00 want dan kan ik de nieuwe aflevering van Star Trek: Strange New Worlds gaan kijken. (edit: ik vergis me een dag, ik moet wachten tot morgen 😥) Dat brengt mij dan ook op mijn vraag:

Star Trek of Star Wars? 

 

waag het eens het verkeerde antwoord te geven :P

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb net de trailer van Star Trek: Strange New Worlds gekeken en het lijkt me tof! En omdat ik nog nooit íets van Star Trek óf Star Wars heb gekeken, kan ik niet anders dan zeggen Star Trek (mag ik nu blijven?).

 

Volgende vraag: welke cd is de laatste die je geluisterd hebt? (mag óf het echte ronde schijfje, of via een streamingsdienst ;-)).

Reputatie 7
Badge +17

Volgende vraag: welke cd is de laatste die je geluisterd hebt? (mag óf het echte ronde schijfje, of via een streamingsdienst ;-)).

Via streamingdienst Forevher - Shura hele chille muziek. (~‾⌣‾ )~
CD's luister ik niet veel meer, maar LP's nog wel! Dus die gooi ik er ook in. You Don't Mess Around With Jim - Jim Croce. Artiest waar m'n moeder veel naar luisterde toen zij jong was en ik vind de muziek ook heel leuk! Heb de LP van m'n vader gebietst. Die heeft de LP collectie van mijn moeder ook gehouden toen ze gingen scheiden, dus ik probeer alles nu terug te halen. 😁

 

Volgende vraag: Wat is je favoriete citaat uit een tv-programma, film of boek?

Reputatie 7
Badge +7

Nou @Sanne_M dat doe je goed. Ik heb ook nog wel wat LP’s maar toen ik de leeftijd had dat muziek belangrijker werd kocht ik wel eens een CD. Ik heb ze nog steeds en luister ze ook nog regelmatig.

Citaat: vertrouwen is goed maar controle is beter 😁

Wat is de mooiste provincie van het land (er is hier maar 1 antwoord juist)?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is natuurlijk het mooie Drenthe @Roy74 😊

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik dit een hele lastige vraag vind, ons land heeft zo ontzettend veel mooie plekjes overal!

 

Hou je van een landschap met bergen/heuvels? Of heb je de wereld om je heen liever zo plat als een pannenkoek?

Reputatie 7
Badge +7

De lastigste vragen zijn het leukste @Maja_, ik ben drie keer in mijn leven in Drenthe geweest als kind. Het is ook niet naast de deur. Ik vond met name de rust geweldig, het was er in tegenstelling tot hier nog echt rustig (stil). Ik ga er zeker nog eens terug heb ik me voorgenomen.

Ik laat het beantwoorden van je vraag aan iemand anders over maar ja het is hier nou ja, heuvelachtig 😎

Reputatie 7
Badge +20

Ik laat het beantwoorden van je vraag aan iemand anders over maar ja het is hier nou ja, heuvelachtig 😎

Even gespiekt en jij zit mij nog nét iets te ver naar het noorden, mijn ‘2e thuis’ is de regio onder de A79 😃🤩🏕. Eindje bij Drenthe vandaan inderdaad, maar ik kom er normaal gesproken meerdere keren per jaar voor het mountainbiken en ben echt helemaal verliefd op die regio!

Ik herhaal de vraag even voor de volgende:

Hou je van een landschap met bergen/heuvels? Of heb je de wereld om je heen liever zo plat als een pannenkoek?

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoogteverschillen geven een landschap karakter! Ook met wandelen, het voldane gevoel als je de top van de heuvel/berg bereikt hebt is heerlijk maar ook de uitzichten zijn zo intens mooi, vooral omdat dit vaak toch wel combineert met veel natuur.

 

Gisteren Lionel Richie mogen aanschouwen, een artiest die ik altijd graag een keer had willen zien maar niet iets waar ik specifiek een ticket voor zou kopen. Heb jij ook zo'n artiest en wie is dat?

 

 

Poah, goeie keuze!

Reputatie 7

Een artiest die ik wel zou willen zien maar niet specifiek een ticket voor zou kopen. dat is specifiek. Ik ga dan voor AC/DC, al zou ik daar wel een ticket voor kopen als ik de kans krijg, denk ik 😁

 

Bewegen is gezond, wat is jouw favoriete manier om beweging te hebben?

Reputatie 7
Badge +19

Wandelen is het allerfijnst, lekker in de frisse lucht! Liefst in een mooi park, zoals hier meteen bij me naast de deur, heerlijk 😍 Of anders een mooi bos of natuurgebied. Daarnaast fitness om een beetje in vorm te blijven 💪🏼

 

Geniet jij van de warmte, of kijk je al uit naar de regen- en onweersbuien die ze voorspeld hebben?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb net de trailer van Star Trek: Strange New Worlds gekeken en het lijkt me tof! En omdat ik nog nooit íets van Star Trek óf Star Wars heb gekeken, kan ik niet anders dan zeggen Star Trek (mag ik nu blijven?).

Goed antwoord, @Marcia_ 😁

 

Geniet jij van de warmte, of kijk je al uit naar de regen- en onweersbuien die ze voorspeld hebben?

Ugh, geef mij die regen- en onweersbuien maar. Ik ben wel even weer klaar met warmte zoals we de afgelopen tijd hadden. 

 

Heb je een eigen website? Zo ja, waarover?

 Heb je een eigen website? Zo ja, waarover?

Jazeker, het betreft een website over het bedrijf van een goede kennis van mij.

 

Nieuwe vraag:

Sommige liedjes worden opnieuw uitgebracht.Van welk nummer vind je zowel het origineel als de cover leuk?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@martijn197108 Dans le port d'Amsterdam van Jacques Brel. En De stad van Amsterdam van Acda en de Munnik. 

 

Nieuwe vraag: 

Zee of zwembad? 

 

Reputatie 7
Badge +19

allebei. Ligt aan de plek waar ik ben. 

Nieuwe vraag:

ijs op een stokje of softijs/schepijs in een bakje of op een hoorntje. 

Reputatie 7
Badge +16

Maakt mij niets uit: ik ben DOL op ijs! 

Met dit warme weer kan het lastig zijn om in slaap te komen… Ben jij een “op tijd naar bed” type of een “hoe later, hoe beter” type?

Reputatie 7
Badge +16

Mijn mening is dat wij al veel te veel met pasen bezig zijn. Het duurt nog even, maar goed. 
Ja ik zal waarschijnlijk wel met Pasen eieren gaan schilderen. Leuk voor de kinderen. :) En dan lekker eten en naar de lammetjesdag.

 

Ga je in de meivakantie nog iets leuks doen?

 

Werken! ;) 😋

 

Wat ga je morgen doen? :D

Reputatie 7
Badge +17

Wat vraagverwarrings dus ik pak ze beiden! 

Wat ga je morgen doen? :D

Geen idee nog. Weinig als deze temperaturen zo blijven. 😭

Met dit warme weer kan het lastig zijn om in slaap te komen… Ben jij een “op tijd naar bed” type of een “hoe later, hoe beter” type?

Hoe later hoe beter, 100%. Ik slaap zelden voor 1:00. 😅 Veel pogingen gedaan maar het wil er niet in bij mij. Laat in de nacht is het altijd lekker rustig. De rest slaapt en niemand stoort je. Ik kan dan ongestoord lezen en heb dan even het gevoel alleen op de wereld te zijn. 
Soms wou ik dat ik meer een ochtendmens was, maar die rustige momenten s’avonds zijn me ook wat waard. 

Vraag: Wat is dé manier om koel te blijven? (vraag dit totaal niet uit eigenbelang). 

Reputatie 7
Badge +20

Vorige week een koelmat voor huisdieren gekocht, zo een met een soort zelfkoelende gel er is. Als hij niet meer koud is, moet hij even aan de kant gelegd worden en dan is hij een poosje later weer helemaal lekker koud! Eigenlijk gekocht voor de katten maar die snappen hem niet echt. Zelf maar op gaan zitten en dat werkt dus ook! En gisteren vele uren in ze volle zon moeten zitten op de TT baan en dan helpt een natte handdoek in je nek toch wel het beste 😃

 

Vandaag is het íéts minder warm dan de weken hiervoor, en later deze week wordt regen verwacht: ben jij daar blij om of zou je liever zien dat het zo heet zou blijven?

Reputatie 7
Badge +28

Nou @Maja_ , van mij mag het altijd ongeveer twintig graden zijn. We zijn net terug uit het hoge noorden (daar was het weer perfect) en ik vond het gisteren veel te warm in Nederland. 
 

Nieuwe vraag: 

Wat is jouw favoriete nummer (liedje) aller tijden? 

Reputatie 7

Er zijn zoveel liedjes, goede en slechte. En meer slechte dan goede vermoedelijk.

Als favoriete ga ik toch maar voor deze:

 

Volgende (vervolg)vraag:

Wat is je minst favoriete liedje? Daar hoeft dan geen linkje bij denk ik haha

Reageer