Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5456 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!

Toon eerste bericht

431 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Mijn vraag is..

Als je een ander beroep zou moeten kiezen dan het huidige wat zou je dan kiezen?

Tester op een beddenfabriek

Stel er breekt brand uit in je huis.
Wat ga je als eerste redden?
 

Ik zou dan mijn vriendin en de katten redden. 

Nieuwe vraag: 

Wat is jouw favoriete fruit om te eten? 

Stel er breekt brand uit in je huis.
Wat ga je als eerste redden?

Pa, mezelf en Billykuh het Kooikerhondje.

Bij mij is plotselinge doofheid geconstateerd enkele jaren geleden.

Wat zou jij erg missen als je iets mist?

Oh jee in de tijd dat ik een reactie gaf is er een nieuwe vraag.

Wat is jouw favoriete fruit om te eten? 

Banaan met slagroom en aardbeiensaus.

Nieuwe vraag heb ik al gesteld.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat zou jij erg missen als je iets mist?

Daar stel je een vraag. Ik ga toch voor zon en warm weer als ik nu zo naar buiten kijk. 

 

Wat is jouw favoriete stad in Europa?

Reputatie 7
Badge +21

Ik zou dan mijn vriendin en de katten redden. 

Nieuwe vraag: 

Wat is jouw favoriete fruit om te eten? 

Diepblauwe druiven

 

Vraag:
Wat zou je zeker -niet- redden als je huis brandt?
En dan bedoel ik niet je schoonmoeder 😜

Reputatie 7

Wat is jouw favoriete stad in Europa?

Favoriete stad, of meest bijzondere stad waar ik geweest ben in ieder geval: Pripyat.

 

De volgende vraag, in het verlengde daarvan:

Wat is jouw favoriete stad buiten Europa?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben niet veel buiten Europa geweest, dus ik moet kiezen tussen Chicago of Cape Town.

Chicago was ik als klein jongentje in 98 toen de Bulls de Play offs wonnen met met de legendary number 23!

Cape Town, was ik een jaar of 5 geleden. Hele relaxte stad, met natuurlijk de beroemde Tafelberg met uitzichten over de prachtige stranden van de stad. Ontzettend goede restaurants en een bruisend nachtleven. Echt een topstad. 

 

Als je een stad mocht kiezen waar je nog niet bent geweest? Welke 3 staan bovenaan je lijstje?

Reputatie 7
Badge +12

Als je een stad mocht kiezen waar je nog niet bent geweest? Welke 3 staan bovenaan je lijstje?

 

  • New York
  • Sydney
  • Antananarivo

Nieuwe vraag:

Wat is de meest tegenvallende plek waar je ooit bent geweest? Zo'n plek die iedereen fantastisch vindt maar waarvan je de hype zelf niet helemaal begreep?

 

Reputatie 7
Badge +19

Eiffeltoren in Parijs.

Nieuwe vraag:

Als je van nationaliteit moet wisselen, welke zou je dan kiezen? 

Reputatie 7
Badge +16

Ja… jeetje… Hier heb ik nog nooit over nagedacht… Ik kies dan de Bosnische nationaliteit, omdat ik eergisteren gedroomd heb dat ik een kindje uit Bosnië adopteerde!

Volgende vraag:
Het is bijna officieel weekend! Wat zijn jouw plannen voor dit weekend?

Reputatie 7
Badge +20

Het weekend is inmiddels alweer zo goed als voorbij dus ik kan nu achteraf aangeven dat ik vrijdag naar de bios ben geweest (Guardians of the Galaxy in 3D 👌🏼) en verder niet zo veel spannends eigenlijk

 

Gerelateerde vraag: Wat vind jij van 3D op je tv of in de bios? Van toegevoegde waarde of hoeft het van jou niet zo?

Reputatie 7
Badge +7

Onze huidige TV kan 3D aan, ook onze Blueray player kan 3D plaatjes afspelen, echter… in het begin lekker freubelen en uitproberen. Ergens in 2012 was er een ‘probeersel’ vanuit London Olympics, het was wel aardig, maar om nou te zeggen ‘dat is hét’, nee, het is het nét niet. De hele uitzending met een brilletje op, dat gaat ‘m niet worden! Voor mij i.i.g. geen toegevoegde waarde.

 

Brengt mij op een volgende vraag die ik eigenlijk al een tijdje wilde lanceren op het forum:

Hoe luisteren jullie tegenwoordig naar de radio?

Ikzelf luister via ‘Apple music’ (app) of via de app van de zender zelf (bijv. Soulshow Radio). In de auto nog goodold FM, of een podcastje. Thuis relaxed via dit apparaat: https://www.johnlewis.com/john-lewis-cello-hi-fi-music-system-with-dab-dab-fm-internet-radio-with-cd-player-wireless-connectivity/walnut/p3356211

Reputatie 7

Ik luister niet meer naar de radio, ik zoek iets op Spotify op en daar luister ik naar. 

 

Netflix, HBO Max, Amazon Prime, Disney+ en meer. Er is een hoop keuze tegenwoordig. Wat is jouw favoriete streamingdienst?

Reputatie 7
Badge +16

HBO Max en Netflix 🍿

 

Ik heb van de week gekeken naar The Social Dilemma. Ik vond het interessant en confronterend… Techbedrijven die zo een immense invloed (kunnen) hebben. 
 

Wat vind jij van ChatGTP: een chatbot met kunstmatige intelligentie? Heb je het bijv. al eens geprobeerd/ gebruikt? Misschien ook leuk om er een apart topic over te openen, bedenk ik mij net… 🤔

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat vind jij van ChatGTP: een chatbot met kunstmatige intelligentie? Heb je het bijv. al eens geprobeerd/ gebruikt? Misschien ook leuk om er een apart topic over te openen, bedenk ik mij net… 🤔

 

The Social Dilemma heb ik ook gekeken! Confronterend. 

Ik houd wat ChatGPT betreft ergens de hoop dat het nooit mensenwerk kan vervangen. De antwoorden die het genereert zijn erg generiek en dus niet persoonlijk of specifiek, maar wie weet hoe dat zich nog verder gaat ontwikkelen. Ik ben eerder bang voor bedrijven die meteen kansen zien om personeel te vervangen met ChatGPT en hoop dat dit uitblijft totdat er duidelijk is wat er met de chats gedaan wordt (privacy e.d.) en de risico's erg duidelijk uitgezocht worden. 

Hoop gedachtes, niet de plek ervoor hier, dus nieuw topic lijkt mij wel een leuke! Laat onze manager alleen niet meelezen. Zometeen brengt het hem nog op ideeën. 🙃


Nieuwe vraag: Hoe zou je de autobiografie van jouw leven noemen?

Reputatie 7
Badge +20

Wat een geweldige vraag. Die zet mij flink aan het denken. 

Maar ik zou zeggen:  Gewoon Bart. of moeten we Bert zeggen?

 

Wat is jouw favoriete chips?

Reputatie 7
Badge +19

Mijn favo chips is toch Ham-Kaas. En dan niet die van LAYS maar juist de budgetvariaties daar op. Met extra kaaspoeder. 


Huishouden is niet leuk, maar als je moest kiezen: Welk huishoudelijk karwei zou jij elke dag dan willen doen? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb 2m2 aan spiegel in de badkamer (een hele grote boven de wasbak en een spiegelkast van 1m2 aan de muur er naast) en wil die wel elke dag poetsen! Dat doe ik nu ook al haha, zodra er ook maar 1 spettertje opkomt maak ik ze schoon  ✨

 

Als jij een week kon ruilen met een ander persoon, wie zou je dan willen zijn en waarom? (mag ook een historisch figuur zijn!)

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou dan met iemand willen ruilen die bij een historische gebeurtenis aanwezig is geweest als notulist ofzo. Dus dat je dan niet de echte macht hebt gehad om een beslissing te maken, maar wel erbij bent geweest om het aan te aanschouwen las een soort fly on the wall. 

Nieuwe vraag:

Van wie hing er vroeger een poster in jouw slaapkamer aan de muur? 

 

Reputatie 7
Badge +28


Nieuwe vraag:

Van wie hing er vroeger een poster in jouw slaapkamer aan de muur? 

 

Kate Bush, een geweldige artiest en ze was ook mooi om te zien.

Nieuwe vraag :

Ga je dit weekend nog een gebakje eten?  

Reputatie 7
Badge +16

This woman's work 💖

Ik heb gisteren een vruchtenvlinder gehad, erg lekker! 


Afgelopen week stond het hier thuis in het teken van de Avondvierdaagse. Heb jij weleens meegedaan aan de Avondvierdaagse en werd er ook uit volle borst meegezongen?

Reputatie 7
Badge +11

Meermaals meegelopen, zowel door de bossen bij de avondvierdaagse van de camping waar ik praktisch ben opgegroeid tot hier in Nijmegen zelf. Mooie tijden maar komt niet in de buurt van de echte Vierdaagse die ik nog steeds niet heb mee gelopen, iets met festivalwerk tijdens de feesten waardoor ik al genoeg loop in zo'n week 😅

 

Het is Pinksteren, wat betekent deze feestdag voor jou?

Reputatie 7
Badge +19

Vroeger toen ik nog thuiswoonde, betekende dat naar de kerk net als elke andere zondag. Daarna altijd grote familie bijeenkomst bij 1 van mijn tantes of bij de opa en oma. Veel familie woonde destijds in de buurt. 


Nieuwe vraag:

Wat is volgens jou het mooiste gebouw in Nederland? 

 

Reputatie 7
Badge +11

Zonder twijfel de Kathedraal van Radio Kootwijk! Niet alleen een pareltje om naar te kijken, ook een gigantische geschiedenis!

 

Verder vind ik dit ook een prachtgebouw; het oude Canisius klooster in Nijmegen:

 

En als laatste vind ik de Gerbrandytoren stiekem ook wel heel erg mooi, vooral ook weer vanwege zijn rol in de geschiedenis maar ook omdat het best een strak staaltje techniek is voor begin jaren ‘60. Stiekem nog steeds verbaasd dat straalverbindingen destijds al ‘gewoon’ waren. Ben ook wel benieuwd naar de toekomst van deze toren. De enige reden dat de antenne er nog op zit is voor FM en dan nog DVB aan de top maar ik vermoed dat een hoogte van 400 meter voor DVB niet een vereiste is.

 

Om in hetzelfde straatje te blijven: wat vind je het lelijkste gebouw van Nederland?

Reputatie 7

NHendriks scbreef:

De enige reden dat de antenne er nog op zit is voor FM en dan nog DVB aan de top maar ik vermoed dat een hoogte van 400 meter voor DVB niet een vereiste is.

Een andere reden dat die antenne er nog op zit is natuurlijk om elk jaar weer de grootste kerstboom ter wereld te kunnen zijn.

 

Het lelijkste gebouw van Nederland is naar mijn persoonlijke mening het stadion van Ajax.

Zelfs het dak is lek. 😉

 

En om in dezelfde sfeer te blijven, wat vind je het grappigste gebouw van Nederland?

Reageer