Beantwoord

Wordt het niet eens tijd voor vaste klantenkorting?

  • 14 July 2022
  • 47 reacties
  • 740 keer bekeken

Reputatie 1

Het is weer raak deze week.

Al 4 keer door KPN gebeld om in aanmerking te komen voor een korting.

Tja elke keer weer vertellen dat ik GEEN mobiele telefoon heb en ook niet van plan ben er ooit een aan te schaffen.

De laatste keer wilde ik wel wat dieper op de zaak in gaan maar de verbinding werd verbroken (of het nu aan mij lag of de beller,  nadat ik zei dat ik nooit een mobiele telefoon zou aanschaffen laat ik in het midden)

Maar dat ik zo langzamerhand wel eens zou willen dat ik een vaste klantenkorting zou kunnen krijgen, en dat ze dat misschien eens bij “mijn status” zouden kunnen vermelden, hoeven ze me ook niet steeds lastig te vallen met aanbiedingen waar ik nooit iets aan zal hebben.

Heb al sinds 2001 een KPN abonnement (en daarvoor alleen telefoon) en ben nog nooit geswitcht .

Ik zeg elke keer dat ik door de KPN gebeld wordt dat ik wel eens vaste klantenkorting zou willen hebben, maar tot nu toe krijgen alleen switchers constant kortingen,  of je moet  meegaan met de digitale hype.  Maar trouwe klanten krijgen alleen een steeds hogere rekening,

 

Als antwoord krijg ik steeds , dat ik me bij het bel-me-niet-register moet melden, maar dan sta ik daar weer geregistreerd, en kan ik als ze bellen mijn wens niet doorgeven.

Ooit zou het kwartje toch eens moeten gaan vallen.

Hopeloos op de site van KPN naar een contact email adres van de KPN gezocht, maar helaas nergens te vinden…..regel je zaakjes via “mijn KPN”...Maar ook daar geen contact mogelijkheid.

Nou dan maar op het forum...

icon

Beste antwoord door Puh 19 July 2022, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 1

Nou, kijk daar heb ik zelfs nog niet eens aan gedacht

Klopt helemaal, volgens mij staat onze router inmiddels al meer dan 15 jaar in ons huis, als het niet meer is.

Doet het gewoon, dus ja waarom moet ik een ander.

Nieuwe Tv box werd verplicht, maar die stond ook al zeker meer dan 10 jaar te draaien (wanneer begon alles in 1?)

Reputatie 3
Badge

<knip>

Nu stappen er elk jaar weer duizenden mensen over omdat de Ziggo weer een aanbod heeft (of welke provider dan ook), klanten ben je dan kwijt…...komen ze na 2 jaar weer terug en voilà weer 6 maanden een lage rekening. En zo maar door……. Gaat toch werkelijk nergens meer over.

Ik heb helemaal geen zin om aan dat circus mee te doen, maar betaal me wel blauw

“Eenmalig” welkomstcadeau kunnen ze beter ”welkom-terug” cadeau noemen, over 2 jaar weer???

 

Er kleeft in mijn ogen een veel groter bezwaar aan het telkens wisselen van provider. Vaak gebruikt men huur apparatuur dat weer retour moet. Deze apparatuur wordt maar zelden opnieuw gebruikt maar gedemonteerd en gerecycled, dit uiteraard tegen extra kosten. Een provider heeft die kosten niet bij klanten die gewoon blijven en bij wie misschien eens in de 8 á 10 jaar apparatuur moet worden vervangen. Nog los van het financiële voordeel voor de provider brengt deze houding ook een flinke milieuwinst mee voor ons allemaal. De afvalberg wordt minder groot en het verbruik van kostbare grondstoffen minder.

Eigenlijk zouden nieuwe, regelmatig wisselende klanten geen korting moeten krijgen maar extra moeten betalen voor levering van (alweer) nieuwe apparatuur.      

 

Als KPN mij 40% korting geeft omdat ik mijn eigen router gebruik en alleen internet afneem blijf ik jaren klant. Maar het is bij KPN, en alle anderen, zo duur dat elk jaar wisselen veel scheelt in de portemonnee.

En waarom is het zo duur, om al die korting zoekers er van te kunnen betalen, zodat die lekker goedkoop jaarlijks overstappen.

En ja ik stap ook de laatste tijd veel over, kan na Telfort (de overgang eerst naar de KPN systemen en daarna geheel KPN) niet echt mijn draai vinden, dit in tegenstelling tot de aannemer, schilder en instalateur waar ik al ruim 25 jaar mee in zee ga en geen reden zie om te wisselen, ik ga op mijn gevoel af.

Reputatie 7
Badge +17

@GGPL-ALK ik snap je argument. Maar je reacties zijn niet on topic. Als je verder wilt praten over het omzetten van XS4ALL wil ik je vragen zelf een topic aan te maken. Je kan ook reageren in ons “XS4ALL klanten welkom” topic

@Puh voor zover ik lees in dit topic zou Hussel goedkoper voor je zijn. Dat zou betekenen dat je dezelfde producten en diensten blijft houden. Maar minder betaalt. Als je dit bevestigd wilt hebben vraag ik je je profiel in te vullen. Wel is het natuurlijk altijd sneller om even te bellen naar 0800-0402 en met de klantenservice te spreken. 

Verder moet ik bekennen dat ik zelf ook niet gek ben op veranderingen. Vooral als ik het gevoel heb dat het niks oplevert of er juist dingen tegen mijn zin veranderen. Maar laat dat je niet in de weg staan een verandering te doen die voordeel voor je oplevert. En nogmaals, als je wilt dat ik het voor je nakijk doe ik dat met plezier. 

Als laatste, wat betreft klantenkorting, dit proberen we zoveel mogelijk wel te doen. Iedereen die nieuw klant bij ons wordt krijgt een eenmalige aanbieding. Maar ook daarbuiten proberen we KPN klanten extra voordeel te geven. Voor vaste klanten hebben we regelmatig een nieuw KPN Kadootje. Dit varieert van kans op voetbalkaartjes tot toegang tot het Rijksmuseum. Klanten die wel mobiel bij ons afnemen krijgen iedere maand korting op de combinatie van vast en mobiel. Ook zijn we bezig met initiatieven waar je in het dagelijks leven minder van merkt. Door bijvoorbeeld te investeren in groen

Reputatie 1

Haha, vandaag voor de 5de keer door KPN gebeld

Vriendelijke jongeman aan de andere kant kon me niet helpen, maar ik zou teruggebeld worden door zijn supervisor.

Die heeft me op een heel prettige manier uitgelegd, dat het kwam omdat ik nog op een oud abonnement zat wat alles zo duur maakt, ondanks dat ik precies het zelfde zou  afnemen  wat me nu aangeboden wordt.

(Eerlijk gezegd dat ze me dat ook wel even wat eerder hadden kunnen melden. Gaf hij me gelijk in, want nu heb ik maanden (of in ieder geval vanaf het hele Hussel idee) veel te veel betaald.

Mijn zoon ook meteen even geregeld. Zat dus ook nog op een oud abonnement.

Bedankt dus voor het aanbod Bram, maar het is dus al geregeld.

 

Heb begrepen dat er veel meer mensen zijn zoals ik die graag een vaste-trouwe klantenkorting zouden willen, want er klagen dus wel meer mensen over. (ik sta dus niet alleen)

(Kan de KPN wel kadootjes aanbieden die me toch ook weer veel geld gaan kosten, want wat heb ik aan een gratis museum kaartje als ik daar ook nog met de trein naartoe moet, wat tegenwoordig al helemaal niet meer te betalen is) Ontgaat me trouwens ook, omdat ik maar zelden mijn webmail open waar alle KPN mededelingen in komen. Tja ben niet zo happig om alles maar digitaal te doen. Investeren in groen ben ik wel voor te porren, als mijn maandelijks rekening naar beneden kan. Is nu gelukkig ook zo, gaat me behoorlijk wat schelen als ik het zo bekijk, en er veranderd wezenlijk niets aan mijn abonnement…..(toch wel raar eigenlijk, zou dan toch voor vaste klanten meteen geregeld moeten worden...maar ja misschien is het me ook wel ontgaan.

Ik hoor dan iets nieuws…..Hussel en denk meteen neuh, doe ik niet aan mee. Maar dat het dan betekend dat ik veel te veel ga betalen waar iemand anders (met precies hetzelfde) dan minder voor betaald is me dan niet helder (gemaakt)

 

Nu nog even schriftelijke facturen regelen……

Want dat koppelen heb ik het niet zo op, wordt ook maar weer allemaal opgeslagen in ”de cloud” en daar wil ik zo weinig mogelijk in zitten...vooral  voor ons milieu. Zoals deze draad, zal tot in lengte der dagen bewaard blijven en waarvoor?

Is nergens voor nodig.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

en dat terwijl je een hekel aan verandering had 😉 niets is zo veranderlijk als de mens 😂

en die cloud komt ook nog wel een keer☁️

Reputatie 1

Heb ik ook, maar als ik nee had gezegd was ik gewoon een dief van mijn eigen portemonnee.

En technisch gezien verandert er voor mij helemaal niets.

Ben het trouwens nog steeds eens met je eerste commentaar hoor.

 

Cloud zal ik echt nooit aan mee doen (voor zover ik daar zelf nog iets over te zeggen heb), met het mes op de keel dan….

Zouden we als mensheid ook een einde aan moeten maken. Wie wil er nou in godsnaam dat alles wat je zegt, schrijft, post of wat dan ook, voor de eeuwigheid bewaard blijft, en dan ook nog eens niet in je eigen handen, met alle energie- en milieu schade die het oplevert.

Reputatie 7
Badge +7

we gaan een beetje offropic, maar de cloud is vele malen energie zuiniger dan opslag op een lokale ongeving. en waar dat eeuwig vandaan komt snap ik ook niet helemaal.

en had je het mes op de keel toen je hier je vraag stelde? of als je bankiert? 

De cloud is inderdaad zuiniger dan het thuis bewaren, maar op milieu gebied is papier helemaal de verkeerde kant op, boom kappen, papier van maken, inkt maken plus een printer, papier beprinten, alles in een.envelop stoppen, frankeren en.met auto’s vervoeren en misschien het laatste stukje met de fiets., Doe mij maar digitaal.😉

Reputatie 1

Je gaat me toch niet vertellen dat al die datacentra die zo’n beetje 1/3 van onze (groene) energie kosten opslokken zuiniger zijn dan bestanden opslaan op je eigen PC of schijfje/usb stick?

En wat heeft bankieren hier nou mee te maken………..F.y.i. dat doe ik niet online

Reputatie 7
Badge +7

bankieren gebeurt in de cloud, of je nou online bankiert of via een papiertje. ook draait alles van kpn in de cloud, incl alles van je gloednieuwe hussel abo 😉. en helaas slaat niet iedereen z’n data op en usb stick, en als dat wel zo zou zijn, hebben we een mega elektronsche afvalberg. cloud verwerking en opslag is echt vele malen duurzamer.  

Reputatie 1

Shit, heb me en passant ook nog beroofd van een illusie...

Dat alles wat ik regel met mijn bank gewoon daar blijft en niet ergens op het internet verzeilt raakt, en veilig voor eventuele pottenkijkers.

 

Hoeft natuurlijk helemaal geen elektronische afval berg te worden .

Bij een usb stick ben je vrij om dingen te verwijderen die je niet meer nodig hebt. Heb er maar een paar en daar doe ik al jaren mee. Alles wat in de cloud wordt opgeslagen...(in dit geval dus zonder mijn medeweten) heb je geen controle meer over

Reputatie 7
Badge +28

Shit, heb me en passant ook nog beroofd van een illusie...

 

Lekker @Puh    😉

Reputatie 7
Badge +7

---

Alles wat in de cloud wordt opgeslagen...(in dit geval dus zonder mijn medeweten) heb je geen controle meer over

@Puh Ieder moet zijn eigen keuzes maken vind ik, maar bedoel je dat je met een usb-stick wel altijd de controle hebt? Ik heb de afgelopen jaren verschillende nieuwsberichten voorbij zien komen die gingen over verloren usb-sticks. Usb-sticks van defensiemedewerkers, ziekenhuismedewerkers en IT-medewerkers… Dus of usb-sticks nu een gecontroleerd en veilig opslagmedium zijn betwijfel ik persoonlijk.

Maar nogmaals, ieder zijn eigen keuze.

Reputatie 7
Badge +17

@Puh blij dat je er met de klantenservice uit bent gekomen. 🙂 Ik zal het topic voor je sluiten. 

Reputatie 1

Bedankt, en graag, want de reacties beginnen nu wel een hoog social media karakter te krijgen met de nodige onderbroekenlol. erg leuk hoor…...not

 

Ben er nog niet helemaal uit, want het lijkt wel alsof ik nu door de KPN beschouwd wordt als een nieuwe klant, maar dat regel ik wel in de KPN winkel, na contact met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +17

@Puh het is en blijft een openbaar forum. Iedereen mag hier reageren. Sommige vaste forumgebruikers zien bepaalde vragen vaker en kunnen daarom lollig reageren. Ook dat mag. Mits iedereen zich blijft houden aan de forumregels

Zolang het allemaal op een vriendelijke manier gaat mag dat. Als iemand, wie dan ook, gericht wordt aangevallen mag je er op rekenen dat er ingegrepen wordt door mij of een andere moderator. 

 

Verder is het zo dat als je opnieuw een tijdelijke korting krijgt dat je daarbij ook een nieuw jaarcontract krijgt. Ik wil je in ieder geval aanraden alle bevestigingen altijd te lezen. De algemene voorwaarden hoef je niet iedere keer opnieuw te lezen. Maar kijk altijd goed naar de voorwaarden van het nieuwe pakket. Je hebt ten alle tijde 14 dagen de tijd om hierop te reageren en eventueel te annuleren. Je bent dan geen “nieuwe klant” maar je hebt dus wel opnieuw de belofte gedaan een jaar bij ons diensten af te nemen. Waarvan een bepaalde periode met korting. 

 

Reputatie 1

Bedankt, voor de verduidelijking. Ik ben niet van plan over te stappen, dus dat zit wel goed.

(het “grapje” viel bij mij in ieder geval niet in goede aarde, hou daar gewoon niet van, en “lekker puh roepen vind ik niet bepaald vriendelijk)

Na mijn eerste contact met KPN (de supervisor in dit geval) kreeg ik een overzicht dat ik aansluitkosten van 25 euro moest betalen, dat ging mij dus iets te ver en dacht dat ik als nieuwe klant werd gezien, maar dat is bij contact met de klantenservice recht gezet.

Toen kreeg ik een bericht dat ze mijn vaste telefoon gingen stopzetten.

Nou, dat was dus hélemaal niet de bedoeling, en ben toen maar naar de KPN winkel gegaan, en duidelijk uitgelegd wat ik wilde en wat niet.

Dat is nu geregeld, het pakket klopt nu. (heb jaren sowieso teveel betaald voor een down/upload snelheid die op mijn adres helemaal niet gerealiseerd wordt, hoe dat nu kan ben ik nog niet helemaal uit, voor zo ver ik weet heb ik daar nooit iets over laten aanpassen…..Heb nog adsl (standaard volgens mij en ik betaalde voor 100 Mb, maar krijg maar 32, dus 50 is meer dan genoeg), en werkt voor mij al jaren goed genoeg.

Reputatie 7
Badge +24

 

heb jaren sowieso teveel betaald voor een down/upload snelheid die op mijn adres helemaal niet gerealiseerd wordt, hoe dat nu kan ben ik nog niet helemaal uit, voor zo ver ik weet heb ik daar nooit iets over laten aanpassen…..Heb nog adsl (standaard volgens mij en ik betaalde voor 100 Mb, maar krijg maar 32, dus 50 is meer dan genoeg), en werkt voor mij al jaren goed genoeg.

Heeft u misschien 2 tv ontvangers? En opnemen erbij?

Bij de oude abonnementen heb je "Instap" voor 50 mbit en "Standaard" voor 100 mbit. Bij Instap zit maar 1 tv ontvanger en geen opnemen. Bij Standaard zitten 2 tv ontvangers en opnemen. 

Voor een 2de tv ontvanger en opnemen moet bij een Instap abonnement € 9,99 extra betaald worden. Dan is de totale prijs (zo goed als) gelijk aan die van het Standaard abonnement. 

Reputatie 1

geen flauw  idee

heb altijd 1 kastje gehad, pluspakket (zit opnemen bij in) , vaste telefoon, en internet.

sinds enige tijd ook een tweede kastje erbij.  5,- per maand dacht ik

 

Maar het is  nu toch niet zo dat nu ik op 50 mb ga zitten niks meer kan opnemen?

stond nl niet in de overeenkomst

extra’ s
Vast telefoonnummer € 2,00
Pluspakket €6,99
Opnemen Pakket €0,00
Extra tv-ontvanger €5,00
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger €10,00
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) €0,00
Reputatie 7
Badge +17

@Puh opnemen gaat via het Opnemen pakket. Zolang die aan staat kan je opnemen. Ongeacht de snelheid van je pakket. Wat @Nick83 bedoelt is dat je bij de oude pakketten opnemen niet gratis kreeg bij de goedkopere pakketten. Dan moest je die los aanschaffen.

In je overzicht zie ik keurig het opnemen pakket staan. Dus is dit bij je nieuwe pakket inbegrepen. 

Reputatie 3

hier vragen zelf toch om :) moeten ze maar vaste klanten korting geven .

tv neem ik toch niet af . dat kijken we op een andere manier :)

 

puur internet dus dat maakt niet veel uit of je bij ziggo of kpn zit 

 

 

ik stap ook regelmatig over anders laat je geld liggen