Beantwoord

3 digitenne kastjes waarvan 1 niet werkt

  • 18 December 2021
  • 20 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 1

Cas nr 4637-655-025-0 deze digitenne kast werkt niet! Kan iemand hem activeren a.u.b?

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 December 2021, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Welkom terug @N.W ,

Dezelfde ontvanger dus als negen maanden geleden. Het is nu al laat, maar zet de ontvanger aan op NPO 1. De TV kan gewoon uitblijven. 
 

Ik verwacht dat een moderator morgenochtend een activatiesignaal verstuurt. Maar misschien heb je geluk en lukt het vanavond nog….

Reputatie 1

Ok wacht ik even af dank je

Reputatie 7
Badge +28

Zet wel de ontvanger alvast aan op NPO 1. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @N.W, ik heb Digitenne even een slinger gegeven. Deze moet weer werken. 

Reputatie 1

Hoi @N.W, ik heb Digitenne even een slinger gegeven. Deze moet weer werken. 

Hoi Bart heb ook nog eens even naar kastje nr 2 gekeken deze werkt ook niet meer casnr 4637-656-518-3 zou je deze ook even weer kunnen activeren ,bedankt alvast p.s de derde werkte wel gewoon.

Reputatie 1

Sorry Bart allebei aan maar geen signaal .

Reputatie 7
Badge +28

@N.W ,

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou in Landgraaf is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet je ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Reputatie 1

Hoi Noordzee dit had ik al geprobeerd ,maar helaas nig niks 

Reputatie 1

@N.W ,

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou in Landgraaf is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet je ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Hoi Noordzee ,heb jou methode ook al geprobeerd maar helaas geen respons op beide kastjes ,ben eens benieuwd naar andere oplossing,nooit eigenlijk problemen gehad,maar nu helaas ,het werkt niet.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @N.W ,

Heb je wel gewoon beeld op de NPO-zenders?

Gewoon dan de ontvangers op NPO 1 laten staan. De activatie kan even duren. Het is niet zo dat de ontvanger meteen werkt….. 

Hoi @N.W, ik heb Digitenne even een slinger gegeven. Deze moet weer werken. 

Hoi Bart heb ook nog eens even naar kastje nr 2 gekeken deze werkt ook niet meer casnr 4637-656-518-3 zou je deze ook even weer kunnen activeren ,bedankt alvast p.s de derde werkte wel gewoon.

 

Maar het is denk ik wel handig al een moderator de beide kastjes nogmaals activeert.  

@Bart_Z  ? 

 

 

Reputatie 1

Hoi @N.W ,

Heb je wel gewoon beeld op de NPO-zenders?

Gewoon dan de ontvangers op NPO 1 laten staan. De activatie kan even duren. Het is niet zo dat de ontvanger meteen werkt….. 

Hoi @N.W, ik heb Digitenne even een slinger gegeven. Deze moet weer werken. 

Hoi Bart heb ook nog eens even naar kastje nr 2 gekeken deze werkt ook niet meer casnr 4637-656-518-3 zou je deze ook even weer kunnen activeren ,bedankt alvast p.s de derde werkte wel gewoon.

 

Maar het is denk ik wel handig al een moderator de beide kastjes nogmaals activeert.  

@Bart_Z  ? 

 

 

Ja heb wel de npo zenders en ja ze staan op npo 1 aan dus wacht ik nog maar eens af.

Reputatie 1

Ik lees dat de online service dienst van kpn 24 u geopend zou zijn voor storingen e.d ,begrijp alleen niet waarom het zolang moet duren om deze kastjes te activeren .kan mij dit iemand uitleggen!

 

Reputatie 7
Badge +15

@N.W Ik heb beide ontvangers nog een zetje gegeven. Zou je kunnen laten weten of het nu met de ontvangers lukt? 

Reputatie 1

Hoi Rutger ,alleen de 4637-655-025-0 doet het nu nog niet.

Reputatie 7
Badge +28

Er zit voortgang in. Check even nauwkeurig of het CAS-ID-Nummer helemaal juist is opgegeven door jou. Want anders lukt de activatie nooit. 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Heb hem maar even gefotografeerd 

Reputatie 7
Badge +15

@N.W Ik heb ook deze ontvanger nog een zetje gegeven, werkt deze ondertussen ook?

Reputatie 1

Volgens mij moest je hier met een hamer op meppen,haha ja hij doet het ook.thnx.

Reputatie 7
Badge +28

Eind goed, al goed…. :thumbsup_tone4: Â