Beantwoord

3 x digitenne modem , 1 wil niet...

  • 3 February 2019
  • 11 reacties
  • 161 keer bekeken

Wat doe ik fout?

Ik heb 3 digitenne modems ZXV7200 besteld en ontvangen.
2 zijn na aanzetten en instellen en de wachttijd in acht te nemen netjes actief geworden.
Het 3e kastje ziet wel alle kanalen maar zegt dat het basis-abonnement niet actief is.
Uit en aanzetten, fabrieksinstellingen etc. zijn al uitgetest maar het 3e kastje blijft inactief op alle andere kanalen dan NPO 1,2 en 3

Verder nog mogelijkheden die ikzelf kan uitproberen?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 February 2019, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marion.J,

Volgens mij doe jij niets fout. Zet even het CAS-ID nummer van jouw ontvanger welke niet werkt in jouw profiel in het vakje opmerkingen. Ik ga er vanuit dat je jouw adres en klantnummer daar al gevuld hebt. (Kan ik niet zien...)

Een moderator komt hier vanzelf langs en die kan dan jouw ontvanger activeren.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Marion.J, welkom! Ik heb nog een beetje moeite met het vinden van je ontvanger! Heb je deze aangevraagd op het adres wat je ingevuld hebt in je profiel of op een ander adres? Mocht dat een ander adres zijn, wil je die dan in een privébericht naar mij sturen?
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor je privébericht! Ik zie dat de ontvangers nog niet geregistreerd zijn in het systeem. Dit gebeurt de 7e. Dan kan ik ook pas kijken waarom de derde ontvanger niet werkt! Wil je donderdag even laten weten of de derde het nog steeds niet doet? Dan ga ik er voor je achteraan.
Hallo,

Update:

Het abonnement zou ingaan op 7 februari zoals ik begrepen heb van Marcia maar er is in de status van de kastjes tot nu nog niets veranderd.

Mijn KPN account laat nu wel de gegevens zien inclusief mijn adres welke nog niet eerder zichtbaar was.
Er is dus wel iets gebeurd op de achtergrond.

Echter kastje nummer 3 geeft nog steeds de melding van niet geactiveerd,
Staat ondertussen al weer de 2e avond aan te wachten op activatie.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je je weer meldt! Ik zocht je gegevens op en kreeg meteen de melding dat er iets niet goed is gegaan met het activeren van de ontvanger. Daarom heb ik een ticket voor je aangemaakt en dit wordt binnen 3 werkdagen opgepakt en verwerkt. Mochten er vanuit ons nog vragen of opmerkingen zijn, kan het zijn dat je gebeld wordt. Ik heb hiervoor het 06-nummer dat je in je forumprofiel aangegeven hebt, gebruikt. Hopelijk kan je er snel gebruik van maken! Excuses voor het ongemak.
hallo Marcia,

Dank je voor het aanmaken van de ticket.

Ondertussen heb ik de abonnementsstatus van de 3 kastjes bekeken en er is nu nog maar 1 met de status basisabonnement JA
Kastje 2 heeft nu ook abonnement status NEE
Ik heb gekeken naar de firmwareversie en dat is versie 28. Deze heb ik laten bijwerken op kastje 1 en 2 naar versie 32.
Dit mocht niet baten want kastje 2 kreeg niet meer de geactiveerde abonnementsstatus terug.
Kastje nummer 3 welke nog nooit geactiveerd is geweest weigert de nieuwe softwareversie in te laden...

Is deze informatie (indien van belang) nog aan te vullen in jouw aangemaakte ticket?.

Overigens is ondertussende pagina in -Mijn KPN- geheel met de juiste gegevens bijgewerkt.

Groetjes,

Marion.
Reputatie 7
Badge +30
Wil je me in een privébericht het CAS ID van de tweede ontvanger sturen? Dan kijk ik daar ook even naar!
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! De tweede ontvanger is goed gekoppeld, dus ik verwacht dat deze het gewoon blijft doen. Mocht dat toch niet zo zijn, stuur me gerust weer een berichtje.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie inmiddels drie aangemelde ontvangers, klopt het dat alles nu is opgelost? Mochten we nu, of in de toekomst, nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.
Hallo,

Gisteravond de ontvangers aangesloten (de 3e dag na het aanmelden van de call door Marcia) en de 3e ontvanger welke niet wilde updaten en de betaalzenders niet liet zien ging na enige wachttijd netjes zijn taak doen...
Alle 3 zenders daarna gemakkelijk en geheel automatisch ingesteld op de nieuwe DBVT-2 standaard.
Iedereen tevreden.

Na een slechte start, maar met goede hulp van Marcia is alles dan uiteindelijk na 10 dagen toch nog goed gekomen.

Met het afschrijven van de factuur had KPN minder moeilijkheden, dat ging in 1 keer goed.😉

de call kan gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn dat het nu toch opgelost is! Ik wens je veel plezier van je ontvangers en je weet me te vinden als je nog eens ergens tegenaan loopt 😉.