Beantwoord

Alleen maar radiozenders

  • 8 September 2023
  • 20 reacties
  • 155 keer bekeken

Reputatie 2

IK heb sinds een paar dagen de insteekkaart in huis. Vanaf vandaag zou deze geactiveerd zijn.

Na installatie werkt de insteekkaart, echter ik krijg alleen maar radiozenders. De zenders beginnen bij 101.

KPN heeft de kaart opnieuw geactiveerd. Wat het signaal betreft heb ik 100%.

 

Wat is hier mis?

icon

Beste antwoord door PeterG 8 September 2023, 12:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @pipertje ,

Heb je zenders gezocht via het menu van jouw TV? 
 

Druk dan gewoon eens op de knop 1. Dan krijg je normaal gesproken NPO1. 
 

Sommige TV’s hebben een knop TV/radio. Daar zou het ook aan kunnen liggen. Is afhankelijk van jouw TV. 

De afgelopen dagen kon je er ook al mee kijken. Werkte het eerst wel?

De npo zenders, tv en radio, werken sowieso. Die hebben geen module nodig.

Heb je de radio zenders vanaf 107 wel?

En sommige televisies hebben een knopje wat je moet indrukken om te wisselen tussen radio en tv zenders. 

Reputatie 2

Ja, ik heb zenders gezocht. De teller TV blijft in het menu op 0 staan. De zenders beginnen bij 101. Als ik op 1 druk springt hij toch naar 101.  Het radiosignaal is 100%

Ik ben in het bezit van een Panasonic TV van het type TX_24FSW504. Volgens KPN is deze geschikt voor de insteekkaart.

Reputatie 2

Dat ik de afgelopen dagen kon kijken klopt. Maar dit ging via het aparte kastje aangesloten met HDMI op de TV.

Zou je even het merk en type van je tv willen geven. Ik heb het ernstige vermoeden dat de tv helemaal niet geschikt is voor het uitzend systeem DVB-T2 HEVC. De tv moet niet ouder zijn dan uit 2020 bijvoorbeeld. 

Nota bene 

Via het boxje zou je nu wel de tv zenders van de npo moeten kunnen krijgen. 

Geen andere mogelijkheid om tv te kijken?

Reputatie 7
Badge +28

Vreemd, de TV is inderdaad geschikt. 
 

Je zou de NPO-zenders zelfs zonder insteekkaart moeten kunnen ontvangen. Voor de duidelijkheid: dat gaat wel via het menu tV-kijken, dus niet via HDMI 1 of zoiets. 
 

In een eerder topic heb ik jou een nieuwe antennekabel aanbevolen. Heb je die al in huis? 
 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/?soPos=1349

In een ander topic van vandaag bleek dat ook de oplossing. 

Probeer de antenne uit in verschillende richtingen. Dan wel weer opnieuw zenders zoeken. 
 

 

En nog een belangrijke vraag: Heb je de powerinserter aangesloten? 

Die is als het goed is, meegeleverd met de insteekkaart. 

Je zit gelukkig niet helemaal zonder tv. Ik zie ook nog de Arris VIP2952. 

Dan kun je ook mobiel kijken op de smartphone. Kpn itv app. 

Reputatie 7
Badge +28

Zijn TV is in orde, Peter. (Hij gebruikt Digitenne op de camping...) 

 

Maar ik vraag mij af of de powerinserter is aangesloten? Want anders gaat het nooit goed werken. 

Goeie Noordzee. 

Heb je dit ook aangesloten pipertje?

 

Reputatie 7
Badge +28

Vreemd, de TV is inderdaad geschikt. 
 

Je zou de NPO-zenders zelfs zonder insteekkaart moeten kunnen ontvangen. Voor de duidelijkheid: dat gaat wel via het menu tV-kijken, dus niet via HDMI 1 of zoiets. 
 

In een eerder topic heb ik jou een nieuwe antennekabel aanbevolen. Heb je die al in huis? 
 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/?soPos=1349

In een ander topic van vandaag bleek dat ook de oplossing. 

Probeer de antenne uit in verschillende richtingen. Dan wel weer opnieuw zenders zoeken. 
 

 

En nog een belangrijke vraag: Heb je de powerinserter aangesloten? 

Die is als het goed is, meegeleverd met de insteekkaart. 

@pipertje 

Even de vragen herhalen:

Heb je jouw oude kabel al vervangen? : 

En heb je de powerinserter aangesloten?: 

 

Als je beide dingen hebt uitgevoerd, dan moet alles goed werken na het opnieuw zenders zoeken in jouw TV.

 

Lampje op antenne brandt? (bij de aansluiting van de kabel)

Reputatie 2

kabel vervangen, usb kabel gebruikt en het lampje brand op de antenne. Als ik dit niet goed gedaan zou hebben werkt er helemaal niks. Nu heb ik 44 radiozenders en 0 TV zenders.

Reputatie 2

Ik ben in het bezit van een Panasonic TV van het type TX_24FSW504.

Ik ben in het bezit van een Panasonic TV van het type TX_24FSW504.

Tot mijn stomme verbazing blijkt dit een HDready televisie te zijn. Tweakers. En is ie uit 2018. Begin toch sterk te twijfelen of ie wel terecht in de lijst staat.

Helaas vermelden de specificaties alleen DVB-T2. Als ie dus geen HEVC ondersteund maar H.264 dan klopt het volledig dat je alleen radiozenders krijgt. En ik vrees dat dat aan de hand is.

Hij ondersteunt wel HEVC maar niet op de tuner! Alleen op de mediaspeler, het smart gedeelte dus. De tuner beschikt alleen over H.264 en daardoor krijg je wel de radiozenders. Maar dus niet de tv zenders want die herkent ie niet.

Ondanks de vermelding bij digitenne.kpn.com is deze tv echt niet geschikt.

De makers van de lijst hebben de specificaties niet juist geïnterpreteerd.

Terug naar ontvanger dus…. (werkt altijd met élke tv 😉🙂)

Reputatie 2

Een antwoord waar ik wat aan heb. Dank je wel!

Ik ga het kastje weer gebruiken. Maar kan ik nu de insteekkaart gewoon terug sturen? En blijft mijn huidige kastje wel actief?

. . . Als ie dus geen HEVC ondersteund maar H.264 dan klopt het volledig dat je alleen radiozenders krijgt.

Of wel geluid en geen beeld ?
Of is de TV zo “slim” da-tie bij geen beeld ook het geluid onderdrukt.
Bij mijn DVB-T2 (niet-KPN) ontvanger krijg ik geen beeld, wel geluid.

( en kan ik het beeld wel op een computer bekijken, maar dat ter zijde )

 

Ik ga het kastje weer gebruiken. Maar kan ik nu de insteekkaart gewoon terug sturen? En blijft mijn huidige kastje wel actief?

Heb je via de klantenservice het kastje geruild voor de module dan wordt het kastje inactief.

Als je de klantenservice belt met bovenstaande verhaal (tv dus niet geschikt) dan kunnen ze hopelijk de module nog weer uit je abonnement halen (inactief maken) en het kastje wat je nog hebt (cas nummer) weer toevoegen.

In het “ergste” geval moet er administratief een nieuw kastje gestuurd.

De insteekkaart kan je niet 'gewoon’ terugsturen en het kastje niet 'gewoon’ weer gebruiken. Om het administratief weer te laten werken zul je echt even het best bellen. Hopelijk kunnen ze je huidige kastje (het cas nummer) gewoon weer toevoegen aan je abonnement.

 

Kees,

Elke tuner / tv reageert weer anders op zenders in combinatie met alleen een tuner voor H.264, @KeesYagi . De een zal bij tv zenders wel geluid geven, de ander niet. En sommige, zoals van pipertje, geven de tv-zenders dus helemaal niet.

Reputatie 2

Pfff, het valt niet mee om het goed te verwoorden.

PeterG, ik heb alleen radiozenders en geen TV zenders. Als ik geen TV zenders heb dan heb ik ook geen geluid van de TV zenders toch?

Het geluid wordt niet onderdrukt want als ik een radiozender aan heb staan dan schakelt de scherm na een ingestelde tijd uit. Bij mij is dat 10 sec. In de lijst staan ook alleen maar radio zenders, 44 stuks.

Zoals hierboven eerder aangegeven ligt het aan mijn TV. Dus ik ben weer veroordeeld naar zo'n kastje.

In de caravan is het een sta in de weg maar hier vind ik wel weer een oplossing voor.

Ik heb contact gehad met 0800-0402. Ik krijg inderdaad een nieuw kastje opgestuurd. Het CAS nummer kan niet opnieuw toegevoegd worden. Tijdens het gesprek was mijn oude kastje ineens ook niet meer actief. Ik had alleen nog NPO1,2 en 3. De insteekkaart kan ik terugsturen.

Tijdens het gesprek was mijn oude kastje ineens ook niet meer actief. Ik had alleen nog NPO1,2 en 3. De insteekkaart kan ik terugsturen.

Mooi. Dan gaat het goed komen. 

Hoe jou tv met alleen H.264 met de tv zenders met HEVC overweg gaat doet nu niet meer ter zake. 

. .  Als ik geen TV zenders heb dan heb ik ook geen geluid van de TV zenders toch?

Dat hoeft niet, kan wel, net hoe de TV / ontvanger werkt.

== einde hier over ==

Zoals hierboven eerder aangegeven ligt het aan mijn TV. Dus ik ben weer veroordeeld naar zo'n kastje.

In de caravan is het een sta in de weg maar hier vind ik wel weer een oplossing voor.

Of een andere TV kopen . . . .

De oude weer verkopen of elders nuttig maken.

‘tis maar een idee, de losse kastjes geven ook vaak ontvangst problemen, afgaande op wat ik hier lees.