Beantwoord

Alleen NPO 1, 2 en 3 bij Digitenne

  • 26 September 2020
  • 15 reacties
  • 170 keer bekeken

Hallo, we hebben na enige tijd de digitenne weer in gebruik. Alleen is deze nu beperkt tot NPO 1 t/m 3. Andere zenders geven de melding dat het abonnement hier geen recht op geeft (?).  Is er iets veranderd m.b.t. Digitenne?

m.vr.gr. Digibeetjes

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Natasja 6 October 2020, 20:51

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Digibeetjes 

Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

LET OP!! Je kunt dit probleem NIET zelf oplossen

In dit topic helpen we je een handje :wink:

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

Goedenavond,

ik heb mijn forumprofiel aangevuld met klantgegevens en CAS nummer. Zou u een activatiesignaal kunnen sturen zodat de digitenne ontvanger weer alle zenders kan ontvangen? Bij voorbaat mijn dank. 
mvg. Digibeetjes

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Digibeetjes. Van harte welkom hier. Ik heb de CAS-ID geactiveerd. Kun je laten weten of je nu alle zenders weer ontvangt? 

Goedenavond,

helaas werkt het nog niet. Gisteravond ruim een uur de digitenne op Rtl4 gezet maar bleef de melding geven dat er geen abonnement was. Deze avond nogmaals geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat. Ik heb nogmaals gecontroleerd of ik het CAS nummer goed heb overgenomen in het profiel. Dit was het geval. Wat zou ik verder kunnen doen?

mvg. Digibeetjes

Reputatie 7
Badge +28

@Digibeetjes @Natasja 

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Reputatie 6
Badge +9

 Hebben bovenstaande stappen gewerkt, @Digibeetjes? Als je met het advies van @Noordzee ook niet alle zenders ontvangt, kun je dan nog aan me doorgeven welke foutcode je precies krijgt?

Ik heb de beschreven handelingen uitgevoerd waarna een aantal tv kanalenen radio kanalen zijn gevonden. Helaas kwam daarna direct weer de foutmelding “Foutcode: E016-0”. Behoudens  npo 1 tm 3, die werken nog steeds. 
mvg. Digibeetjes

Reputatie 7
Badge +28

@Digibeetjes

Weet je zeker dat het CAS-ID-nummer in jouw profiel juist is? 

Laat na het handmatig zoeken op RF-kanaal 44 de ontvanger staan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb de beschreven handelingen uitgevoerd waarna een aantal tv kanalenen radio kanalen zijn gevonden. Helaas kwam daarna direct weer de foutmelding “Foutcode: E016-0”. Behoudens  npo 1 tm 3, die werken nog steeds. 
mvg. Digibeetjes


Dat is erg bijzonder. Ik heb nu opnieuw de ontvanger geactiveerd. Het CAS-ID in je profiel klopt en als ik de status bekijk, geeft deze ook gewoon ‘OK’ aan. Je zou dus gewoon alle zenders moeten ontvangen. Wil je nog eens kijken naar het advies van @Noordzee?

Reputatie 7
Badge +28

@Digibeetjes 

Heb je dan nu wel beeld op alle zenders ? 

Nog steeds geen beeld op de andere zenders. Foutcode blijft E016-0. CAS nummer nog een gecontroleerd, dat klopt. Dit gaat niet werken. Digitenne unit omruilen?

Reputatie 6
Badge +9

Nog steeds geen beeld op de andere zenders. Foutcode blijft E016-0. CAS nummer nog een gecontroleerd, dat klopt. Dit gaat niet werken. Digitenne unit omruilen?


Ik heb nu inderdaad een nieuwe Digitenne tuner voor je aangevraagd, @Digibeetjes. De details van de omruiling heb ik in een privébericht met je gedeeld. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Digibeetjes. Heb je de tuner inmiddels omgeruild en geïnstalleerd? Ik ben even benieuwd of je nu wel alle zenders ontvangt. Kun je dat nog laten weten? 

Goedemorgen!

ja, het werkt helemaal goed! Dank voor de hulp en de service! 
mvg. Digibeetjes

Reputatie 6
Badge +9

Goedemorgen!

ja, het werkt helemaal goed! Dank voor de hulp en de service! 
mvg. Digibeetjes


Fijn om te lezen dat het is opgelost, @Digibeetjes:smile:

Reageer