Beantwoord

Antenne digitenne

  • 9 May 2019
  • 23 reacties
  • 457 keer bekeken

Ik ben mantelzorger voor mw. Francois, ********, ***** Oss.
Ze heeft een tijdje geleden een nieuw kastje ontvangen voor digitenne.
Nu past het stekkertje van haar oude antenne niet goed op dat kastje, waardoor het signaal nog al eens wegvalt.
Is daar iets aan te doen?

Bij voorbaat dank.

Wilfried de Waele

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 20 May 2019, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +16
hallo @wilfr , welkom!

Dat is vreemd, want de coax stekkertjes zijn allemaal gelijk.
De onderste (mannetje) moet in de tuner, als deze eruit ziet als de bovenste (vrouwtje) dan past dit niet.
Het kan ook zijn dat de oude stekker wat verbogen is, misschien kan je daar nog wat aan doen?
En anders zal er een nieuwe stekker gemonteerd moeten worden, deze kan je zo bij de doe-het-zelf zaak of elektronica winkel halen.

Reputatie 7
Badge +28
@wilfr

Of misschien kan KPN haar een nieuwe antenne opsturen? Want dat is vaak geen overbodige luxe met de nieuwe ontvanger. Lijkt me beter dan dat zij zelf een nieuwe stekker gaat monteren. Dat lukt niet iedereen.

Een moderator wil jouw client vast wel daaraan helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer van jouw client? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Beste Noordzee,

ik heb een profiel voor haar aangemaakt

met vriendelijke groet

wilfr
Reputatie 7
Badge +28
Top 👌🏼

Er komt hier nu vanzelf een moderator langs om haar te helpen.
dank je wel
Reputatie 7
Badge +30
Beste @wilfr, welkom! Ik heb een nieuwe besteld! Deze zal mevrouw binnen twee werkdagen per post ontvangen. Hopelijk is het daarmee dan verholpen 🙂.
Heel erg bedankt. Mede namens mevrouw F.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem! Mocht het toch niet opgelost zijn, laat het gerust weten. Dan gaan we verder voor jullie kijken.
Reputatie 7
Badge +28
Als de nieuwe antenne ontvangen is, dan de volgende procedure uitvoeren:

1/ Stroom er volledig af.
2/ Oude antenne eruit.
3/ Nieuwe antenne aansluiten
4/ Ontvanger weer aan de stroom aansluiten
5/ Teruggaan in het menu naar de fabrieksinstellingen.
6/ Opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Als het goed is, werkt daarna alles weer als vanouds.
Reputatie 7
Badge +28
@wilfr

Heeft mevrouw alweer goede ontvangst van Digitenne?
Mevrouw is nu een paar dagen op vakantie.
als ze terug is zal ik e.e.a. installeren.

dank voor de zorg

wilfr
Reputatie 7
Badge +28
@wilfr

Graag gedaan. Laat je nog even weten of de installatie gelukt is?
Na haar vakantie zat in de envelop van KPN alleen een verlengkabel.
Ik heb deze er maar tussen gezet.
Ze heeft nu ontvangst, maar ik heb er nog geen goed gevoel bij dat het probleem nu opgelost is.

zal ik maar afwachten?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, dat is nog niet goed opgelost.

@Marcia_ had beloofd om een nieuwe antenne op te sturen. Ik verwacht dat ze dit alsnog gaat doen. Even geduld nog.
Reputatie 7
Badge +25
Marcia is er vandaag niet dus is poging 2 aan mij. Ik heb de nieuwe antenne verstuurd! Duurt wederom maximaal 2 werkdagen.
dank je wel
Reputatie 7
Badge +28
Als de nieuwe antenne nu wel ontvangen is, dan de volgende procedure uitvoeren:

1/ Stroom er volledig af.
2/ Oude antenne eruit.
3/ Nieuwe antenne aansluiten
4/ Ontvanger weer aan de stroom aansluiten
5/ Teruggaan in het menu naar de fabrieksinstellingen.
6/ Opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Als het goed is, werkt daarna alles weer als vanouds.
Reputatie 7
Badge +30
Och jee, dit is een dikke miscommunicatie van mijn kant, excuses! Ik heb inderdaad een kabeltje gestuurd, zodat 'ie weer zou passen. Als het daarmee opgelost zou zijn, was een nieuwe antenne misschien niet nodig geweest. Goed om te zien dat deze alsnog verstuurd is. Sorry voor de verwarring!
Eind goed, al goed.
Iedereen hartelijk dank

Wilfr
Reputatie 7
Badge +28
Is de nieuwe antenne nu al ontvangen en aangesloten?
Werkt alles nu weer goed?
Bijna alles werkt nu goed. Dank hiervoor.
Het enige wat nog niet perfect is: ik heb de zenders voor Noord Brabant opgezocht, maar nu krijgen we geen Omroep Brabant, maar Radio Gelderland op kanaal 022.
Hoe is dit nog op te lossen?
Reputatie 7
Badge +30
Dat is inderdaad vreemd. Je zou nog eens opnieuw kunnen zoeken:

Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
- Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
- Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op het kanaal voor NTS4 (bouquet 5). In jouw regio is dat 33
- Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Anders heeft @Noordzee wellicht nog een goede tip.

Edit: kanaalnummer veranderd
Reputatie 7
Badge +28
Oei Marcia,

Het door jou genoemde kanaalnummer is achterhaald. Er heeft onlangs een frequentiewissel plaats gevonden.

Het is nu van belang handmatig te zoeken op (RF) kanaal 33.

Als bonus wordt L1Limburg er nu bijgeleverd.

@wilfr : Lukt het hiermee?