Beantwoord

Antenne Digitenne doet het niet meer

  • 4 May 2019
  • 12 reacties
  • 1921 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb vandaag de nieuwe Digitenne ontvanger gekregen maar nu doet mijn oude antenne het niet meer op de nieuwe ontvanger. Ik heb nog één van de eerste digitenne ontvanger (Samsung) met antenne. Normaal brand er een groen lampje op de antenne, maar met de nieuwe ontvanger niet meer. Ik heb ook geen signaal. Is dit een bekent probleem?

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Joep2604 9 May 2019, 17:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dan zou ik maar even bellen voor een nieuwe antenne
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Joep2604

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de antenne, ik lees dat je een Samsung antenne hebt. Zou je eens een foto van. die antenne willen plaatsen? Dan heb ik een beeld welke antenne dit is.

Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-ID-nummer? Je CAS-ID-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. (CAS-ID staat onder je TV ontvanger)
Reputatie 1
Beste Dennis,

De gegevens zijn aangevuld in mij profiel. Hieronder een foto van mijn antenne. Op het voetstuk zit een groen ledje. Deze brand wel bij de oude ontvanger, maar moet toegeven dat die soms niet brand. Dan draai ik iets aan de sterke en dan gaat het ledje weer branden. Bij de nieuwe ontvanger lukt dat niet. Ik gebruik Digitenne als tweede tv. Staat dus niet vak aan.

Reputatie 7
Badge +22
@Joep2604 dat is een oudje, denk ook niet dat deze op DVB-T2 werkt. Dit zijn de nieuwe antennes:

Funke V5: (binnen)


Funke V5: (buiten)


1 van deze 2 kan KPN je kosteloos toesturen.

Wil je het helemaal perfect hebben dan kun je deze nemen: (Zelf betalen, deze vergoed KPN niet)

Funke Yagi NX:



Deze kun je dan op het dak plaatsen. 😉👍🏼
Reputatie 1
Dennis, dank je wel voor je reactie. Ik zal eens bellen met KPN.
Reputatie 7
Badge +22
Graag gedaan @Joep2604, laat je het weten of het gelukt is? 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +28
De laatste tijd is de wachttijd aan de telefoon vaak heel lang. Je kunt ook hier op een reactie van een moderator wachten.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Joep2604, ik heb een nieuwe antenne voor je besteld hoor! De V5 is degene die je wilt hebben met deze DVB-T2 ontvanger. Je ontvangt 'm binnen twee werkdagen per post. Mocht je ook een montageset voor buiten willen, kan ik die ook bestellen. Dat kost wel eenmalig 9,50 euro. Wil je nog even laten weten of het opgelost is?
Reputatie 7
Badge +28
De nieuwe Funke V5 antenne gaat beter werken dan je oude antenne.

Hier nog wat tips voor het installeren van jouw nieuwe ontvanger:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Mocht je een montageset nodig hebben voor montage van de antenne buiten?, Die kan je zelf ook bestellen:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Reputatie 1
Ik heb de nieuwe antenne gekregen. Dank daarvoor. Alles geïnstalleerd en het werkt perfect.

Bedankt voor de snelle reacties.
@Dennis Schreve
Dennis Schreve schreef: denk ook niet dat deze op DVB-T2 werkt

Dat 'oudje' doet het hier wel goed met een DVB-T2 ontvanger. Zelfde ontvangststerkte op de zenders als met de Topfield TF6000. Antenne uit 2005.


Ben wel benieuwd of het nog net zo goed werkt als T2 hier in de lucht is. (v.a. 9 juli)
Reputatie 7
Badge +28
Als je dicht genoeg bij een zendmast woont (zoals jij) blijft die antenne het heus wel doen.