Beantwoord

Antennes geven geen goede Digitenne ontvangst

  • 28 July 2023
  • 4 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik heb 3 bakjes en 3 antennes

Geen enkele antenne heeft ontvangst in de camper terwijl deze op mijn erf staat. 

Elk jaar is dit een grote ergernis. 

Bakje mee in de camper naar de camping en altijd maar staan te draaien met die antennebakjes. Nooit goed ontvangst. 

Nu krijg ik steeds 1 seconde 100 procent en dan vliegt het er weer af.....uren mee bezig , tot ik eigenlijk liever de hele boel maar terug wil sturen. 

Betaal al jaren voor slechts 1 tv op de slaapkamer want de rest doet het nooit. 

Mijn nieuwe tv staat niet tussen de insteekkaart lijst   

Gereset  maar fabrieksinstelling , lampjes branden..geen gekke codes....

Hoe los ik dit op. Ben er klaar mee. 

 

Heb antennes : funke dsc 550 

Bakjes Rebox rbx2800

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 July 2023, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 2
Badge

Mhm, @deWestereen 

Het zou kunnen dat je antennas defect zijn, heeft u al geprobeerd om op een andere plaats de antennas te zetten?

Badge

Anders een buitenrichtantenne gebruiken zijn wel ietje groter en moeten aan een stukje mast  maar halen megagoede resultaten, dat zijn die actieve antennes met zo' n  harkje rebox heeft er ook 1 voor 30-40 euro

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @deWestereen ,

Jouw antennes zijn prima, die heb je zo'n twee jaar geleden nog ontvangen van KPN. 

Jouw "bakkies" zijn ook goed. Je boft zelfs met die Rebox-ontvangers. Veel klanten hebben een ZTE-ontvanger en die werken over het algemeen minder goed dan jouw Rebox-ontvangers.

Je zult de oplossing dus elders moeten zoeken. 

Het probleem is dat er niet overal in Nederland een goede ontvangst is met Digitenne. Bij jou in Westereen hoort de antenne gewoon buiten te staan voor een ongestoorde ontvangst. Dat kun je zien op de dekkingskaart:
  

Ik weet niet waar jij op de camping staat, maar op veel plaatsen heb je een buitenantenne nodig. 

Voor jouw antenne is een speciale buitenantennemontageset beschikbaar:

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?soPos=99

 

Wat je ook kunt doen is om een nog betere buitenantenne te kopen. Dit is een prima antenne: https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html

 

Dan nog een tip voor het zenders zoeken in Westereen, maar ook elders. Gebruik de optie uitgebreid zenders zoeken. Dat geeft het beste resultaat.

  

Super. Dankuwel.

Hier kan ik wat mee.

Ik zal het aanschaffen. 

Vr gr A Dijkstra