Beantwoord

Beeld Digitenne valt ineens na een half uur weg, dit gaat de hele dag door

  • 26 June 2023
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik heb nu al zes jaar digitenne, maar nu werkt hij niet meer goed  hij start goed op er echter na een half uur valt het beeld weg, na een paar seconden weer beeld,  dat gaat de hele dag door, de antenne staat goed afgesteld ,rode balk,  een andere antenne van een kennis geleend  resultaat geen dus.

Ik heb het kastje gereset ook geen resultaat.

Waar kan ik een nieuw kastje krijgen en ook een nieuwe afstandsbediening dit ding is ook niet erg best.

Mvgrt. Hendrik.

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 June 2023, 09:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @hendrik.k ,

De kans is groot dat een omruil van jouw ontvanger (en een nieuwe afstandsbediening) de oplossing gaat worden. 
 

Het snelste is om nu te bellen met 0800-0402
Spreek in: Storing 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@hendrik.k Welkom op het forum. 

Is het met de tips van Noordzee al gelukt om in contact met mijn collega's te komen? 

Ik heb Kpn  gebeld het was geen prettig gesprek de man wilde dat ik het apparaat aan moest zetten,

hij moest de kleur van de antenne  hebben????

Ik heb duidelijk gezegd dat ik een antenne geleend heb om te kijken of het aan de antenne lag, dat ik  het toestel  gereset heb  en er waren geen updates. en dat ik goede ontvangst had en dat ik al ruim 6 jaar digitenne gebruik  en nooit geen problemen had.

Hij bleef maar zeuren dat ik het ding aan moest zetten  de digitenne gebruik ik allleen als ik op vakantie ben . Ik heb gezegd dat ik  een televisie abo bij Kpn en 2 mobiele aansluitingen bij de Kpn. en als er geen oplossing komt dan zeg de hele boel op., daar kwam geen reactie op.

Nu moet ik dus de antenne in mijn tuin opzetten  en de boel aansluiten en dan hem weer bellen en dan weer een half uur in de wacht staan.

Ik hoop dat jullie een andere oplossing hebben want ik heb geen zin de hele boel aan te sluiten. 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @hendrik.k ! 
 

@Rutger_  of een andere moderator wil vast een omruil van de ontvanger regelen (en een nieuwe afstandsbediening opsturen).

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Ik stop met digitenne  ben dit jaar toch al op vakantie geweest en zie wel wat ik volgend jaar doe , De schotel van zolder halen  of weer digitenne ??.

Allemaal bedankt voor de moeite .

Mvgrt. Hendrik

Erg jammer dat dit zo moet lopen, ik mag hopen dat kpn zich dit aantrekt en de manier van “uitvragen” aanpast.
Ik heb ook een keer zo iets meegemaakt toen bij riool werkzaamheden de DSL/telefoon-lijn was stuk getrokken. Die helpdeskmedewerkers zijn goed afgericht geïnstrueerd blijkbaar, ik hou het wel voor mogelijk dat ze worden afgerekend op onnodige inzet van storingsdiensten.
Ondanks mijn : “ik zie de draden uit de straat steken, in de kuil, met graafmachine”, “help”desk : “staat uw modem op het oosten gericht” ( dat niet echt niet echt maar de bedoeling is duidelijk ).

Dat kan en moet echt anders !

Voor de vraagsteller, het zou ook aan de TV kunnen liggen ? Of mogelijk de voedingsadapter ? Maar die hoort ook bij de ontvanger.

Je kunt voor enkele 10-tallen euro’s een ontvanger kopen voor alleen de ongecodeerde kanalen, een zgn DVB-T2 ontvanger, wel opletten dat die H.265 (beeldcodering) ondersteund.

Reputatie 7
Badge +12

Ik stop met digitenne  ben dit jaar toch al op vakantie geweest en zie wel wat ik volgend jaar doe , De schotel van zolder halen  of weer digitenne ??.

Allemaal bedankt voor de moeite .

Mvgrt. Hendrik

Indien nodig kijken we volgend jaar voordat je op vakantie gaat graag weer even met je mee @hendrik.k :)

Als de ontvanger moet worden omgeruild, dan doen we dat natuurlijk. Het heeft eerder ook gewerkt dus ik ga er vanuit dat we middels de juiste stappen er voor kunnen zorgen dat jij volgend jaar weer Digitenne kunt kijken terwijl je op vakantie bent. Ervan uitgaande dat het bereik op je vakantieplek voldoende is natuurlijk. Jij trouwens nog bedankt voor de terugkoppeling en mocht je ons nog een keer nodig hebben, laat het dan vooral weten!