Beantwoord

Bij gebruik radiozenders geen hinderlijke beelden op het scherm

  • 22 December 2021
  • 5 reacties
  • 380 keer bekeken

Ik kijk naar de tv en luister naar de radio via digitenne.  Hiervoor heb ik een goede tv gekocht met uitstekend geluid (stereo). Ik heb verder geen audio of video apparaten.
Ik luister regelmatig naar de radiozenders van het pakket van KPN zoals bijvoorbeeld CLASSICNL, Concertzender en VRT KLARA. Als ik naar de muziek op deze zenders luister heb ik geen behoefte aan storende beelden op het beeldscherm. Ik krijg nu elke 30 seconden een fel gekleurde ster te zien met de naam van de zender of det tijd. Dit irriteert me erg. Vaak lees ik bij het luisteren naar de muziek of zit stil te genieten van de klassieke muziek.

Als ik gebruik maak van de radiozender is het dan mogelijk om de boven genoemde beelden niet op het beeldscherm te zien?

Ik ben me reeds aan het informeren of andere aanbieders aan mijn toch wel bescheiden wensen tegemoet kunnen komen.  Ik prefereer echter om bij KPN te blijven.
 

icon

Beste antwoord door HG5812 22 December 2021, 19:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 2

Hallo.

Dat kan.

Ga naar het menu van de ontvanger.

Ga naar menu instellingen.

Scroll naar radio icoon en zet deze op uit.

Opslaan met de groen toets op de afstandsbediening.

 

Beste H.

Ik heb je raad opgevolgd en kan nu zonder ergernis luisteren naar de muziek.

Hartelijk dank,

K

Ik kijk naar de tv en luister naar de radio via digitenne. 

Ik krijg nu elke 30 seconden een fel gekleurde ster te zien met de naam van de zender of det tijd.

Dat is dus niet digitenne maar Interactieve TV wat kpn sinds enkele maanden KPN TV noemt.

Reputatie 7
Badge +28

Aha @PeterG , Ik zat me gisteren al suf te zoeken naar die mogelijkheid bij Digitenne.  

@Noordzee 

De screensaver bij radio op de Digitenne ontvangers van KPN is een ronddansende muzieknoot. Ook deze kan uitgezet. Bij sommige merken tv's kan dat een voordeel zijn. Krijgen ze "zwart” beeld dan wordt het hele scherm uitgeschakeld bv. bij een Sony. Mijn Samsung doet dat niet; die blijft lichtjes oplichten.