Beantwoord

Bij installatie geeft het menu geen digitenne signaal

  • 5 May 2019
  • 17 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo, wij hebben 2 digitenne kastjes ontvangen. 1 heb ik er direct geïnstalleerd, de andere vandaag geprobeerd. Helaas zag ik vandaag pas dat er staat datje ze binnen 1 week moet installeren.
Nu krijg ik bij het installeren van heg laatste kastje te zien "Geen digitenne signaal" en krijg dit ook niet opgelost, met reset of verplaatsen antenne of andere regio. Wet iemand een oplossing.
Met vriendelijke groet Patrick
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 8 May 2019, 20:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Patrick,

Zie je een foutcode?

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Het gaat uiteraard om het CAS-ID-nummer van de niet werkende ontvanger.

Zie je geen foutcode? Heb je ontvanger al is verwisseld met een ontvanger waar wel signaal op staat. Het kan namelijk ook zijn dat de antenne defect is.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Krokro, welkom! Het klopt wat Noordzee zegt: ik verwacht dat we dit voor jou makkelijk op kunnen lossen. Wil je je gegevens inderdaad aanvullen en het ons laten weten? Dan kijk ik er voor je naar!
Hallo, bedankt voor jullie reactie, ik heb inmiddels de gegevens ingevuld.
Met vriendelijke groet Patrick
Reputatie 7
Badge +30
Ha Patrick, helemaal top. Ik heb de gegevens bekeken, maar de ontvanger lijkt wel juist geactiveerd. Voor de zekerheid heb ik deze nog eens ververst. Kan je proberen of het nu wel werkt? Anders moeten we toch even verder kijken!
Hallo marcia.

Het probleem blijft zich voordoen.
Met vriendelijke groet Patrick
Reputatie 7
Badge +28
Heb je ontvanger al is verwisseld met de ontvanger waar wel signaal op staat. Het kan namelijk ook zijn dat de antenne defect is.
Nee dat heb ik niet. Andere ontvanger staat op de boot
Met vriendelijke groet Patrick
Reputatie 7
Badge +28
Maar wat krijg je precies te zien? Een foutcode ? Kom je wel in het menu?

Probeer het volgende is:

1/ Ontvanger van de stroom.
2/ Kabels naar de TV en de antenne goed stevig vastmaken.
3/ Ontvanger weer aandoen.
4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Doe een software-update als daar om gevraagd wordt.
6/ Geef een opdracht voor uitgebreid zenders zoeken.

Zet de antenne zo hoog mogelijk en probeer de antenne evt. wat bij te draaien als er niet voldoende signaal is.
Allemaal al geprobeerd.
Ik wacht even waar kpn mee komt

In het display blijft 8888 staan
Reputatie 7
Badge +28
OK, we zijn weer een stapje verder.

"Foutcode" 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen.

Als je geen beeld hebt, zorg dat je tv op het juiste invoerkanaal staat (gebruik de AV / bron / sourceknop op de afstandsbediening van de tv).
Reputatie 7
Badge +28
Bij de nieuwe ontvangers gaat je tv NIET meer AUTOMATISCH naar de scart-ingang (of hdmi ingang). Zet je tv dus zelf op die ingang (scart of hdmi met de afs.bed. v.d. tv zelf) en je zult het opstartscherm van de ontvanger zien. Want dat geeft de ontvanger weer als er 8888 in de display staat.
Beste Noordzee, bedankt voor je moeite, maar nogmaals heb inmiddels alles geprobeerd, ik ben zelf hoog technisch opgeleid dus alle standaard dingen en meer heb ik uit geprobeerd. Zoals gezegd wacht ik even op de moderator van kpn
Als ik geen beeld op tv zou hebben zou ik ook niet weten dat er in beeld kwam te staan geen digitenne signaal
Reputatie 7
Badge +28
Prima, Marcia komt hier vanzelf weer langs.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Krokro en Noordzee, ik was gisteren afwezig, vandaar nu pas mijn reactie. Ik zie echter dat je inmiddels contact hebt gehad en dat er een nieuwe ontvanger onderweg is naar je. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het weten?
beste marcia, bedankt voor je bemoeienis
groet patrick
Reputatie 7
Badge +28
@Krokro

Ben benieuwd of het probleem daarmee opgelost is. Laat je dat nog even hier weten?