Beantwoord

digitenne 100% maar stilstaand beeld

  • 29 May 2021
  • 20 reacties
  • 217 keer bekeken

Ik heb 100% antenne signaal maar heb een blokkerig en stilstaand beeld op Ned 1

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 June 2021, 09:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

En op andere zenders?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @janniezuidema ,

Probeer dit eens: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plaats.

2/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

3/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger (en de TV ook aanzetten….)

4/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @janniezuidema ,

Probeer dit eens: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plaats.

2/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

3/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger (en de TV ook aanzetten….)

4/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

@janniezuidema 

Heeft dit geholpen? Heb je nu weer goed beeld op NPO1? 

De antenne hangt al hoog aan de muur in de kamer. 
Ik ben morgen weer op de camping en zal het gaan proberen. 

bedankt 

En op andere zenders?

Die zijn goed

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @janniezuidema ,

Probeer dit eens: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plaats.

2/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

3/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger (en de TV ook aanzetten….)

4/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

@janniezuidema

Heeft dit geholpen? Heb je nu weer goed beeld op NPO1? 

@janniezuidema 

Ben je al op de camping ? Heeft dit geholpen? 

Het heeft niet geholpen maar ik moet er maar mee leren leven 

Het heeft niet geholpen maar ik moet er maar mee leren leven 

 

Reputatie 7
Badge +28

Het heeft niet geholpen maar ik moet er maar mee leren leven 

 

Jammer dat het uitgebreid zenders zoeken en het draaien aan jouw antenne niet heeft geholpen.  

Meestal lukt het dan wel weer met de ontvangst. 

 

Wellicht kan een moderator jouw ontvanger eens omwisselen voor een ander exemplaar? Het zou kunnen dat jouw huidige ontvanger net iets minder presteert dan gemiddeld. 

 

 

Ik heb dit probleem al sinds ik Digitenne heb, andere mensen hier op de camping zetten de antenne zomaar neer en hebben een steady beeld en ik sta urenlang te schuiven met de antenne totdat ik 100% heb en krijgt dan nog een “haperig en blokkerig/stilstaand” beeld. Maar inderdaad een andere ontvanger zou erg fijn zijn maar waar moet ik dat aanvragen. 
 

Reputatie 7
Badge +11

Even je gegevens zoals klantnummer, postcode+huisnummer en dergelijke invullen op je profiel, dan kan een moderator er gelijk mee aan de slag.

Dit staat allemaal al ingevuld, hoe bereik ik dan een moderator om de zaak op te pikken en af te handelen. 

Reputatie 7
Badge +28

De moderator komt hier vanzelf langs. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat het goed is om eerst eens naar de antenne te kijken, voor we de Digitenne ontvanger gaan vervangen. Wat voor antenne heb je nu, @janniezuidema? Heb je trouwens ook al onze antenne wizard geprobeerd?

Zou je op de vraag van Denise antwoord willen geven, en…

heb je wel goed beeld op NPO 2, NPO 3 en de regionale zenders op 22 en 33 ?? (die zitten namelijk op dezelfde frequentie in hetzelfde signaal)

Reputatie 7
Badge +28

Ik denk dat het goed is om eerst eens naar de antenne te kijken, voor we de Digitenne ontvanger gaan vervangen. Wat voor antenne heb je nu, @janniezuidema? Heb je trouwens ook al onze antenne wizard geprobeerd?

@janniezuidema 

Heb je al de Funke V5 antenne? 

 

Ik heb de funke v5 antenne en ik heb de wizard geprobeerd. NPO 1,2 en 3 zijn heel onstabiel en reageren ook niet direct af je erop afstemt. 

Reputatie 7
Badge +28

Het heeft niet geholpen maar ik moet er maar mee leren leven 

 

Jammer dat het uitgebreid zenders zoeken en het draaien aan jouw antenne niet heeft geholpen.  

Meestal lukt het dan wel weer met de ontvangst. 

 

Wellicht kan een moderator jouw ontvanger eens omwisselen voor een ander exemplaar? Het zou kunnen dat jouw huidige ontvanger net iets minder presteert dan gemiddeld. 

 

 

@janniezuidema 

OK, dat is dan duidelijk. Dan kom ik toch weer terug met mijn advies om jouw ontvanger om te wisselen. 
 

Met een beetje geluk sturen ze je een Rebox. Maar een goed werkende ZTE kan ook de oplossing zijn. 

Het heeft niet geholpen maar ik moet er maar mee leren leven 

 

Jammer dat het uitgebreid zenders zoeken en het draaien aan jouw antenne niet heeft geholpen.  

Meestal lukt het dan wel weer met de ontvangst. 

 

Wellicht kan een moderator jouw ontvanger eens omwisselen voor een ander exemplaar? Het zou kunnen dat jouw huidige ontvanger net iets minder presteert dan gemiddeld. 

 

 

@janniezuidema

OK, dat is dan duidelijk. Dan kom ik toch weer terug met mijn advies om jouw ontvanger om te wisselen. 
 

Met een beetje geluk sturen ze je een Rebox. Maar een goed werkende ZTE kan ook de oplossing zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @janniezuidema, Ik neem het even over van mijn collega's, Ik heb zojuist een nieuwe Digitenne ontvanger verstuurd naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Karwei in Nieuwegein). Ja kan morgen het pakketje ophalen en de oude ontvanger daar inleveren. De antenne hoeft niet terug en vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Laat je ons weten of deze nieuwe ontvanger het probleem verhelpt?