Beantwoord

Digitenne alleen jaarabonnement

  • 13 May 2019
  • 10 reacties
  • 934 keer bekeken

Ik gebruik in de zomer al jaren digitenne voor op de camping. Nu heeft KPN besloten dat je alleen nog maar een jaar abonnement kunt nemen. Dus word ik verplicht om 12 mnd te betalen voor iets wat ik 5 mnd gebruik, belachelijk. Weer goed nagedacht KPN zo sluit je Eem groot gedeelte van je digitenne klanten buiten.
icon

Beste antwoord door Noordzee 13 May 2019, 18:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Sjaakpoelman , als alternatief zou je een Digitenne-decoder, die het nieuwe systeem ondersteunt, los kunnen kopen bij een geschikte winkel, dan kun je de FTA-zenders ontvangen, NPO1, 2 en 3 en 1 of 2 regionale zenders en als je in de buurt van het grensgebied zit ook de buitenlandse zenders.
Er is ook een alternatief voor een Camping-schotel met vakantie-abonnement.
Reputatie 7
Badge +28
Als je al klant bent van KPN voor interactieve TV, dan kan je voor 5 euro per maand een Digitenne-ontvanger erbij nemen. De jaarlijkse kosten zijn dan 60 euro. En dat is een schijntje van de totale kosten die je jaarlijks betaalt voor je seizoensplaats.

Als je alleen een Digitenne-abonnement afneemt van KPN, ben je inderdaad flink wat meer kwijt: 17 euro per maand.

Maar je kan natuurlijk altijd een vrije kijker worden. Minimaal vijf TV-zenders en mogelijk nog een paar regionale zenders extra vanaf de komende zomer.

Zo'n vakantie-abonnement van Canal Digitaal is trouwens ook best kostbaar. Daar ga je niet veel op besparen ten opzichte van Digitenne.
Reputatie 7
Badge +28
En als 60 euro per jaar te duur is, dan wordt je een tijdelijke abonnee:

{suggestie} Je hebt dus ook INTERACTIEVE TV van KPN. I.c.m. daarmee kun je ook een digitenne tuner nemen voor minimaal 1 maand per jaar. Dat kan via MijnKPN.

Dan neem je 'm dus alleen in de periode dat je op de camping zit. Als je weer thuis bent zet je 'm weer stop. Dan eindigt het (digitenne) binnen een dag en wordt je verzocht de ontvanger terug te sturen.

Ga je weer naar de camping dan zet je weer 1 digitenne tuner "aan". Binnen 2 werkdagen heb je 'm dan weer in huis. Minimale afname zoals gezegd 1 maand (30/31 dagen).
Ja maar het probleem is dat KPN bij mij thuis niet werkt en daarbij heb ik ziggo voor de F1 genomen. Waarom word er iets veranderd wat al jaren goed werkt op een goede manier? Veel klanten van digitenne hebben het maar een paar maanden per jaar nodig
Het was áltijd al een jaarabonnement, dus helemaal snappen doe ik je opmerking(en) niet.

Zonder Interactieve TV van KPN kost Digitenne € 17,00 per maand met één ontvanger, waarbij de minimale afname inderdaad 1 jaar is. Maar dat is nooit anders geweest. Dus hoe deed je het dan eerst? Dat snap ik eigenlijk niet.

Misschien is het zomerabonnement van Canaldigitaal dan iets voor jouw? Helaas heeft Digitenne niet zo'n abonnement.

Maarrrr... Digitenne kun je ook gewoon thuis gebruiken! Voor een extra toestel in de wintermaanden of als reserve bij storing van Ziggo. Bij wisseling van regio alleen zenders opnieuw scannen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Sjaak, welkom op het forum! Ik zie dat de anderen je al goede tips en adviezen hebben gegeven over wat je zou kunnen doen. Daar heb ik dan ook weinig aan toe te voegen. Ik wil alleen wel nog even bevestigen wat Peter ook al aangeeft. Digitenne is altijd al een jaarabonnement geweest. Waarbij het dan na het eerste jaar maandelijks opzegbaar wordt. Maar als je dan, na opzeggen, weer opnieuw een abonnement afsluit wordt het ook weer eerst een jaarcontract. Dus ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt. Het is mogelijk dat heel lang geleden er soms makkelijker met opzeggen en opnieuw aanvragen omgesprongen werd. Maar dat is dan al jaren niet meer zo.
Reputatie 7
Badge +28
Ja maar het probleem is dat KPN bij mij thuis niet werkt en daarbij heb ik ziggo voor de F1 genomen. Waarom word er iets veranderd wat al jaren goed werkt op een goede manier? Veel klanten van digitenne hebben het maar een paar maanden per jaar nodig

Als je een abonnement van 17 euro per maand te duur vind, kan je het beste overstappen op FTA-ontvangst op de camping. Met een ontvanger (aan te schaffen via amazon.de) van ongeveer 30 euro kan je dan kijken naar NPO 1/2/3 en een aantal regionale zenders. Voor op de camping zou dat voldoende kunnen zijn. Zo niet, dan gewoon 17 euro per maand aftikken.... Het is niet anders....

Tips nodig voor de aanschaf van een FTA-ontvanger ? Laat maar horen.....
Hallo @Noordzee ,
dat schreef ik een paar reacties terug ook al.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Noordzee ,
dat schreef ik een paar reacties terug ook al.


Maar een aanvullend advies lijkt mij wel zo handig, omdat de door jou genoemde "geschikte winkel" in Nederland helaas wel erg moeilijk te vinden is.

@Sjaakpoelman : Heb je al een besluit genomen of je verder gaat met Digitenne?
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb het idee dat @Sjaakpoelman toch gewoon Digitenne-abonnee blijft. En dat heeft ook zo zijn voordelen. Altijd en overal TV kijken was de oude slogan. Wat wil je nog meer?