Beantwoord

Digitenne beeld staat regelmatig stil, het signaal staat dan op 0%

  • 17 June 2020
  • 41 reacties
  • 1120 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Trebor999, ik ben aan het overleggen met mijn collega's en heb nog wat vragen. Ik heb je een DM gestuurd!

Reputatie 7
Badge +28

@Thomas 

Hoe is de status? Heb je (met hulp van Susan) al de juiste ingang gevonden binnen de organisatie?  

 

Reputatie 7
Badge +20

Hey @Noordzee, ik heb helaas nog niks concreets!

@waltervl @Noordzee heb op verzoek van @Thomas allerlei testen gedaan maar we zijn niet verder gekomen. Wat me ook opvalt is dat bij het overschakelen van de ene naar de andere zender ik gemiddeld 5 seconden een zwart scherm hen en het geluid pas na 8 a 9 seconden beschikbaar is. Ik ben nu al 30 dagen bezig maar nog steeds geen verbetering, betaal echter wel het volle pond per maand maar zo ervaar ik het product niet. Hebben jullie wellicht nog een tip.

Reputatie 6
Badge +7

Mijn tip heb ik al gegeven (Rebox kastje). Ik kan niet zien uit welke regio je komt. Volgens mij niet uit de mijne (Eindhoven/Tilburg) anders was ik met 1 van mijn kastjes naar je toe gereden om het verschil te laten zien.

Je zou eens in je buurt kunnen navragen of andere mensen die Digitenne gebruiken hetzelfde probleem hebben. Of eens een kastje van iemand anders uitproberen.

@waltervl bedankt voor je reactie. Ik woon in het noorden van het land. KPN moet dit gewoon oplossen en blijft mij als klant al meer dan 1 maand aan het lijntje houden. Als er deze week geen oplossing komt ga ik alles opzeggen.

Reputatie 7
Badge +28

@Trebor999 @waltervl @Thomas 

De oplossing is een nieuwe ontvanger, waarbij een hele sterke voorkeur is voor een Rebox. 

 

Reputatie 6
Badge +7

 

@Trebor999 Digitenne al opgezegd…?

Je zou als test eens kunnen proberen om de HDMI resolutie terug te zetten naar 480p (standaard Auto) Zie onderstaande discussie, blijkbaar heeft de ontvanger dan minder signaal nodig om beeld te kunnen geven. Je kijkt dan wel in het oude SD formaat en niet meer HD.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/brakke-zxv7200-503709

 

Voor instructies hoe de instellingen te veranderen zie

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/instellingen/beeldscherm-instellingen-aanpassen/3

@waltervl Digitenne nog niet opgezegd..

Terugzetten naar SD kwaliteit is geen optie, het abonnement is duur genoeg en dan wil ik geen halve kwaliteit hebben. Ik wacht het deze week nog even af.

Reputatie 7
Badge +28

@Thomas 

Is er al wat nieuws te melden? 

 

Reputatie 6
Badge +7

@waltervl Digitenne nog niet opgezegd..

Terugzetten naar SD kwaliteit is geen optie, het abonnement is duur genoeg en dan wil ik geen halve kwaliteit hebben. Ik wacht het deze week nog even af.


Dat snap ik. Maar ik was wel benieuwd of het in ieder geval helpt om de resolutie naar beneden te brengen. Als is het maar naar 720p. Heb je dan geen last van storingen? Je kan dan altijd nog korting eisen omdat die resolutie wel een stabiel beeld geeft :-). Maar een Rebox is dan een beter alternatief.

@waltervl Het lijkt heel moeilijk te zijn om mijn een Rebox kastje te sturen. @Thomas heeft het een paar keer geprobeerd maar dat was iedere keer hetzelfde kastje. Hij heeft intern nu een vraag uitstaan maar dat duurt best lang voordat daarop een reactie komt. 

Reputatie 7
Badge +20

Het duurt inderdaad vrij langs maar ik ben nog steeds in gesprek met mijn collega's. We zijn nog voor je bezig!

@Thomas Hoi Thomas ondanks al je inzet kom jij ook niet verder. Voor mij heeft het wachten (nu meer dan 1 maand) en het testen zijn tijd gehad. Kun je aangeven waar ik bij KPN een klacht kan indienen over deze gebeurtenis. Heb vandaag iemand gesproken die ook digitenne heeft van KPN en gewoon een rebox kastje heeft ontvangen. Hoe moeilijk moet het zijn voor een bedrijf als KPN om een bepaald type kastje naar een klant te sturen die ontevreden is over zijn huidige kastje en ik weet niet hoeveel testen met dit kastje al heeft uitgevoerd. Heb al 3 andere kastjes ontvangen van hetzelfde merk omdat je als medewerker bij KPN niet bij machte bent om een ander type kastje te kunnen sturen.

Kan ik bij het doorgeven van de klacht ook refereren naar onze communicatie zodat een andere medewerker alle historie kan inzien. Op basis van welke informatie kan een medewerker van de klachten afdeling dit inzien?

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Robert, ik heb helaas nog geen nieuws.
Op www.kpn.com/klachten kun je hierover een klacht indienen. Je kunt daar de link naar dit topic ook bij vermelden.

Reputatie 4
Badge +2

 

@Trebor999Digitenne al opgezegd…?

Je zou als test eens kunnen proberen om de HDMI resolutie terug te zetten naar 480p (standaard Auto) Zie onderstaande discussie, blijkbaar heeft de ontvanger dan minder signaal nodig om beeld te kunnen geven. Je kijkt dan wel in het oude SD formaat en niet meer HD.

 

Lees ik dit. Dank je. Ga ik ook proberen dit weekend. Hoop combinaties uit te zoeken. De ontvangst is al sinds dat ik het heb, met het zxv kastjes, heel slecht en onmogelijk om te kijken, nu kijk ik vooral NPO1 2 en Radio 1 dus meestal lukt het wel al kunnen die ook prima haperen.