Beantwoord

Digitenne en KPN voordeel

  • 11 May 2020
  • 8 reacties
  • 147 keer bekeken

ik heb al een aantal jaar kpn compleet (2 actieve ontvangers en een gratis digitenne abonement)

Nu kost de huur van de ontvanger € 5 per maand, kan ik die ontvanger ook vervangen voor bijv een zelf aangekochte ontvanger als Xoro HRT Full HD HEVC. die kost eenmaal € 30,- 

icon

Beste antwoord door PeterG 15 May 2020, 19:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @gajcamps ,

Als je jouw Digitenne-ontvanger vervangt door een XORO-ontvanger, dan ga je de meeste zenders niet meer ontvangen. 

Met een XORO-ontvanger ontvang je alleen maar NPO 1, NPO 2, NPO 3 en de (meestal twee) regionale zenders.   

Wil je ook naar de andere zenders kijken, dat gaat alleen maar met een ontvanger die je bij KPN huurt. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @gajcamps, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is inderdaad niet mogelijk om zonder abonnement meer te ontvangen dan NPO 1, 2 en 3 en de regionale zenders. Dat geeft Noordzee hierboven aan! 

Heb je hier nog andere vragen over?

Mijn vraag ging meer over het gratis abonnement wat ik heb uit het verleden, maar een verplichte kastje moet huren a €5 per maandand. Wat wel elke maand nog terug komt. En dat je dus niet kunt kopen!

Reputatie 7
Badge +28

Tsja. Dat beleid is gewijzigd bij de overgang van het oude Digitenne (dvb-t) naar het nieuwe Digitenne (dvb-t2). 

Iedere KPN-klant van interactieve TV die een Digitenne-tuner erbij wilt hebben, die moet verplicht huren. 

Overigens was het al zo’n tien jaar niet meer mogelijk om Digitenne-ontvangers te kopen.  

Je kunt het ook anders bekijken, jij hebt heel lang gratis kunnen kijken en je had de kosten van de door jou ooit gekochte ontvanger er al lang uit. 

 

 

Wat het mij om ging is dat je op internet digitale ook tv ontvangers geschikt kunt kopen vanaf ongeveer€ 40. Dag verdien je in een jaar terug. 

Maar welke is dan geschikt in combinatie met mijn abonnement ? Als ik die ergens anders moet kopen, dat vind ik geen probleem.

Maar welke is dan geschikt in combinatie met mijn abonnement ?

Geen. Dat is niet mogelijk.

Met een vrij gekochte, bv Xoro, kun je alleen de NPO zenders kijken en luisteren, dus 5 tv en 8 radiozenders.
Met de bij je abonnement geleverde van KPN (zxv7200 / rbx2800) krijg je alle 32 tv-zenders en de 29 radiozenders. Dat hebben Noordzee en Susan al duidelijk uitgelegd.

Van die € 5 is € 4 namelijk voor het gebruik van het Digitenne netwerk. Dat is nieuw en aan KPN ook niet gratis geleverd. Daardoor zijn de voorwaarden gewijzigd.
Je had nog mazzel: koop van ontvangers is al 12 jaar niet meer mogelijk voor 'nieuwe’ klanten van Digitenne. Die betalen al sinds 2008 per ontvanger.

Reputatie 7
Badge +28

Wat het mij om ging is dat je op internet digitale ook tv ontvangers geschikt kunt kopen vanaf ongeveer€ 40. Dag verdien je in een jaar terug. 

.

Die 5 euro huur is gewoon een verdienmodel van KPN. De waarde van zo’n ontvanger is inderdaad niet hoger dan enkele tientjes. 
 

Zelf zou ik trouwens er best 5 euro per maand voor willen betalen. Vergeet niet dat klanten die geen interactieve TV willen/hebben (zoals ik) er vanaf 1 juli maar liefst 18 euro per maand voor moeten betalen. 
 

Jij betaalt dus nog steeds veel minder als een hoop andere klanten.

Reputatie 7
Badge +28

Wat het mij om ging is dat je op internet digitale ook tv ontvangers geschikt kunt kopen vanaf ongeveer€ 40. Dag verdien je in een jaar terug. 

.

Die 5 euro huur is gewoon een verdienmodel van KPN. De waarde van zo’n ontvanger is inderdaad niet hoger dan enkele tientjes. 
 

Zelf zou ik trouwens er best 5 euro per maand voor willen betalen. Vergeet niet dat klanten die geen interactieve TV willen/hebben (zoals ik) er vanaf 1 juli maar liefst 18 euro per maand voor moeten betalen. 
 

Jij betaalt dus nog steeds veel minder als een hoop andere klanten.

@gajcamps 

Wat ga je nu doen? 

Stel dat je de ontvanger maar drie maanden per jaar nodig hebt, dan kun je na drie maanden opzeggen en heeft het jou 15 euro gekost. 

Dat valt toch reuze mee? 

 

 

Reageer