Beantwoord

Digitenne foutmelding E-016 (noodpakket)

  • 2 November 2023
  • 12 reacties
  • 95 keer bekeken

Badge

Ik heb een noodpakket met Digitenne. Sinds circa een week geen signaal meer behalve op NPO1,2,3. Op de overige zenders foutmelding E-016 Ik heb eerder al contact gehad met de klantenservice, maar tot op heden geen verdere actie. 

Kan iemand mij helpen? 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 November 2023, 14:08

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @1Inge88 ,

Probeer eens de nieuwe servicetool, de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Badge

Hi @Noordzee,

Dank - De Digitenne Manager vindt mijn Digitenne niet in de tool onder mijn KPN-ID, dus daar kom ik niet verder mee. Heb mijn CAS-nummer reeds in mijn profiel ingevuld. Zou je hier naar willen kijken?

Reputatie 7
Badge +28

Prima. 

Een moderator gaat de juiste afdeling daarvoor aansturen. Kan wel enkele dagen duren voordat je aan de beurt bent. Tot die tijd kun je in ieder geval naar vier NPO-zenders kijken en naar maximaal twee regionale zenders.  

Badge

Enkele dagen? Dat is wel echt balen. Heb vorige week ook al met de klantenservice gebeld (waar schijnbaar niks mee gedaan is) en dan gaat het wellicht nu weer over het weekend heen? Hoor graag of hier nog enigszins haast achter gezet kan worden. Ik zit inmiddels ook al maanden op een noodpakket, dus, al met al, ben ik er wel beetje klaar mee. Dank alvast

Maanden? En wat is er aan de hand? Glasvezel wat maar niet wil werken?

Gek idee dan misschien. Maar is Ziggo (aansluitpunt) beschikbaar?

Badge

Problemen met glasvezel inderdaad. KPN Netwerken is er (al een hele tijd) mee bezig. De oplossing lijkt telkens dichtbij, dus vandaar nog niet naar Ziggo gegaan…

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @1Inge88, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een goed eind op weg geholpen heeft.
Voor zaken als deze is het eigenlijk altijd het snelst even met ons te bellen op 0800-0402, mijn collega's daar kunnen de kaart voor je activeren of de juiste collega's aansturen.

Badge

Hi @Thomas ,

Dank voor je bericht. Inmiddels ook al paar keer gebeld met de klantenservice, maar voorlopig heb ik nog geen melding gehad van heractivering en is mijn internet inmiddels ook weggevallen (i.e. de GB's komen niet meer door op de simkaart). Er is vrijdag avond nog een verzoek ingediend tot het heractiveren van beide (sim en digitenne) en gisteren opnieuw. Er wordt bij de klantenservice telkens aangegeven dat het binnen 24u weer moet werken, maar tot op heden lijkt dat nog niet zo uit te pakken.

Mocht jij als moderator hier nog iets in kunnen betekenen op zeer korte termijn dan graag, want inmiddels duurt het allemaal erg lang. Dank.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @1Inge88, ik zie de smartcard actief staan inmiddels, de bundel op je dongel kun je opwaarderen door te bellen met 0800-0402 vanaf het contacttelefoonnummer, de computer herkent dat nummer dient het verzoek tot opwaarderen in. Het kan dan 24 uur duren voordat hij opgewaardeerd is. Als dat niet lukt kunnen mijn collega's het daar ook handmatig doen maar daar gaat helaas wel altijd even overheen

Badge

Hi @Thomas ; Digitenne doet het inderdaad weer. Tot op heden lijkt mijn internet het nog steeds niet te doen. Ik heb vorige week al meerdere keren GB's laten laden (helaas pakt het automatische systeem niet als ik bel), maar de GBs komen niet door op de sim-kaart. Bij de klantenservice hebben ze een verzoek ingediend om ook mijn sim-kaart opnieuw te activeren, waarbij ik dan een SMS zou krijgen wanneer dat is gebeurd. Er is afgelopen vrijdag al een verzoek gedaan en opnieuw een verzoek op maandag gedaan, maar nog steeds geen sms of werkend internet. Enig idee wat dat kan zijn? 

Reputatie 7
Badge +20

Hier via het forum is dat niet zo handig omdat het hier wat langer kan duren voor je reactie hebt, is het telefonisch nog gelukt?

Reputatie 7
Badge +28

Hi @Thomas ; Digitenne doet het inderdaad weer. 

Fijn zo ! 👌🏾

 

Reageer