Beantwoord

digitenne haperend beeld

  • 30 September 2021
  • 19 reacties
  • 633 keer bekeken

Reputatie 1

De antenne geeft 100% signaal maar het beeld hapert op alle zenders. Wat kan de oorzaak zijn?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 October 2021, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Lees dit topic even mee, mochten wij dit wellicht ook ervaren.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Yvonne M en @Frank.1969 ,

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger en je TV weer aan. 
3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je de ontvanger. 
4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
5/ Draai de antenne eventueel wat bij of verplaats de antenne een klein stukje. (Is even wat uitproberen.) 

Ik ben benieuwd naar het resultaat. 
 

@Yvonne M 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Reputatie 1

Helaas heeft bovenstaande advies niet geholpen 

Reputatie 7
Badge +28

Staat er soms een storingsbron in de directe omgeving van de ontvanger of antenne? 
 

Denk dan aan bv een led-lamp, een DAB-radio of een modem. 
 

Is het probleem onlangs ontstaan of heb je dat altijd al gehad? 

Reputatie 7
Badge +28

@Yvonne M 

En wat voor antenne gebruik je? Staat de antenne binnen of kun je antenne ook buiten plaatsen?

 

Heb je al de Funke V5? Want dat is momenteel de beste antenne die KPN levert.

Funke V5:

  

Reputatie 7
Badge +28

@Yvonne M  

Wat voor antenne gebruikt je ? 

Kun je de antenne buiten plaatsen? 

In welke plaats kijk jij Digitenne? 

 

Reputatie 1

Een blauwe binnenantenne, ik woon in zaandam 

Reputatie 7
Badge +28

Ok , dan adviseer ik een moderator om sowieso jou een nieuwe antenne op te sturen. Heb je ook de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? 

Reputatie 1

Nee, kan niet buiten 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Yvonne M, ik heb je een nieuwe antenne gestuurd. Die ontvang je met een paar werkdagen in de brievenbus. Laat je nog even weten of de problemen daarmee opgelost zijn?

Reputatie 1

Oh wat aardig, ik hoop dat het hiermee is opgelost 

Reputatie 7
Badge +28

En hoe werkt de nieuwe antenne? Probeer de antenne op verschillende plekken en in diverse richtingen. 

Reputatie 1

Zal je net zien, een hele week haperend beeld en vandaag geen problemen.  Ik heb de nieuwe antenne nog niet ontvangen 

Reputatie 7
Badge +28

@Yvonne M 

Heb je het vandaag dan wel kunnen uittesten? 

Reputatie 7
Badge +28

Ok , dan adviseer ik een moderator om sowieso jou een nieuwe antenne op te sturen. Heb je ook de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? 

En @Yvonne M ,

Was de nieuwe antenne de oplossing voor het probleem? 

Reputatie 1

Vooralsnog geen probleem nu met nieuwe antenne :relaxed:

Reputatie 7
Badge +28

Ah Fijn :thumbsup_tone4: .  Helemaal mooi….  

Reputatie 7

Hi @Yvonne M, wat fijn dat het signaalprobleem door de buitenantenne is opgelost :relaxed:

Ik volg dit topic al vanaf het begin, want er is iets heel speciaals aan de hand. Je merkt het niet direct, daarvoor moet je wel heel goed opletten. Maar onze Digitenneheld @Noordzee was zo scherp en zag dat er iets heel bijzonders was met dit specifieke topic: Jij hebt namelijk het 5.000 ste topic aangemaakt in de categorie: Digitenne :confetti_ball::tada: 

Daar zijn we best trots op. Op het KPN Forum helpen klanten elkaar, en dat doen we al 10 jaar met veel succes. Jij krijgt daarom deze week nog een pakketje toegestuurd met een kleinigheidje van ons. Heel veel plezier ermee!   

Reputatie 1

Dat is een leuke verrassing :relaxed: ik ben benieuwdÂ