Beantwoord

Digitenne kastje alleen NPO zenders

  • 23 April 2019
  • 6 reacties
  • 366 keer bekeken

Nieuw digitennekastje ZXV7200 werkt niet. Alleen MPO 1,2,3
Na 3x ca. 20 minuten tel. contact te hebben gehad met de service afdeling, wordt daar doodleuk gezegd,
Sorry, maar ik kan u niet verder helpen. Geweldig deze service!!! Een kennis, die hetzelfde probleem had, heeft een nieuw kastje RBX2800 ontvangen en deze werkt perfekt. Dus KPN, graag omruilen.
Groet Rob
icon

Beste antwoord door Susan_ 23 April 2019, 19:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Rob V

Wat vervelend dat je niet goed bent geholpen. Heeft een reset ook niet geholpen? Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-nummer? Je CAS-nummer mag je bij "Opmerkingen" neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan kunnen we je verder helpen. 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Rob V, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Allereerst mijn excuses voor de ervaring die je nu hebt met de KPN Klantenservice. 'Niks doen' is geen optie lijkt me! Ik hoop dat ik je verder kan helpen, hier ga ik in ieder geval mijn best voor doen. Zoals Dennis hierboven aangeeft heb ik hier wel gegevens voor nodig, om het een en ander op te zoeken en na te kijken. Zou je jouw gegevens kunnen aanvullen? Geef even een seintje wanneer het gelukt is, dan help ik je zo snel mogelijk!
Hallo Susan en Dennis,
Allereerst bedankt voor de snelle reaktie
De serviceafd. heeft al 2x een reset uitgevoerd.
De gegevens die jullie vroegen heb ik inmiddels ingevuld.
Hopelijk kunnen jullie wel een oplossing vinden.
M.vr.gr.

Rob Vonck
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Rob,

Eventueel kan je je ook nog even melden in dit topic:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Daar komt vaker een moderator langs. Mogelijk heeft Susan morgen een vrije dag en dan heb in dat andere topic sneller kans op een activatie van jouw ontvanger.
Reputatie 7
Badge +19
@Rob V, @Susan_ is inderdaad een aantal dagen vrij, daarom neem ik het topic even over. Ik zie dat je nog geen reactie hebt geplaatst in het topic die @Noordzee heeft geplaatst in zijn laatste bericht. Het CAS-ID nummer is wel actief, daarom wil ik (nog) geen andere stappen ondernemen, omdat de kans bestaat dat het inmiddels weer werkt. Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Rob V :

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Kanaalnummer van NTS4:

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
56 : Noord-Brabant, regio Nijmegen en regio Venlo

Reageer