Beantwoord

Digitenne lijkt niet te werken op ander toestel

  • 20 August 2019
  • 11 reacties
  • 204 keer bekeken

Reputatie 1
Gisteren heeft mijn oude toestel van 15 jaar oud het begeven. Helaas. Gelukkig had in nog een toestel
staan waarop ik mijn digitenne, de nieuwste uitvoering HDMI ZXV7200 kon aansluiten. Alles is goed aangesloten maar de tv blijft sneeuwen en geeft de melding "geen signaal" Wat doe ik verkeerd? Ik zou heel graag het voetbal zien vanavond :-)
Petra
icon

Beste antwoord door Noordzee 20 August 2019, 09:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heb je de afstandsbediening al ingesteld op het nieuwe toestel? https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
Reputatie 1
Ah nee, dat heb ik niet gedaan. De 'nieuwe' tv is ook een oud model van 12 jaar evenals degene die kapot is. Hij heeft wel een scart aansluiting aan de achterkant. Het is nog zo'n bak 🙂.
Reputatie 7
Badge +28
In de link van Nick83 wordt verwezen naar ontvangers van interactieve TV. Jij hebt Digitenne.

Mogelijk zie je code 8888. De oplossing is dan om met de source-knop van de afstandsbediening van jouw TV aan de slag te gaan.

De volledige instructie staat hier:

Link
Reputatie 1
Dank je, ik ga het vanmiddag gelijk proberen! Ik laat even van mij horen wat het doet.
Reputatie 7
Badge +28
Ok , veel plezier met Ajax vanavond. Dit keer gelukkig gewoon via Veronica.
Reputatie 7
Badge +24
Zit bij de digitenne dan niet gewoon dezelfde afstandsbediening dan bij interactieve tv?

Je moet idd de source knop hebben. Maar ik dacht eerst afstandsbediening instellen, dan kun je op die afstandsbediening ook die source knop gebruiken.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, bij Digitenne heb je een ander type afstandsbediening.

Op die afstandsbediening valt niets on te stellen. Het werkt bij Digitenne dus net even wat anders.

Maar met de instructie uit mijn link komt Petra er ongetwijfeld uit.
Alles is goed aangesloten maar de tv blijft sneeuwen en geeft de melding "geen signaal"
Als een tv sneeuw geeft dan kan dat alleen vd (oude) ingebouwde (analoog-PAL) ontvanger komen.
Dus de juiste ingang kiezen op de tv (met de AB vd tv).
Een scart ingang heeft een schakeldraadje om automatisch die ingang te kunnen schakelen door het aangesloten apparaat, maar dat werkt alleen bij een scart naar scart kabel.
Reputatie 1
Joohoo! Hij doet het! inderdaad even goochelen met twee afstandsbedieningen en de source knop zoeken op de afstandsbediening van de tv. Iehhh wat een stress even. Dat wil je niet als ook de telefoon zn laatste adem heeft uitgeblazen, Thanks guys, ik kan voetbal kijken vanavond 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. Veel plezier met de wedstrijd vanavond! 👍⚽️
Reputatie 7
Hoi @Hinde2310, welkom hier op het forum 🙂 Ik zie dat je al geholpen bent door de rest, fijn dat het werkt nu en dat je voetbal hebt kunnen kjiken! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.