Beantwoord

Digitenne. Melding: geen signaal (sinds 2 weken) signaal blijft op 0%

  • 30 June 2021
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Ontvanger start goed op zonder foutcodes.

antenne signaal blijft sinds 2 weken op 0% welke provincie ik ook kies.

maak al jaren gebruik van een buitenantenne (draaien helpt niet)

Terug naar fabrieksinstellingen helpt niet

( ter info:profiel cpl ingevuld)

icon

Beste antwoord door Keizerin 1 July 2021, 13:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Lijkt op een kapotte antenne, blauwe lampje brandt?

Gebruik in plaats van regio/provincie zoeken eens uitgebreid zoeken, dat werkt vaak beter.

Buitenantenne heeft geen lampje. En als je 0% signaal hebt dan kan je het zoeken niet starten, ook niet uitgebreid zoeken

Álle door kpn geleverde antenne's hebben een lampje (ledje eigenlijk).

maak al jaren gebruik van een buitenantenne

Jaren? Dat is dan vast een oude haaienvin. Daar zit het lampje onderop. Moet branden als ontvanger aan staat, anders geeft de antenne (inderdaad) geen signaal.
Nog een (oude) kamerantenne liggen om er even op te zetten? Die hebben ook een lampje. Als dat gaat branden is of je buitenantenne stuk of de kabel er naar toe (er gaat dan ook geen 5 volt antennevoeding meer overheen, daarvoor moeten kern én buitenmantel aangesloten en ononderbroken zijn.)

Reputatie 6
Badge +7

En je kan ook beginnen met zoeken met 0% signaal. Met uitgebreid zoeken worden alle kanalen afgezocht en vindt de ontvanger zelf de kanalen met ontvangst.

Als dat dus ook niet werkt is er iets kapot, antenne, antennekabel of ontvanger.

Inmiddels een kpn medewerker gesproken en conclusie dat de antenne defect is. Huidige antenne is van “Strong” vandaar geen ledje.

nieuwe antenne ligt al op de post.

Het controle lichtje van de V5 is de blauw oplichtende ring rondom de kabelinvoer op de antenne. Dan weet je dat vast. Check, voordat je de antenne monteert of dat brandt als je 'm aansluit op de ingeschakelde ontvanger. Heb je trouwens de montageset er ook bij???? Die zit er niet standaard bij.

P.S.

Welke digitenne ontvanger heb je? ZXV7200 of RBX2800 ?

Ik heb de ZXV7200. Montage set is voor mij denk ik niet noodzakelijk omdat de antenne op een speciale constructie/voet zit op de boot. Thx voor de info blauwe ring V5 antenne.