vaak met de antenne aan het draaien. als ned 1-2-3 wel goed is dan zijn 4-5-6 niet goed.
veel ergernis.
Nu is hier een project opgezet voor glasvezel,als dat door gaat stop ik met Digitenne.
Beste antwoord door Noordzee
Bekijk origineelBeste antwoord door Noordzee
Bekijk origineelAl een nieuwe antenne gehaald maar de ontvangst van zenders als discovery en eurosport blijven kut.Â
Als het je al niet lukt om in een grote stad voor een fatsoenlijk product te zorgen moet je je de ogen uit de kop schamen.Â
Hallo
Â
Het lijkt erop dat de ontvangst bij jou nog niet optimaal is.Â
Â
Wil je de installatie nog eens opnieuw uitvoeren?Â
1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis.Â
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer.Â
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan.Â
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.Â
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie.Â
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.Â
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.Â
Â
Kun je verder aangeven wat je voor type antenne gebruikt. En staat de antenne binnen of buiten? En in welke grote stad woon jij?Â
Bla bla bla, het standaard antwoord in een poging de schuld in de schoenen van de klant te proppen.
Mijn antenne wizard geeft aan dat de ontvangst 100% zou zijn, schakel je echter over naar een van de genoemde kanalen dan begint de ellende.
Voor de overschakeling had ik nooit ergens last van en blijkbaar ben ik niet de enige die nu klachten heeft.
Â
Nu kan ik natuurlijk een tweede digitale ontvanger halen en gaten door mijn huis gaan boren maar daar heb ik weinig trek in.
De KPN zorgt maar dat ze een fatsoenlijk product leveren.
Â
Wedden dat als dit een programma als kassa haalt de zaak ineens wel opgelost kan worden?Â
Oh, ik heb twee weken geleden de nieuwe Funke V5 ontvanger bij de KPN opgehaald omdat ik met de oudere Funke totaal geen ontvangst meer had.
Ik woon trouwens zo ongeveer in het centrum van Rotterdam.
Bla bla bla, het standaard antwoord in een poging de schuld in de schoenen van de klant te proppen.
Wedden dat als dit een programma als kassa haalt de zaak ineens wel opgelost kan worden?Â
Â
Een toontje lager van jou zou ik wel waarderen. Ik werk niet bij KPN, Ik probeer je alleen maar te helpen.Â
Ikzelf heb jarenlang op 25 km afstand gewoond van Rotterdam Centrum en toen had ik een prima ontvangst vanuit de Rotterdamse zendmasten. Nu is het inderdaad na de overschakeling allemaal wat kritischer geworden, maar ik het centrum van Rotterdam is een prima ontvangst goed mogelijk.Â
Â
Die Funke V5 antenne is die hebt opgehaald is en prima antenne. Wel is de plaats waar je die antenne neerzet heel belangrijk en ook de richting van de antenne. Probeer eens wat verschillende posities uit. Zelf heb ik de Funke V5 antenne tegenwoordig wel buiten staan. De kabel loopt door het ventilatieroostertje heen. Dat scheelde weer boren.Â
Â
En wat betreft die twee gewenste zenders:Â
Â
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
Â
Zoals gezegd, had ik al je tips al gelezen en uitgeprobeerd.
Die onhebbelijke eigenschap heb ik namelijk.
Zoals gezegd heb ik jarenlang een prima ontvangst gehad op alle kanalen tot 8 oktober er weer door de KPN aan de frequenties gekloot werd.
Ik waardeer dat je meedenkt, ik zou het ook waarderen dat je dan ook eerst de reactie goed leest voor je met je standaard advies komt.
Â
Nog meer zou ik het waarderen als KPN zelf mee zou lezen en denken op dit forum, anders hebben weer nog geen reet aan.
Ik vind het jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt,
Digitenne is geen ingewikkeld product. De ontvangst is soms een issue. Dat kan ik niet ontkennen. De oplossing is in veel gevallen, plaatsing van de antenne. Liefst buiten. Tevens kunnen storingsbronnen in de buurt voor slechte resultaten zorgen. Als dat allemaal niet werkt, wordt het een lastig verhaal ben ik bang.Â
Ik begrijp heel goed dat jij hier niet om gevraagd hebt, maar ik kan het niet terugdraaien. Ik hoop dat je met plaatsing van antenne (en/of uitsluiten van storingsbronnen) nog verbetering kunt krijgen.Â
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.